Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرگان از برگزاری ششمین جشنواره بومی محلی رشته و خشکار در دهستان طاهرگوراب خبر داد.

«علیرضا مهرگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: ششمین جشنواره سنتی و بومی محلی رشته‌ و خشکار در دهستان طاهرگوراب برگزار می‌شود.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه‌سرا با بیان اینکه رشته‌ و خشکار یک شیرینی سنتی است که اکثر مردم آن را در ماه مبارک رمضان استفاده می‌کنند، افزود: به همین مناسبت هرساله این جشنواره قبل از شروع ماه مبارک رمضان در طاهرگوراب برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این جشنواره روزجمعه (۱۳ اردیبهشت) از ساعت ۱۶ در دبستان حقیقت طاهرگوراب برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این جشنواره با همکاری میراث فرهنگی و همت جوانان ساعی موسسه طلوع ماندگار و سایر ادارات است.

 

مهرگان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره‌ها زنده نگه داشتن آداب و سنن اصیل گیلانی است، تصریح کرد: در ادامه روال کاری شهر جشنواره سعی داریم در آینده جشنواره‌های دیگری هم در شهرستان برگزار کنیم.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد خسارت سیل نماز جمعه سپاه رونق تولید آق قلا سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران جشنواره بومی محلی طاهرگوراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بازی محلی تپه چو در روستای لزور فیروزکوه + فیلم

یکی از بازی‌های محلی که از نسل‌های گذشته تا کنون باقی مانده و تا امروز هم ادامه دارد، بازی محلی و بومی تپه چو است. این بازی به صورت گروهی است و برای تمرکز در زدن توپ با چوب دستی و سرعت عمل در ادامه بازی و قوای جسمانی بسیار مهم است.

بازیکنان در زمین به دوگروه مساوی تقسیم می‌شوند، یک گروه وظیفه زدن توپ با چوب را دارد، گروه دیگر وظیفه توپ دهنده به نفر ی که وظیفه زدن توپ با چوب را دارد و گرفتن توپ و پرتاب آن به سمت گروه اولی به قصد برخورد به آنها و خارج کردن آنها از گروه سر را دارد.

شهروند خبرنگار ما گوشه‌هایی از این بازی محلی را در روستای لزور شهرستان فیروزکوه را به نمایش گذاشت که تماشای آن خالی از لطف نیست.

منبع:  رمضانعلی اسفندیار - تهران

بیشتر بخوانید:

روایتی از یک بازی بومی و محلی در روستای تاریخی انبوه گیلان + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اجرای بازی محلی تپه چو در روستای لزور فیروزکوه + فیلم
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد