Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با معرفی رییس جدید گروه فلسفه این پژوهشگاه، گفت: گروه فلسفه باید صاحب رأی و حرف در این بحث باشد زیرا فلسفه‌های مضاف بحثی بینا‌رشته‌ای نیست بلکه یک رشته است.

خبرگزاری شبستان،‌ گروه اندیشه: در چهارصد و بیست و چهارمین جلسه شورای علمی گروه فلسفه که با حضور آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس و موسس پژوهشگاه، حجت‌الاسلام محمد عرب‌صالحی رئیس پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی و اعضای هیأت علمی گروه فلسفه برگزار شد، طی حکمی از سوی ریاست پژوهشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر به عنوان مدیر جدید گروه فلسفه، معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت‌الله رشاد در این جلسه با بیان اینکه گروه فلسفه باید به مباحث فلسفه‌های مضاف که گروه‌های علمی مشغول به انجام پژوهش هستند ورود کند، اظهار کرد: گروه فلسفه باید صاحب رأی و حرف در این بحث باشد زیرا فلسفه‌های مضاف بحثی بینا‌رشته‌ای نیست بلکه یک رشته است.

 

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: اعضای گروه فلسفه نقش مهمی در نظام‌مند کردن گروه فلسفه دارند و باید بتوانند به مشکلات جامعه نیز بپردازند و اعضا باید در تلاش برای ایجاد یک همکاری مجدانه با مدیر گروه باشند.

 

آیت‌الله  رشاد همچنین از تلاش‌های موفق و موثر حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود اسماعیلی، مدیر پیشین گروه فلسفه نیز تقدیر و تشکر کرد.

 

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام رودگر در سخنانی از آیت‌الله علی‌اکبر رشاد و همچنین حجت‌الاسلام محمد عرب صالحی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

مدیر جدید گروه فلسفه در ادامه بیان کرد: ما باید از منطق علمی، اخلاق، سلوک معنوی و آئین‌نامه‌ها به صورت ترکیبی در تدبیر و مدیریت گروه فلسفه استفاده کنیم و سعی بر آن است که فضای معنوی و اخوت بر گروه حاکم شود.

 

رودگر همچنین ادامه داد: گروه فلسفه زین پس باید جایگاه خود را در پژوهشکده و پژوهشگاه پیش از پیش پیدا کند به طوری که گروه فلسفه مبنای خیلی از گروه‌ها را در پژوهشگاه باشد.

 

مدیر جدید گروه فلسفه ابراز کرد: با توجه به شناختی که از گروه‌های فلسفه در مراکز پژوهشی دیگر دارم بر این باورم که با ظرفیت فعلی و تقویت آن به صورت کمی و کیفی، می‌توانیم گروه فلسفه را به گروهی مرجع تبدیل کنیم.

 

وی با اشاره به بحث فلسفه‌های مضاف یادآور شد: باید برنامه‌ریزی جلساتی با حضور رییس پژوهشگاه به این مهم به صورت خاص پرداخته و اقدامات لازم برای داشتن برنامه‌ای دقیق و جامع جهت نیل به اهداف مربوط داشته باشیم.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان قم کانون های فرهنگی هنری مساجد سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران خسارت سیل استان بوشهر سپاه کانون های مساجد آیت الله رشاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فلسفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم امشب (چهارشنبه، ۸ فروردین ۱۴۰۳) در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: برگزاری کنکور در سال‌های گذشته نیازمند هماهنگی ویژه بود؛ چرا که مردم به سازمان سنجش اطمینان داشته و دارند و بر همین اساس چند هفته شدیدا درگیر برگزاری کنکور به بهترین وجه هستیم و در این راستا یک وزیر باید به وزرای دیگر نامه می‌نوشت تا همکاری لازم را جهت برگزاری کنکور داشته باشند.

وی افزود: با تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور جایگاه و قدرت سازمان سنجش نسبت به گذشته افزایش یافته است و مسئولیت‌های جدید مثل ارزیابی بخش آموزش در وزارت خانه‌های متولی نظارت بر تضمین کیفیت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

وزیر علوم ادامه داد: در شرایط فعلی حذف کنکور مقدور نیست؛ چرا که ۲۰ هزار داوطلبی که در رشته‌های تاپ و بهتر دانشگاه‌ها انتخاب می‌شوند باید از طریق کنکور گزینش شوند، برای مثال دانش آموزان با معدل ۱۹ جهت قبولی در رشته‌های تاپ راهی جز شرکت در کنکور ندارند.

زلفی گل اضافه کرد: وزارت علوم به دانشجویان آموزش و مهارت می‌دهد، اخیرا با اتاق بازرگانی نشستی را برگزار کردیم تا بخش‌های مختلف به بورس دانشجویان اقدام کند، اگر روزی بحث اشتغال در کشور حل شود شاید امکان حذف کنکور وجود داشته باشد، اما هم اکنون امکان حذف کنکور وجود ندارد.

زلفی گل گفت: در برنامه هفتم توسعه با پیگیری وزارت علوم احکام مهارت محوری آموزش و آمایش آموزش عالی ذکر شده است؛ یعنی آموزش دانشجویان باید بر اساس نیاز جامعه باشد. از آنجایی که برگزاری کلاس یک دانشجو هزینه بر بوده و برای دولت گران تمام می‌شود؛ بنابراین در رشته‌هایی که استاندارد آموزش عالی رعایت نمی‌شود و امکانات وجود ندارد رشته‌ها را حذف کرده‌ایم، سال گذشته حدود ۲ هزار رشته حذف شد، اما امسال حذف رشته هنوز نهایی نشده است و مقداری رشته جدید اضافه کرده ایم؛ چرا که پیوست اشتغال شرط رشته جدید است و در این راستا سخت گیری‌های جدی داریم.


اعلام اصول جدید در آیین نامه جدید ارتقای اساتید

وی اضافه کرد: در آیین نامه ارتقای اساتید جدید تحقیقات نیاز محور، کارفرمایی، مسئله محوری تحقیقات توسعه‌ای و فناور محور و جدی بودن بخش آموزش را مدنظر قرار داده ایم و در حال تدوین اصول حاکم بر آیین نامه ارتقا هستیم و ۲ ماه مهلت داریم که آن را به اتمام برسانیم، هم اکنون معیار امتیاز دهی به استادان تبعیت از آیین نامه قبلی است.

وزیر علوم با بیان اینکه هدف از تولید علم، مرجعیت و رفاه است؛ تاکید کرد: باید تمام برون داد‌هایی که منجر به مرجعیت علمی و اصول فناورانه می‌شوند، امتیاز خاص خود را داشته باشد، تصمیم داریم در آیین نامه ارتقای اساتید جدید امتیاز یک تا ۳ به برون داده‌ای بنیادی، فناورانه و مسئله محور اختصاص دهیم.


زلفی گل ادامه داد: وزارت علوم امکان تدوین محتوای جدید در بحث فرهنگی، پژوهشی، فناوری، آموزشی و دانشجویی دارد.

وی بیان کرد: آرزو دارم زمانی چک سفید به وزرای وزارت خانه‌های متولی علم و آموزش داده شود و همه بخش‌های جامعه به این نتیجه برسند که توسعه همه جانبه کشور در گروی توجه به علم، آموزش و پژوهش است.


انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • اهداف فلسفه و ادبیات (فیلم)
  • همت خیرین برای توسعه فضای ورزشی در سراوان
  • هویت‌بخشی صنایع‌دستی با احیای گل و چوب
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + منابع sanjesh.org
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • برگزاری اردو‌های نذرشفا در مشهد الرضا