Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی از چاپ و انتشار بیش از یک هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان توسط این انتشارات خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حسین سعیدی اظهار داشت: به‌نشر از سال ۱۳۷۷ با کتاب‌های «پروانه» به حوزه ادبیات کودک و نوجوان ورود پیدا کرده است و این انتشارات تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب در زمینه کودکان و نوجوانان منتشر کرده که این کتاب‌ها حدود ۱۲۰ جایزه کشوری را از آن خود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه که به طور متوسط از هر ۱۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان به‌نشر یک کتاب توانسته حائز رتبه برتر در جشنواره‌های ادبی کشور شود، افزود: از ابتدای فعالیت به نشر در حوزه کودکان، بیش از ۱۱۰ تصویرگر مطرح کتاب‌های کودکان و نوجوانان از سراسر کشور با این مجموعه همکاری داشته‌اند.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی در ادامه به رویکردهای این انتشارات در حوزه تولید کتاب کودک و نوجوان اشاره و گفت: در حوزه کودک و نوجوان در سه سال اخیر عموما تمرکز موضوعی کتب منتشر شده بر سه محور سبک زندگی ایرانی اسلامی، معارف اسلامی و ارزش‌های ولایی بوده است.

سعیدی با اشاره به تازه‌های نشر این انتشارات در حوزه کودکان و انقلاب اسلامی، عنوان کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه ۱۲ جلدی «شاه فراری شده» در قالب «کتاب‌های پروانه» منتشر شده که در آن وقایع انقلاب اسلامی با زبانی کودکانه روایت می‌شود، همچنین مجموعه چهار جلدی «قصه‌های امام خمینی و بچه‌ها» که حاوی داستان‌های کوتاه و فرازهایی آموزنده از زندگی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، ویژه کودکان روانه بازار نشر شده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کتاب حوزه کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آفتاب غریب» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب «آفتاب غریب» به‌قلم مریم کریمی؛ برش‌های کوتاهی‌ست از زندگی و زمانه امام حسن علیه‌السلام، که نگاهی نو به زندگی آن حضرت انداخته است. نویسنده در این کتاب سعی کرده با تکیه‌بر احادیث و روایات و زبانی ساده و روان در قالب یکصد برش کوتاه، زندگی امام حسن علیه‌السلام را روایت کند.

«آفتاب غریب» چهارمین جلد از مجموعه چهارده جلدی «چهارده خورشید، یک آفتاب» است که در ۱۰۰ صفحه منتشر شده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

پسر پیامبر

شتر عایشه برای­شان شده بود بت. پِهِنش را می‌­بردند برای تبرک. می‌­گفتند بوی مشک و عنبر می‌دهد. شتر را که می‌­کشتند کار تمام بود و تکلیف جنگ هم مشخص.

علی نیزه را داد دست محمد بن حنفیه، دلاور عرب بود. رفت تا نزدیک شتر ولی نتوانست بکشدش. برگشت پیش پدر. علی نیزه را گرفت. داد دست حسن.

صدای لشکر که بلند شد فهمیدند شتر عایشه کشته شده. صورت محمد قرمز شده بود. از پدرخجالت می‌کشید. علی آمد جلو، سرمحمد را گرفت بالا: «محمدم شرمنده نباش. تو پسر منی ولی حسن پسر پیامبراست.»

از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «تا همیشه آفتاب»؛ برش‌هایی کوتاه از زندگی و زمانه امام زمان (ع) به‌قلم فرشته سعیدی؛ «آفتاب بر نی»؛ روایت داستانی از زندگانی امام‌حسین (ع) به‌قلم زینب عطایی، «آفتاب در محراب»؛ روایت داستانی از زندگانی امام‌علی (ع) و «آفتاب دانش»؛ روایت داستانی از زندگانی امام محمد باقر (ع) به‌قلم بهزاد دانشگر؛ «مادر آفتاب»؛ روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا (س) به‌قلم مهرالسادات معرک‌نژاد و «به شرط آفتاب»؛ روایتی از زندگی و زمانه امام رضا (ع) به‌قلم لیلا شمس که در قالب مجموعه «چهارده خورشید، یک آفتاب» از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و منتشر شده است.

«آفتاب غریب» در ۱۰۰ صفحه در قطع رقعی با شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۷۵ هزار تومان به همت انتشارات شهید کاظمی به بازار نشر عرضه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • «آفتاب غریب» منتشر شد
  • سرمایه گذاری در حوزه تفریحات کودک
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب