Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی رهپویان گفت: استانی شدن انتخابات به سود سرمایه‌دارانی تمام می‌شود که با پرداخت هزینه‌ شرکت کاندیداها در انتخابات، در نهایت نقش‌ بالایی در قانون‌گذاری ایفا می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: درصورتی که استانی شدن انتخابات بر اساس فرآیندی صحیح باشد، آثار مثبتی داشته  و با از بین بردن  بخشی‌نگری، به ملی شدن تصمیمات در مجلس کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات با توجه به عدم فراهم بودن زیرساخت‌ها، در نهایت تبعات زیان‌باری را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد:‌ استانی شدن انتخابات در کشوری که هنوز ظرفیت قابل ملاحظه‌ای در حوزه تحزب ندارد و  فعالیت احزاب  بیشتر انتخاباتی و مقطعی است، در نهایت به سود  سرمایه‌دارانی تمام می‌شود که با پرداخت هزینه‌ شرکت کاندیداها در انتخابات، می‌توانند  نقش‌آفرینی بالایی در قانون‌گذاری داشته باشند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان  ادامه داد: همچنین استانی شدن انتخابات، ورود افراد غیر مشهور به مجلس را تقریبا غیرممکن کرده و نتیجه انتخابات را به دست اشخاصی می‌اندازد که از قبل دارای قدرت رسانه‌ای بوده  و سابقه حضور در مناصب  مختلف حکومتی  را در پرونده دارند، به عبارتی دیگر  گردش نیروی انسانی در مجلس قانون‌گذاری کشور متوقف می‌شود،  همچنین  مردم نیز دیگر انگیزه چندانی برای شرکت در انتخابات ندارند چراکه احساس می‌کنند کاندیداهای حاضر در شهر متبوعشان  نیاز به جلب نظر آنها برای موفقیت در انتخابات ندارند. 

سروری ضمن بیان این مطلب که  استانی شدن انتخابات، قدرت مطالبه‌گری نمایندگان از دولت را از بین می‌برد، اظهار داشت:  پایه رای ۱۵ درصد برای کاندیداها، معیار مناسبی برای ورود به عرصه انتخابات نیست چراکه اکثرکاندیداها قادر به کسب این تعداد رای هستند و طبیعتا نهایت تلاش خود را برای جلب آرای واجدین مراکز استانها به کار می‌بندند که این موضوع موجب کاهش توجه کاندیداها به شهرستان‌های کم جمعیت شود. بنابراین در حال حاضر شرایط کنونی کشور به هیچ وجه آماده  استانی شدن انتخابات مجلس نیست.

این عضو سابق شورای شهر تهران  در تحلیل علت رای‌آوری طرح استانی شدن انتخابات در مجلس شورای اسلامی، گفت: غالب نمایندگان مجلس دهم حامی سیاست‌های دولت بودند و  از آنجا که  امروز نارضایتی مردم از عملکرد ضعیف دولت برای همگان روشن شده، بنابراین نمایندگان فعلی مجلس به خوبی از کاهش اقبال مردمی در حوزه انتخابیه‌شان واقف هستند،  به همین دلیل می‌کوشند تا با استانی شدن انتخابات، از معروفیت و نفوذشان در سطح استان‌ها برای ورود مجدد به مجلس استفاده کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استانی شدن انتخابات انتخابات مجلس شورای اسلامی پرویز سروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ عصر چهارشنبه(۲۹ فروردین) جلسه چهارم برنامه "به‌وقت دانشجو" با حضور محمدرضا آمویی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه برگزار شد.
در این برنامه، محمد آمویی ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نحوه اجرا کلیه مراحل برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه کرمانشاه ارائه نمود.
وی در ادامه ضمن تشریح نحوه اجرای دورم دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، پاسخگوی سوالات دانشجویان در این خصوص بود.
برنامه "به‌وقت دانشجو" به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و در قالب سلسله نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی، در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.
این برنامه در واقع مجالی است برای مطالبه‌گری و پرسش و پاسخ دانشجویی که با محوریت انتخابات و با دعوت از مسئولین برگزار کننده و کاندیداهای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می‌شود و در آن ضمن ارائه‌ توضیحات عملکردی توسط میهمانان؛ سوالات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان بیان و مطالبه می‌شود.


از جمله میهمانان قبلی این برنامه می‌توان به علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و رییس ستاد انتخابات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و برخی از کاندیدا اشاره کرد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227584 برچسب‌ها ایسکانیوز مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم