Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین سالار آملی روز یکشنبه در نخستین گردهمایی رئیسان دانشگاه‌های ایران و مجارستان در دانشگاه یزد افزود: اهداف اصلی این سیاست، مواردی از جمله رفع مشکلات جامعه در کنار تجاری ‌سازی پژوهش و نتایج، توسعه آموزش حرفه‌ ای و بین‌المللی کردن آموزش عالی است.
وی با بیان اینکه ایران در بین کشورهای در حال ‌توسعه در رده میانی قرار دارد، تصریح کرد: نقش دانشگاه‌ها در فرآیند تحول جوامع بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین گردهمایی رئیسان دانشگاه‌های ایران و مجارستان در دانشگاه یزد خاطر نشان کرد: این گردهمایی موجب افزایش اطلاعات وضعیت نظام آموزش عالی در 2 کشور می‌شود و در فرآیند افزایش و تقویت همکاری‌ها در آینده بسیار اثرگذار خواهد بود.
قائم مقام وزیر علوم درامور بین الملل اظهار داشت: اکنون حدود 81هزار نفر عضو هیات ‌علمی در بخش دولتی و خصوصی فعالیت دارند و حدود یک میلیون دانشجو نیز در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.
سالار آملی همچنین از 53 هزار و 340 مقاله منتشر شده پژوهشگران ایرانی در ژورنال‌های بین‌المللی اسکوپس و آی اس آی خبر داد و افزود: در سال 2018 میلادی طرح های مشترک پژوهشی بین ایران و سایر کشورها به 466 مورد افزایش یافت که حدود نیمی از آنها با کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.
وی با یادآوری اثرگذاری اندک این پژوهش‌ها در جامعه ایرانی، این مساله را بزرگ‌ترین چالش دانست و خواستار توجه جدی به اثرگذاری پژوهش‌ها در جامعه شد.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در ایران در راستای تقویت حوزه علم و دانش از تأسیس 42 پارک علم و فناوری، 186 مرکز رشد، 30 هزار مرکز پژوهشی، 231 میلیون دلار صادرات پژوهشی، و فعالیت 2 هزار و 150 شرکت دانش‌بنیان در ایران خبر داد.
سالار آملی از رشد 11 درصد مقالات مشترک ایران و کشورهای اتحادیه اروپا از سال 2016 خبر داد و بر همکاری‌های ایران و مجارستان در زمینه فعالیت های پژوهشی دوره‌های تحصیلی ، راهنمایی پایان ‌نامه‌های دکتری و گروه‌های پژوهشی مشترک تأکید کرد.
گردهمایی 2 روزه رئیسان دانشگاه های ایران و مجارستان امروز یکشنبه به میزبانی دانشگاه یزد آغاز شد.
محمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد که به عنوان مسئول همکاری های دانشگاهی ایران و مجارستان انتخاب شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بحث و تبادل نظر درباره تبادل استاد و دانشجو، انجام طرح های تحقیقاتی و برگزاری دوره های آموزشی مشترک را از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد.
مقام های دانشگاهی مجارستان در کنفرانس «رئیسان دانشگاه های جهان» که مهر 1397 در شهر بوداپست برگزار شد و در آن هیات ایرانی شرکت داشتند برای همکاری های دانشگاهی با کشورمان اعلام آمادگی کردند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران چندی قبل درباره وضعیت دانشگاه های کشور در رتبه بندی های بین المللی گفته بود که بر پایه یکی از رتبه بندی ها 23 مورد از دانشگاه‌ها و بر اساس رتبه بندی دیگری 18 مورد دیگر از دانشگاه‌های ایران، جزو فهرست یکهزار دانشگاه برتر دنیاست.
هم اکنون علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مراکز دیگری با کسب مجوز از وزارت علوم دانشجو می‌پذیرند.
مجارستان هم از دانشگاه های زیادی با رتبه بندی بالا برخوردار است به خصوص در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی که دانشگاه ها و کالج هایی با شهرت جهانی دارد و سازمان بهداشت جهانی کیفیت بالایی را برای تحصیل و اخذ مدرک پزشکی آن مد نظر قرار داده است.
از سال های گذشته تاکنون مجارستان یکی از کشورهای برتر برای تحصیل پزشکی در اروپا بود و دانشجویان خارجی زیادی هر ساله برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر آن اقدام و ثبت نام می کنند.
استان یزد هم با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 68 مرکز آموزش عالی و 100 هزار دانشجو دارد که از این تعداد، حدود 14 هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند.
دانشگاه یزد افزون بر 400 عضو هیات علمی و 100 رشته تحصیلی دارد.
7532/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران بهداشت درمان و آموزش جهان علم و فناوری وزارتخانه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام حسن یزدانی و کامران قاسمپور به تورنمنت رنکینگ جهانی

حسن یزدانی و کامران قاسمپور در میدان رنکینگ جهانی مجارستان رقابت می کنند.

طرفداری | احتمال اعزام همزمان حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور، دو کشتی‌گیر مطرح کشورمان به تورنمنت رنکینگ جهانی مجارستان وجود دارد. این رقابت‌ها که از ۶ تا ۹ ژوئن در کشور مجارستان برگزار می‌شود، فرصتی برای کشتی‌گیران ایرانی خواهد بود تا ضمن محک زدن خود در سطح جهانی، امتیازات رنکینگ خود را نیز ارتقا دهند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، هنوز تکلیف کشتی‌گیر اعزامی به المپیک پاریس مشخص نشده است. به همین دلیل، کادر فنی احتمال دارد حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور را در این وزن به مجارستان اعزام کند.

هدف از اعزام یزدانی، ارزیابی وضعیت کتف او در یک رویداد رسمی است. یزدانی در ماه‌های اخیر با مصدومیت کتف دست و پنجه نرم می‌کرده و این رقابت می‌تواند فرصتی برای او باشد تا میزان آمادگی خود را بسنجد.

کامران قاسم‌پور نیز که سابقه حضور در وزن ۸۶ کیلوگرم را دارد، پس از ۴ سال به این وزن بازگشته است. وزن اصلی قاسم‌پور ۹۰ کیلوگرم است و او برای حضور در این وزن باید وزن کم کند. اعزام او به مجارستان می‌تواند فرصتی برای او باشد تا در وزن جدید خود محک بخورد و عملکرد خود را ارزیابی کند.

با این حال، هنوز این برنامه به طور قطعی نهایی نشده و اعزام این دو کشتی‌گیر به مجارستان در حد یک احتمال است.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • تصمیم کادرفنی برای یزدانی و قاسمپور
  • اعزام حسن یزدانی و کامران قاسمپور به تورنمنت رنکینگ جهانی
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود