Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتن نوجوان زندانی با ضربات متعدد چاقو، تیراندازی به سمت دختری جوان و مردی سالخورده با تفنگ تک‌تیراندازی و به رگبار بستن منطقه‌ای مسکونی، تنها بخشی از اتهامات یک نیروی یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده است که بابت جرایم جنگی حین استقرار در عراق محاکمه می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادوارد گالاگر ۳۹ ساله، رئیس عملیات‌های ویژه که از کهنه‌سربازان ماموریت‌هایی جنگی در عراق و افغانستان بود، همچنان در نگاه بسیاری از آمریکایی‌ها و شبکه دست‌راستی فاکس نیوز، قهرمان است و شاید پرونده او یک عاملی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۴۰ عضو جمهوری‌خواه کنگره در نامه‌ای سرگشاده خواستار آزادی گالاگر تا زمان محاکمه او شدند اما این متهم اتهاماتش را تکذیب می‌کند. حتی یکی از آنها از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته تا مداخله کند و پرونده مختومه اعلام شود.

ترامپ در پیامی توییتری درباره این نیروی تفنگدار ویژه گفت به مساله ورود پیدا می‌کند تا اطمینان حاصل کند که گالاگر به زندانی با محدودیت‌های کمتر می‌رود تا زمان دادگاهی شدن فرا برسد. ترامپ گفت: این اقدام به پاس خدمات گذشته او به کشور انجام می‌شود.

گالاگر، فرمانده جوخه تیم ۷ یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، ۲۸ مه در سن‌دیاگو در دادگاه نظامی یک پایگاه نیروی دریایی محاکمه می‌شود. او سپتامبر گذشته بازداشت شد و از آن زمان در این پایگاه نگهداری می‌شود. ‌بازداشت او زمانی رخ داد که عضوی از تیم گالاگر که به شدت از اقدامات او وحشت‌زده شده بود، به مقام‌های بالاتر شکایت برد و تهدید شد که اتهاماتش ممکن است به قیمت شغل او تمام شود.

گالاگر اکنون با اتهامات قتل عمدی، تلاش برای قتل و مانع‌تراشی در روند عدالت متهم است و در صورتی که گناهکار شناخته شود، حبس ابد می‌گیرد. این جرایم حین استقرار سال ۲۰۱۷ او در شهر موصل عراق رخ داده است. نیروهای ویژه آمریکایی به بهانه پس گرفتن بخش‌هایی از این شهر که در دست داعشی‌ها بود، در کنار نیروهای عراقی حضور داشتند. وکیل گالاگر به سوالات خبرگزاری فرانسه پاسخی نداد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)