Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@08:57:21 GMT

جاذبه‌های دبی در تور دبی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۳۵۶۹

جاذبه‌های دبی در تور دبی

دبی (دوبی) یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است که بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی هست.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفر باتو، دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربی متمایز هست از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها ۶% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و اکثر درآمد امارت دبی از منطقه آزاد جبل علی یا (JAFZ) و از گردشگری و دیگر خدمات تجاری حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأسیسات و پیشرفت‌های زیاد در صنایع و فعالیت‌های مختلف در دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه‌ها و پروژه‌ها جلب کند، ازجمله رویدادهای ورزشی و اجلاس‌هایی که در این شهر برگزار می‌شود.

از بلندترین برج دنیا بازدید کنید، در بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا خرید کنید، اجناس ارزان بازارهای سنتی دبی را کشف کنید و یا به یکی از دیدنی‌های پرهیجان دبی بروید. اگر اهل هیجان هستید راهی پارک آبی وایلد وادی شوید و اگر می‌خواهید لحظاتی آرام در منظره‌ای دیدنی داشته باشید سواحل دبی و تور دبی در برنامه سفرتان به دبی جای خواهد گرفت.

جزیره پالم جمیرا دبی، ۸ امین شگفتی دنیا - Palm Jumeirah

جزیره پالم جمیرا یکی دیگر از مکان‌های دیدنی بسیار معروف دبی در سرتاسر دنیاست. جزایر پالم درواقع جزایر مصنوعی در دبی، در امارات متحده عربی هستند که برای ساخت آن هزینه‌های گزاف و تحقیقات مؤثر زیادی اعمال شد. جالب است بدانید که این جزیره بزرگ‌ترین پروژه‌های احیا زمین در جهان به شمار می‌آید که در آن‌ها، بزرگ‌ترین جزایر مصنوعی جهان احداث خواهد شد. نام قسمت‌ها و جزایر مختلف پالم جمیرا: پالم جبل علی و پالم دیره نام دارند. این جزایر توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به منظور افزایش میزان جهانگردی دبی راه‌اندازی شدند.

برج خلیفه

برج خلیفه نشان اختصاصی شهر دبی، با ارتفاع ٨٢٨.٩ متر بلندترین برج دنیا محسوب می‌شود و از میان جاذبه‌های گردشگری دبی مشهورترین آن‌ها است. تماشای شهر از سکوی بازدیدی که در طبقه ١٢۴ ام این برج قرار دارد، برای اکثر توریست‌ها امری واجب تلقی می‌شود.

مناظری که بر فراز خط آسمان شهر قرار دارد و از این سکو با دید پرنده قابل مشاهده است، بدون شک باعث سرگیجه خواهند شد. به توریست‌ها پیش از بالا رفتن توسط آسانسوری بسیار پرسرعت و تجربه تماشای مناظر صحرا و اقیانوس از سکوی بازدید، توضیحات صوتی تصویری درباره شهر دبی و برج خلیفه ارائه می‌شود. بازدیدهای شبانه از این برج نیز برای تماشای نورپردازی‌های جذاب این شهر در شب و عکاسی از آن بسیار توصیه می‌شود.

در اطراف برج خلیفه ساختمان‌های زیادی با حیاط‌ها و بالکن‌های طراحی‌شده و بسیار زیبا وجود دارند. تأسیسات آبی بسیاری در اطراف این برج به چشم می‌خورد؛ برای مثال آب‌نمای دبی که مرتفع‌ترین آب‌نمای جهان محسوب می‌شود و مشابه آب‌نماهای معروف بلاژیو در لاس وگاس ساخته‌شده است.

نهر دبی

نهر دبی شهر را به ۲ بخش دیره به سمت شمال و بور دبی (Bur Dubai) در جنوب تقسیم می‌کند. این نهر یک عنصر معاصر در رشد شهر است و برای اولین بار مهاجران را برای ماهی و مروارید به اینجا جذب کرد. در ۴۰۰ سال پیش روستاهای کوچک در کنار نهر رشد کردند درحالی‌که عصر مدرن از دهه‌ی ۱۸۳۰ زمانی که قبیله بنی یاس در منطقه سکونت داشتند آغاز شد. عوارض بارانداز لنج در ساحل خور دبی یا نهر دبی، در شمال پل آل مکتوم (Al-Maktoum Bridge) قرار دارد و هنوز هم توسط معامله گران کوچک در سرتاسر خلیج استفاده می‌شود، برخی از لنج‌ها در اینجا بیش از صد سال قدمت دارند.

شما می‌توانید از اینجا دیدن کنید و محموله‌ها را در حال بارگذاری و تخلیه در داخل و خارج لنج‌ها ببینید. کارکنان لنج اغلب بازدیدکنندگان را برای تور به داخل کشتی‌ها دعوت می‌کنند و شما می‌توانید زندگی این ملوانان سنتی را مشاهده کنید. در اینجا بسیاری از لنج‌ها به کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا سفر می‌کنند. این قسمت کوچک از اقتصاد باقی‌مانده دبی سنتی و قدیمی هنوز یک مکان شلوغ و فوق‌العاده برای وقت‌گذرانی است. اگر بخواهید در نهر دبی سفر کنید شما می‌توانید هم از قایق‌های قدیمی که برای سفرهای توریست‌ها بازسازی‌شده است استفاده کنید یا می‌توانید از ابرا که نوعی کشتی کوچک چوبی است استفاده کنید.

