Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:41:53 GMT

آزمون مدرس خانواده به زمان دیگری موکول شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۰۴۴۴

آزمون مدرس خانواده به زمان دیگری موکول شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده به دلیل درخواست استان های سیل زده، از 12 اردیبهشت به هفتم تیر موکول شد.

«کیومرث جهانگرد» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه آموزش پرورش ایرنا تعداد متقاضیان شرکت در این آزمون را حدود سه هزار و 600 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: به دلیل تعویق زمان برگزاری آزمون، تعداد شرکت کنندگان افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این آزمون یک هزار مدرس آموزش خانواده، از میان همکاران فرهنگی رسمی یا پیمانی و اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور جذب می شوند.
رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یک هزار سهمیه از وزارتخانه برای جذب مدرس آموزش خانواده در سال 97 دریافت شده است اما افرادی که امتیاز یکسان را در هر دو مرحله کتبی و مصاحبه به دست آورند حذف نشده و از آنها هم استفاده می‌شود.
جهانگرد با بیان اینکه اکنون 8 هزار مدرس خانواده فعالیت دارند که سعی می شود با جذب میانگین هزار مدرس در سال این کمبود جبران شود، ادامه داد: پیش از این به طور میانگین سالانه 300 نفر جذب می‌شدند اما به دلیل برگزار نشدن آزمون تا 3 سال قبل و بازنشسته شدن مدرسین، این تعداد افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: تا رسیدن به وضعیت مطلوب یعنی 15 هزار مدرس فاصله زیادی وجود دارد و به همین دلیل از علاقه‌مندان و متخصصان دعوت می‌شود با شرکت در این آزمون به جمع مدرسان رسمی آموزش خانواده بپیوندند.
به گفته رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش، فرهنگیان رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش و اعضای پیمانی و رسمی هیات علمی دانشگاه‌ها که حداقل دارای 30 سال سن و مدرک کارشناسی ارشد به بالا و یا مدرک معادل حوزوی باشند، امکان ثبت‌نام در آزمون را داشتند.
جهانگرد درباره روند برگزاری آزمون نیز بیان داشت: در مرحله اول، از شرکت‌کنندگان به صورت متمرکز آزمون کتبی گرفته می‌شود و کسانی که موفق به کسب 60 درصد نمره آزمون شوند به مرحله مصاحبه که به صورت نیمه‌ متمرکز در مراکز استان ها و توسط ادارات کل استان‌های آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، دعوت به عمل می آید.
وی افزود: 2 استاد جامعه شناس و روان شناس و یک مدرس مجرب آموزش خانواده با همکاری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان ها مصاحبه را از پذیرفته شدگان مرحله اول برگزار می کنند که از پذیرفته شدگان این مصاحبه در دوره آموزش دعوت به عمل می آید.
جهانگرد نمره آزمون کتبی و مصاحبه را 100 اعلام کرد و افزود: این دو آزمون با یکدیگر جمع شده و با توجه به سهمیه، بین حائزین شرایط هزار نفر در سراسر کشور انتخاب می شود.
وی با بیان این نکته که والدین دانا فرزندانی توانا تربیت می کنند، افزود: برنامه آموزش خانواده با هدف تربیت فرزندان توانا در آموزش و پرورش اجرا می شود تا اطلاعات لازم توسط مدرسان به خانواده صورت گیرد.
رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای سال آینده نیز مجوز جذب یک هزار مدرس آموزش خانواده از این وزارتخانه دریافت خواهد شد، یادآورشد: منتخبان این آزمون در یک دوره آموزشی 32 ساعته شرکت کرده و گواهینامه رسمی مدرس آموزش خانواده را از سوی اداره کل انجمن اولیا و مربیان دریافت می‌کنند.
**8398**1883**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش آزمون جذب مدرس آموزش خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس