Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همایش آموزشی کاهش پیک مصرف در صنایع ظهر یکشنبه با حضور صنعتگران و کارشناسان تولیدی و صنعتی در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد.

سید محمد قافله باشی در این مراسم گفت: در سال گذشته ۴۰۰ واحد صنعتی با اجرای طرح مدیریت مصرف همکاری کردند و ۴ میلیارد تومان پاداش گرفتند و امسال نیز امیدواریم بتوانیم صنایع بیشتری را در کار مشارکت دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: قزوین یک استان صنعتی است و در حال حاضر بیش از ۴۴ درصد انرژی در بخش صنعت، ۲۳ درصد در کشاورزی، ۲۰ درصد در خانگی و ۱۳ درصد سایر موارد است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: سالانه ۷ تا ۱۰ درصد افزایش مصرف انرژی داریم که بخشی با همکاری بخش خصوصی تأمین می‌شود و بخشی با مدیریت مصرف و بخشی نیز با ساخت نیروگاه جدید اما مهمترین مشکل ما بد مصرف کردن است.

وی اضافه کرد: کولرهای گازی با مصرف بالا همچنان در میان مردم رایج است در حالی که بهترین راه مدیریت مصرف است تا این کمبود جبران شود.

تلفات برق در قزوین ۷.۷ درصد است

قافله باشی در ادامه یادآور شد: میزان تلفات برق در میانگین کشوری ۱۱ درصد و در استان ۷.۷ درصد و پایین‌تر از متوسط کشوری است لذا در بخش‌های دیگر باید با کمک صنعتگران، کشاورزان، اصناف و سایر شهروندان بتوانیم مصرف را کنترل کنیم.

وی گفت: فرسودگی و قدیمی بودن تجهیزات کارخانه به افزایش مصرف انرژی منجر می‌شود که باید نوسازی واحدها نیز در دستور کار قرار گیرد تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود.

قافله باشی اضافه کرد: ۵۳ مشتری فیدر مستقیم داریم که حدود ۱۹ درصد مصرف دارند که باید همکاری آنها نیز جلب شود زیرا بسیار تاثیرگذارند.

وی بیان کرد: امسال باید ۱۶۰ مگاوات جلب همکاری داشته باشیم که این میزان در سال گذشته ۱۰۶ مگاوات بود که ۸۰ مگاوات در بخش صنعت تعریف شده بود.

قافله باشی اظهار داشت: در استان ۴۰۰ هزار مشترک خانگی داریم که اگر هر مشترک یک لامپ کم مصرف را خاموش کند می‌توانیم انرژی مورد نیاز یک کارخانه ۲۳ مگاواتی را تأمین کنیم.

وی گفت: جابجایی تعطیلات از روز جمعه به یکی از روهای هفته، تغییر زمان تعمیرات در خارج از فصل تابستان و پیک اوج، استفاده از دیزل ژنراتورها، و تنظیم تولید با برنامه ارائه شده از سوی شرکت برق می‌تواند به مدیریت بهینه مصرف انرژی کمک کند تا در تابستان خاموشی نداشته باشیم.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: در دایره عملیاتی باید ۲۵۰ ساعت در محدوده زمانی ساعت ۱۱ تا ۲۲ همکاری شود و جابجایی تعطیلات هم از تیر تا مرداد است و یک روز دیگر کاهش بار از ۲۰ خرداد تا ۱۵ شهریور است تا ۱۰ درصد مصرف کاهش یابد.

وی اضافه کرد: شهرک‌های صنعتی باید یک جا کاهش مصرف داشته باشند که امکان پذیر نیست و امسال با توجه به بارش‌ها پیش بینی می‌کنیم در صورت رعایت الگوی مصرف تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

قافله باشی تصریح کرد: سال قبل میزان جلب همکاری از سوی صنایع خیلی خوب بود و توانستیم رتبه اول کشور را کسب کنیم و امسال هم باید بتوانیم صنایع بیشتری را در طرح مدیریت مصرف در پیک بار مشارکت دهیم.

وی بیان کرد: در استان میزان مصرف انرژی سالانه ۴۲۳۵ مگاوات است که با ۱۰ درصد صرفه جویی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

در این مراسم از ۴۱ واحد صنعتی که بیشترین همکاری را در اجرای طرح مدیریت مصرف انرژی داشتند تجلیل شد.

اگر هوشمندانه در این طرح مشارکت کنید هم خسارت خاموشی نمی‌دهید و هم پاداش می‌گیرید.

کد خبر 4602507

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین

علیرضا حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: به دنبال ارجاع یک پرونده در خصوص کشف هزار و ۸۷۰ قوطی انرژی زا قاچاق از یک دستگاه سواری به ارزش ۸۶۷ میلیون ریال، این تخلف در یکی از شعب تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات ارائه شده و پس از بررسی‌ها و تشریفات قانونی، اتهام انتسابی محرز که علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم به پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی نیز محکوم شد.

حسن پور، خروج ارز از کشور و آسیب به اشتغال جوانان را از پیامد‌های زیانبار قاچاق برشمرد و عنوان کرد: برای حفظ سلامت عمومی، صیانت از حقوق شهروندان و نیز حمایت از تولید ملی با هرگونه خرید و فروش، حمل و نگهداری کالا‌های خارج از ضوابط تعیینی دولت به شدت برخورد می‌شود.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۳۵ یا مراجعه به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی فوری، گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است