خانه شیخ سعید آل مکتوم

شیخ سعید آل مکتوم، از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بود و پدربزرگ حاکم فعلی است. محل اقامت فعلی او به عنوان یک موزه بازسازی و ترمیم‌شده است که نمونه خوبی از معماری عربی است. خانه اصلی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شد، به طوری که او می‌توانست حمل‌ونقل کشتی‌ها را از بالکن‌ها مشاهده کند. خانه اصلی تخریب شد، اما خانه فعلی در مکان اصلی بازسازی شد، با ترکیبی از درهای چوب ساچ کنده‌کاری شده و شبکه‌های چوبی در سرتاسر پنجره‌ها و دیوارهای گچی با طرح‌های گل‌دار و هندسی، نمونه مدل اصلی را حفظ کرده است. سی اتاق در اطراف یک اتاق مرکزی و برج بادگیر با جزئیات در بالا ساخته‌شده است. در داخل، نمایشی از موزه دبی از عکس‌های تاریخی و اسناد و مدارک با بسیاری از عکس‌های قدیمی شگفت‌انگیز از سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ وجود دارند. در سرتاسر ساختمان نامه‌ها، نقشه‌ها، سکه‌ها و تمبرها توسعه امارات را به نمایش می‌گذارند. نزدیک اینجا خانه شیخ عبید بن ثانی (Sheikh Obaid bin Thani House) است.

بستاکیا (دبی قدیم)

به گزارش سفر باتو، محله‌ی بستاکیا در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد تا خانه‌ی تاجران ایرانی ثروتمندی باشد که بیشتر مروارید و پارچه معامله می‌کردند و به خاطر معاملات بدون مالیات و دسترسی به نهر دبی به دبی آمده بودند. بستاکیا شامل بخش شرقی بر دبی در امتداد نهر است و ساختمان‌های آهکی و مرجانی در این منطقه که بیشتر آن‌ها دارای برج‌های بادی هستند، به صورت خیلی خوبی محفوظ مانده‌اند. برج‌های بادی نوعی سیستم تهویه هوا برای خانه‌های اولیه و قدیمی بودند. احتمالاً تاجرهای ایرانی این عنصر معماری (برج‌های بادی) را از زادگاه خود به دبی آورده بودند. راهروهای باریک که با معماری عربی آمیخته شده‌اند یک تاریخ قدیمی و مهیج از دبی را شامل می‌شوند. درون این منطقه شما گالری Majilis را که دارای مجموعه‌ای از سرامیک‌ها و مبلمان‌های قدیمی عربی است را می‌یابید و گالری XBA که دارای یک مجموعه از هنر معاصر است که در یکی از ساختمان‌های تاریخی قرار دارد.

خور دبی

خور دبی این شهر را به دو شهر دیره (در شمال) و بر دبی (در جنوب) تقسیم می‌کند. این خور عنصری بسیار مؤثر در رشد دبی بوده است؛ به نحوی که در ابتدا مهاجران را برای ماهیگیری و جمع‌آوری مروارید به دبی جذب می‌کرده است. ۴۰۰۰ سال پیش روستاهای کوچکی در امتداد این خور تشکیل‌شده و رشد کرده‌اند، درحالی‌که عصر مدرن در دهه ۱۸۳۰ و زمانی آغاز شد که قبیله بنی یاس در این محدوده ساکن شدند.

اسکله کشتی‌های عربی نیز در حاشیه همین رودخانه و در شمال پل آل مکتوم قرار دارد. تعدادی از این کشتی‌های عربی که هنوز هم برای تجارت‌های خرد مورداستفاده قرار می‌گیرند بیش از ۱۰۰ سال پیش اینجا لنگر انداخته‌اند. کارگران این کشتی‌ها معمولاً بازدیدکنندگان را برای آشنایی با سبک زندگی دریانوردان به درون کشتی‌ها دعوت می‌کنند. بسیاری از این کشتی‌ها به کشورهایی مانند کویت، ایران، عمان، هند و حتی آفریقا سفر می‌کنند. بازدید از این کشتی‌های جذاب که باقی‌مانده‌ای از اقتصاد سنتی دبی هستند، هنوز هم یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود. برای سفر در طول خور نیز می‌توانید از تور این کشتی‌ها استفاده کنید.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا در تور دبی به عقیده عده زیادی زیباترین مسجد و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود. این مسجد که کاملاً از مسجد الازهر قاهره کپی شده است (با این تفاوت که مقیاس آن ۸ برابر کوچک‌تر است) نمونه خوبی از معماری اسلامی محسوب می‌شود. سازه سنگی این مسجد و مناره‌های سنگی پر جزئیات آن در عصر فاطمیون قرون وسطی بناشده است.

این مسجد جلوه خاصی در نورپردازی‌های عصر هنگام پیدا می‌کند. مرکز آموزش‌های فرهنگی شیخ محمد بن رشید (که برنامه‌هایی مانند تورها، کلاس‌های زبان عربی و آموزش تهیه غذاهای عربی ارائه می‌کند) تورهایی برای بازدید از این مسجد دارد که هدف آن‌ها تقویت و به دست آوردن درک بهتری از اسلام است. این تور همه‌روزه (به غیر از جمعه‌ها) از ۱۰ صبح دایر است.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جاذبه های دبی سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی فدراسیون کشتی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی، به عنوان سخنگوی فدراسیون معرفی شد.

فدراسیون کشتی، ارتباط با رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری و پاسخ به سئوالات مطرح شده در تمامی موراد مربوط به فدراسیون و تیم‌های ملی کشتی از این پس بر عهده مهربان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • راه رفتن وارونه!
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • رودخانه نوا در سن پترزبورگ روسیه
  • ارتفاع امواج در خلیج سن سباستین به ۲۰ متر می‌رسد | ویدئو
  • جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر
  • ابراهیم مهربان سخنگوی فدراسیون کشتی شد
  • سخنگوی فدراسیون کشتی معرفی شد