Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@10:19:39 GMT

نقش پوشش مناسب در افزایش اعتماد به نفس

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۲۰۳۹

نقش پوشش مناسب در افزایش اعتماد به نفس

همایون قسمتی، استاد دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بدون شک عدم اعتماد به نفس وخودباوری در انتخاب پوشش نقش محوری و كلیدی در تقویت این امر در وجود هر فرد دارد.
وی افزود: سادگی بیش از حد را باید کنار گذاشت و با پوشیدن لباسهای طرحدار و متنوع به تیپ و ظاهر خود روح تازه‌ای دادد و با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه ظاهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قسمتی بیان کرد: به طور مثال فردی که می‌خواهد به خواستگاری برود تلاش می‌کند تا به لحاظ وضع ظاهری نیز رضایت خانواده عروس را جلب کند یا شخصی که مصاحبه کاری دارد، سعی می‌کند پوشش متناسب با کار و اداره مورد نظر را داشته باشد.

بالا بردن اعتماد به نفس با پوشش مناسب
وی اعلام کرد: گاهی پوشیدن لباسی به هر دلیلی در فرد نوعی اعتماد به نفس ایجاد می‌کند که هیچگاه ان را تجربه نکرده است. بایدبه یاد بیاورید چه چیزی از آن لباس، به شما احساس خوشایندی می داده و آن ویژگی را درباره بقیه لباس‌هایتان هم به کار ببرید. چراکه اگر به سراغ آن لباس بروید که قبلا هم حالتان را خوب کرده است؛ قطعا دوباره حال خوبی به شما خواهد داد.
این روانشناس کردستانی افزود: فکر می‌کنید راز داشتن اعتماد به‌نفس چیست؟ یک حس درونی است و یا از بیرون به شما منتقل می‌شود؟ به یک نگرش مثبت درباره خودتان و یا داشتن ثروت بستگی دارد؟ همه این حدس و گمانها و نظریات قدیمی را نگه دارید؛ اما آنچه که سطح اعتماد به نفس واقعی شما را تعیین می‌کند، چیزی است که در هر موقعیت به تن دارید.
وی ادامه داد: شاید فکر کنید پوشاک ممکن است تأثیرگذار باشد اما تعیین‌کننده نیست. ما به شما می‌گوییم که مطالعات محققان اجتماعی نشان می‌دهد لباس بیش از آنچه فکر می‌کنید بر تصور شما از خودتان تأثیرگذار است، آنچنان‌که ممکن است قدرت بدنی خود را نیز اشتباه تخمین بزنید!

در انتخاب خودتان باشید
این استاد دانشگاه تأکید کرد: بدانید برای افزایش اعتمادبه‌نفس خود، چطور لباس بپوشید، این امر بسیار مهم است، لطفاً در انتخاب خودتان باشید نه دیگران. پوشیدنِ با اطمینان، خیلی مهمتر از پوشیدن آخرین مُد است! شما اول احساس می‌کنید، بعد می‌پوشید؛ شاید تغییر راه پوشیدن، بهترین راه تغییر احساس شما باشد؛ پس نکات جادویی زیر را در نظر داشته باشید تا راه شخصی خودتان را برای افزایش اعتمادبه‌نفس و شادی پیدا کنید.
استاد قسمتی بیان کرد: نگاه، جادویی بوده که هیجان را وارد دنیای ما کرده است. اگر آن را درست انتخاب کنید، پوست‌تان را درخشان و چهره‎تان را جذاب می‌کند و اگر اشتباه انتخاب کرده باشید، خسته و یکنواخت به نظر می‌رسید.

انتخاب رنگ مناسب لباس
وی بیان کرد: برای کشف مناسب‌ترین رنگ برای خودتان، روبه‌روی آینه بایستید و گزینه‌های مختلف را آزمایش کنید. اگر همیشه رنگ مناسب خود را به تن داشته باشید این بازخورد را از دیگران دریافت خواهید کرد که هر روز بهتر و بهتر می‌شوید و این چیزی جز افزایش اعتمادبه‌نفس نخواهد بود.
این روانشناس کردستانی یادآور شد: وقتی که با اطمینان لباس می‌پوشید به مخاطب خود نشان می‌دهید که بهترین انتخاب را داشته‌اید. این باعث خواهد شد که در هر موقعیتی احساس راحتی، کامل‌بودن و جذابیت داشته باشید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی اعتماد به نفس پوشش مناسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال را ببینید.

کد خبر 846590 منبع: مشرق برچسب‌ها ايران اينترنشنال خبر ویژه منافقین

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • استایل بهاره خود را با کفش‌ زنانه مناسب تکمیل کنید
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش مشتریان | این لباس رو یک نفری نمی تونی بپوشی ...! | ویدئو
  • خطرات تشک نامناسب | مشکلی که هر شب خوابتان را جهنم می‌کند
  • برای بهار 1403 چگونه عطر انتخاب کنیم؟