Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@01:25:42 GMT

اجرای تعهدات در ارتباط با معابر پادگان زنجان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۷۰۱۲

اجرای تعهدات در ارتباط با معابر پادگان زنجان

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه بررسی مسائل اراضی پادگان استان زنجان اظهار کرد: مشکلاتی در ارتباط با توافقنامه بازگشایی معابر و تعهدات راه و شهرسازی استان به دستگاههای وجود داشت که امروز این امر برطرف شده و باید سریعا مصوبات محقق شود.
مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه اراضی تعیین شده (موسوم به اراضی 131 هکتاری ارتش) که پس از توافقات انجام شده از ارتش خریداری و در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است باید در اسرع وقت بر اساس توافقنامه های مصوب با دستگاه‌های ذینفع تعیین تکلیف شود و در اختیار بهره برداران دولتی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن قدردانی از همکاری های فرماندهی تیپ 216 زرهی ارتش در استان ابراز امیدواری کرد؛ با جابجایی فنس‌کشی های موجود و راهسازی های مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد تحویل قطعات مربوط به هر یک از دستگاه های اجرایی خریدار باشیم. 
در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان در این ارتباط گفت: در زمان استاندار وقت دال بر بازگشایی معابر پیرامونی پادگان که یکی از بندهای آن به موضوع واگذاری اراضی تحت تعهد دولت به دستگاههای که باید واگذار می کرد اختصاص داشت.
اسرافیل نیازی افزود: بر این اساس 121 هکتاری که به نام ارتش جمهوری اسلامی واگذار شد فاقد سند بود و استان به خاطر حل معابر پادگان با واگذاری 121 هکتار زمین به نام ارتش اقدام کرد.
وی اضافه کرد: طبق توافقنامه 20 هکتار از 121 هکتاری تعهد دولت به دستگاههای اجرایی برای واگذاری را شامل می شد که با رایزنی ارتش زنجان مقرر شد این میزان به 10 هکتار تقلیل یابد.
این مسئول ادامه داد: در مجموع 12 هکتار با معابر دسترس لحاظ شد و به دلیل آنکه سند به نام ارتش بود که باید نسبت به آزادسازی اقدام کند که در چند سال گذشته این موضوع در حال پیگیری قرار داشت.
وی اضافه کرد: طبق بند دال توافقنامه مقرر شد زمین های واگذاری و قرار دادهای منعقده قبلی از سوی راه و شهر سازی استان با دستگاههای ذی ربط در اراضی 131 هکتاری طی جلسه ای با استانداری نسبت به حل و فصل آن از سوی ارتش اقدام شد.
نیازی افزود: بر این اساس 12 هکتاری که مجوز رها سازی آن از سوی ارتش انجام گرفته در اختیار راه شهر سازی به عنوان نماینده دولت قرار گیرد که پس از تفکیک در اختیار دستگاههای که قبلا تعهدات داده شده واگذار شود. 
گفتنی است؛ پادگان تیپ 216 زرهی ارتش جمهوری اسلامی در زمینی به مساحت 270 هکتار در مرکز شهر زنجان واقع و با عبور اتوبان 22 بهمن از میان آن، به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است.
در سفر نخست رهبر معظم انقلاب به استان زنجان در سال 82، موضوع جابجایی این پادگان 270 هکتاری از داخل شهر مطرح و مصوب شد. با گذشت این مدت، در کنار تلاش استانداری برای صدور سند قطعی برای این پادگان، شهرداری برای بازگشایی مسیرهای شرقی و غربی این ناحیه اقدام کرد که منتج به شکل گیری بلوار ارتش در ضلع غربی آن شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار زنجان اجرای تعهدات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طی دو سال اخیر ۲۳ طرح آب‌رسانی روستایی در شهرستان ایجرود اجرا شده است.

علی محمد نادرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر ۲۳ طرح آبرسانی روستایی در شهرستان ایجرود اجرا شده است، اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و از محل منابع اعتبارات ملی، استانی، جهاد آب‌رسانی و خیرین اجرایی شد.

وی افزود: احداث ۷۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و ۳۷ کیلومتر خط انتقال شامل احداث و اصلاح از جمله این طرح‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: احداث سه باب مخزن ذخیره آب در روستاهای گلابر، خانجین و آرموتلو با حجم ۸۵۰ متر مکعب از دیگر طرح‌هایی است که در شهرستان ایجرود اجرا شده است.

نادرخانی گفت: در همین مدت ۹ رشته قنات نیز در روستاهای اوغولبیک علیا، چیسب، قارموتلو، قره درق، شهرک و ملاپیری احداث شد.

وی با اشاره به حفر هشت حلقه چاه آب در روستاهای احمدکندی، قره سعید، کوسه لر، اوچ تپه، سعیدآباد، گلابر، جامه‌سرا و شهرک نیز گفت: برای تأمین زیرساخت‌های آب‌سانی در مناطق روستایی هیچ‌گونه محدودیتی نداریم.

این مسئول یادآور شد: استانداردسازی ۲۰۰۰ انشعاب روستایی در شهرستان ایجرود نیز از دیگر اقداماتی است که با هدف کاهش هدر رفت آب و ارائه خدمات مطلوب به مشترکان در شهرستان ایجرود اجرایی شد.

کد خبر 746806

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات بهسازی بزرگراه شهید باقری
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • برپایی ایستگاه‌های حال خوب سلامت در معابر پر تردد