Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@04:16:06 GMT

آغاز مبارزه با ملخ های مهاجر در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۳۶۱۵

آغاز مبارزه با ملخ های مهاجر در هرمزگان

فرماندار شهرستان رودان گفت: در بحث مبارزه با ملخ‌ها مراقبت ویژه از شهرستان و پایش منطقه مهم‌ترین اولویت است.

جلسه‌ای به ریاست فرماندار و با حضور رئیس، معاونین و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان و شهرستان رودان و مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در فرمانداری رودان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رودان در این دیدار گفت: در بحث مبارزه با ملخ‌ها مراقبت ویژه از شهرستان و پایش منطقه مهم‌ترین اولویت ماست.

مصطفی غلامپور با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات و ملخ‌ها در شهرستان رودان، افزود: برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها و آفات از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان استفاده خواهیم کرد و باید از ستاد مدیریت بحران نیز کمک بگیریم.

غلامپور با اشاره به‌ضرورت استفاده از هواپیمای سم‌پاش به‌منظور سرعت بخشی به عملیات مبارزه با ملخ‌ها اضافه کرد: با استفاده از هواپیمای سم‌پاش و سیستم‌های جدید قدرت مبارزه با این آفت افزایش می‌یابد.

در این دیدار رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ضمن ارائه گزارشی از روند مبارزه با هجوم ملخ‌ها در سطح استان، خاطرنشان کرد: از تمامی ظرفیت‌ها و شیوه‌های نوین مبارزه با آفات در بحث هجوم ملخ‌ها استفاده خواهیم کرد.

علی باقرزاده همایی افزود: با حمایت وزارت و استاندار هرمزگان مبارزه جدی را با این آفات آغاز کرده‌ایم و امیدواریم که به‌خوبی بتوانیم مدیریت کنیم و اجازه ندهیم آسیبی به کشاورزان وارد شود.

وی با بیان این‌که مبارزه با آفات عمومی باید در اولویت مراکز و مدیریت‌های جهادکشاورزی قرار گیرد، ادامه داد: باید از تمام امکانات موجود در مناطق آلوده استفاده گردد تا این آفت ریشه‌کن شود.

هم‌چنین مدیر جهادکشاورزی شهرستان رودان گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از هزار هکتار از مراتع کوهستانی برنطین آغاز شده است.

ضیاءالدین صامتی افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه آلوده به ملخ صحرایی عملیات مبارزه با این آفت به‌خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که خطر تکثیر و حمله ملخ‌ها به باغات و مزارع شهرستان رودان جدی است، اظهار کرد: ناهماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان حفظ نباتات یک فروند هواپیمایی سم‌پاش در شهرستان رودان مستقر خواهد شد./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز

 محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نام نویسی کتاب‌های درسی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز صورت می‌گیرد.

وی افزود: ثبت سفارس کتب درسی پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی نخست شامل اول ابتدایی، هفتم و دهم نیز از دهم تیرماه آغاز می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۴۳۵ هزار دانش آموز در مدارس هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • تصادف ۲ دستگاه سواری در رودان ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • آغاز رژه ارتشیان سرافراز در بندرعباس
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز