Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:05:03 GMT

ادعای اخاذی از مردم در دفتر زنگنه!

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۷۱۴۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر موضوع باز کردن حسابی جداگانه توسط مسؤولان دفتر زنگنه را در حال پی‌گیری و بررسی هستیم و البته نهادهای امنیتی هم این مسأله را پی‌گیری می‌کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار اخباری درباره اتفاقات اخیر در دفتر وزیر نفت و ورود یک نهاد امنیتی به مسائل رخ داده در دفتر زنگنه، اظهار داشت: طبق شنیده‌ها در دفتر وزیر نفت برای نیروی‌های خدماتی حسابی باز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی اعضای دفتر زنگنه از مراجعه‌کنندگان دفتر، افراد دارای قرارداد با وزارت نفت، موسسان شرکت‌های نفتی و گازی و موارد این چنینی درخواست واریز مبلغی به حساب نیروهای خدماتی جهت انجام کارشان را داشتند و در ادامه نیروهای خدماتی این مبالغ واریزی به حساب‌شان را تحویل مسئولان دفتر آقای زنگنه می‌دادند و حتی آنجا برای این کار دستگاه کارتخوان گذاشته بودند.

برخی اعضای دفتر زنگنه با کارتخوان از مراجعه کنندگان پول می‌گرفتند

وی همچنین عنوان کرد: برخی اعضای دفتر وزیر نفت ظاهرا با این توجیه که گروههای ‌واسطه‌ای برای انجام کار شما تشکیل می‌شود و وجه دریافتی نیز برای انجام کار توسط آن گروه‌ها است، از مراجعان درخواست کشیدن کارت می‌کردند و دریافت وجه داشتند.

خادمی در ادامه این مطلب عنوان کرد: نیروهای خدماتی از اصل این جریان بی‌خبر بوده و یا مجبور و وادار به باز کردن حسابی برای واریز وجوه دریافتی از مراجعه‌کنندگان، افراد دارای قرارداد با وزارت نفت، موسسان شرکت‌های نفتی و گازی و دیگر موارد شده‌اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ یکی از مسئولان دفتر وزیر نفت که گویا ارتباط خوبی با آقای زنگنه دارد و از دفتر وزیر به شرکتی در ترکیه رفت و آمد داشته، پس از شنیدن خبر حضور نیروهای امنیتی در دفتر وزیر و بازجویی از کارکنان سکته کرده و راهی بیمارستان شده است.

وی در ادامه اعلام کرد که نهادهای نظارتی وارد موضوع شده‌اند لذا باید فرصت داد تا از جزئیات این ماجرا دقیق‌تر مطلع شویم.

خادمی در خاتمه بیان کرد: در حال حاضر موضوع باز کردن حسابی جداگانه توسط برخی اعضای دفتر زنگنه را در حال پیگیری و بررسی هستیم و همواره نهادهای امنیتی در حال پیگیری این مسئله هستند. البته در رابطه با این موضوع در کمیسیون طرح سوال کرده‌ام و به زودی از آقای زنگنه این مسئله را خواهم پرسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زنگنه وزیر نفت دفتر زنگنه مسئولان دفتر دریافت پول مجلس کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزیر خارجه چین درباره تحریکات اعضای پیمان آکوس

به گزارش خبرآنلاین «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در سفر به کشور پاپوآ گینه‌نو که در راستای تقویت روابط پکن با این کشور صورت گرفت، از پیمان امنیتی آکوس که با هدف تامین زیردریایی‌های مجهز به نیروی پیشران هسته‌ای توسط آمریکا و بریتانیا برای استرالیا بین این سه کشور منعقد شده، انتقاد کرد.

وانگ یی در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر «پورت مورسبی» گفت پیمان سه‌جانبه آکوس ضد معاهده‌ای است که تسلیحات هسته‌ای را در منطقه جنوب اقیانوس آرام ممنوع می‌سازد.

به نقل از ایسنا وزیر امور خارجه چین بعد از دیدار با «جاستین تکاچنکو»، همتایش در دولت پاپوآ گینه‌نو به خبرنگاران گفت: «معاهده آکوس همچنین به طور جدی باعث ایجاد ریسک اشاعه تسلیحات هسته‌ای می‌شود.»

پکن در سال‌های اخیر بر سر گسترش نفوذ در حوزه جنوب اقیانوس آرام از جمله در کشور پاپوآ گینه‌نو با آمریکا و استرالیا در رقابت بوده است. پاپوآ گینه‌نو، مجمع الجزایری در حوزه اقیانوس آرام، با وجود داشتن جمعیت کم، غنی از منابع طبیعی بوده و در موقعیت جغرافیایی استراتژیکی قرار دارد که می‌تواند به چین در زمان هرگونه مناقشه نظامی بر سر تایوان کمک کند.

استرالیا به عنوان بزرگ‌ترین اهداکننده خارجی به دولت پاپوآ گینه‌نو شناخته می‌شود، اما شرکت‌های چینی اخیرا جایگاه قابلی توجهی را در بازارهای این کشور به دست آورده‌اند.

وزیر امور خارجه چین به اعلامیه اخیر اعضای پیمان آکوس با موضوع بررسی همکاری با ژاپن در حوزه فن‌آوری‌های نظامی اشاره کرد. پیمان آکوس بندی را نیز برای توسعه توانمندی‌های جنگی پیشرفته توسط اعضا از جمله در حوزه هوش مصنوعی، زیردریایی‌های بدون سرنشین و موشک‌های هایپرسونیک در نظر گرفته است.

وزیر امور خارجه چین خاطر نشان کرد: «تلاش‌های اخیر برای کشاندن تعداد بیشتری از کشورها به یک چنین ابتکار عملی که باعث تحریک تقابل بین بلوک‌ها و تحریک شکاف می‌شود، کاملا با نیازهای فوری کشورهای جزیره‌ای این حوزه مغایر است.»

وزیر امور خارجه چین در ادامه به اظهارنظر در مورد انتخابات روز چهارشنبه گذشته کشور جزایر سلیمان، کشوری در همسایگی پاپوآ گینه‌نو در اقیانوس آرام، پرداخته و گفت: «ما معتقدیم مردم جزایر سلیمان خرد و قابلیت برای تعیین آینده کشورشان را دارند. کشورهای جزیره‌ای به مردم خود تعلق دارند. آنها حیاط خلوت هیچ کشور بزرگی نیستند.»

وزیر امور خارجه پاپوآ گینه‌نو با استقبال از همتای چینی خود، تاکید کرد آنها در مذاکراتشان «به نوعی تفاهم» دست پیدا کرده‌اند. او خاطر نشان کرد: «پاپوآ گینه‌نو برای چین، به‌عنوان شریک دوجانبه مهم خود ارزش قائل است.»

وانگ یی همچنین امروز (یکشنبه) در خاتمه تور سفرهای سه روزه خود که شامل اندونزی، کامبوج و پاپوآ گینه‌نو می‌شود، به دیدار «جیمز ماراپه»، نخست‌وزیر پاپوآ گینه‌نو رفت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897740

دیگر خبرها

  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • ببینید | ادعای امنیتی کارشناس تلویزیون روی آنتن درباره مبدا پرواز ریزپرنده‌های اسرائیلی!
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود
  • هشدار وزیر خارجه چین درباره تحریکات اعضای پیمان آکوس
  • عکس | هنیه در استانبول با اردوغان دیدار کرد