Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «نغمه حصار» آلبوم موسیقی نمایش «تبرئه» به آهنگسازی ارشام مودبیان و کیارش اعتماد سیفی روز شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه توسط موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» به مدیریت افشین معصومی در خانه موزه بتهون رونمایی شد.

آلبوم «تبرئه» شامل قطعات موسیقی نمایشی به همین نام است که در دی ماه 1397 به کارگردانی منیژه محامدی و بازی مهوش افشار پناه، محمد اسکندری، مجید جعفری، فرناز رهنما، نوید جهانزاده، آیلار نوشهری، علی نجفی، حامد شفیع‌خواه، شهاب‌الدین علیشاهی، رضا دشتکی، پیام میرمصطفی در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش حکایت آدم‌هایی است که بی‌آنکه مرتکب جرمی شده باشند گرفتار زندان و شکنجه و اعدام می‌شوند.

منیژه محامدی مترجم و کارگردان نمایش «تبرئه» در این مراسم که با حضور هنرمندانی چون محمد اسکندری، محمد نادری، سام کبودوند، فرناز نادری و تعدادی دیگر از هنرمندان برگزار شد، ضمن قدردانی از افشین معصومی به جهت مشارکت در تولید آلبوم و  بابک چمن آرا به جهت در اختیار قرار دادن خانه موزه بتهون برای برگزاری آیین رونمایی موسیقی نمایش «تبرئه» گفت: فکر می‌کنم این اولین بار است که موسیقی یک اثر نمایشی به صورت آلبومی مجزا در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. این هم جای خوشحالی دارد اعضای گروه «پیوند» که سالهاست در کنار هم به اجرای آثار نمایشی مشغول هستند دوباره در یک مکان زیبا این شرایط را پیدا کردند که دوباره کنار هم جمع شوند و در کنار شما مخاطبان عزیز از آلبوم موسیقی نمایش «تبرئه» رونمایی کنند.

ارشام مودبیان یکی از آهنگسازان آلبوم «تبرئه» نیز در این برنامه بیان کرد: من چندین سال بود که به فکر جمع آوری و تدوین مجموعه آثارم در قالب یک آلبوم بودم، اما همیشه به هر دلیلی این اتفاق نمی‌افتاد، اما امروز بسیار خوشحالم که به همت کیارش اعتماد سیفی و سایر دوستانم شاهد انتشار رسمی آلبوم «تبرئه» در خانه موزه بتهون هستیم. بدون تردید هم بدون حمایت افشین معصومی در موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» و هم حمایت‌های بابک چمن‌آرا در خانه موزه بتهون انتشار این آلبوم میسر نبود. پس لازم است از همه این عزیزان قدردانی ویژه‌ای داشته باشم که در مسیر تولید کار همراه ما بودند.

کیارش اعتماد سیفی نوازنده و یکی دیگر از آهنگسازان این اثر موسیقایی نیز گفت: اصولا خسته‌تر از آنی هستم که بخواهم کار کنم. به همین دلیل باید بگویم بخش زیادی از کار و جمع آوری این آلبوم برعهده ارشام مودبیان و دوستان دیگر بوده که از همه آنها بابت این مشارکت تشکر می‌کنم.

«زندگی»، «زندگی من»، «آنها مرا گرفتند»، «من چه اشتباهی کردم»، «آنها مرا روی زمین گذاشتند»، «من را کجا می‌برید»، «قرار است زندگی من اینطور باشد؟»، «شب های سرد در سلول من»، «من هنوز در خط اعدامی‌ها هستم»، «من هرگز به کسی آسیب نمی‌رسانم»، «آسان نیست بدانی از کجا آمده‌ای»، «من سال‌های زیادی زندانی بودم»، «راه مبارزه چیست»، «چرا من اینجا هستم»، «زندان روح مرا گرفت»، «قدم زدن درردیف مرگ»، «آزادی به سوی من می‌آید»، «من طلوع آفتاب را می‌بینم»، «زندگی جدید برای ما» و «آهنگ پاداش» قطعاتی هستند که در آلبوم «تبرئه» گنجانده شده است.

آیناز خزینی نوازنده پیانو، بهرنگ معتمدی نوازنده ویولنسل، ارشام مودبیان نوازنده کیبورد، کاوه اعتماد سیفی و کیارش اعتماد سیفی نوازندگان گیتار الکتریک، میلاد مرادی نوازنده کمانچه، امین جعفری گرافیست، کاوه صادقی آزاد ویراستار، شیرین جهان‌زاده عکاس نیز گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تئاتر موسیقی وزارت ارشاد نمایش دفتر موسیقی مرکز هنرهای نمایشی منیژه محامدی مرکز موسیقی محمد اسکندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از این آثار گفت: این مراسم با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت «ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

احسان زهره وندی افزود: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.

وی گفت: در این مراسم ۲ نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از نسخه‌ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است.

زهره وندی افزود: نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار بوده که با خط نستعلیق تحریر شده است.

نسخه‌های خطی سعدی از سوم تا نهم اردیبهشت  در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

دیگر خبرها

  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد
  • «مجنونِ آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود