Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سونی یکی از شرکت‌های سازنده کنسول بازی‌های رایانه‌ای است که به واسطه عناوین انحصاری خود توانسته است به پرطرفدارترین شرکت سازنده کنسول تبدیل شود. آخرین کنسول عرضه شده این شرکت در سال ۲۰۱۴ و با نام پلی استیشن ۴ وارد بازار جهانی شد که به واسطه قدرت بالا و امکاناتی که در زمان عرضه خود داشت ، توانست فروش بسیار بالایی را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شرکت سونی به تازگی اعلام کرده است که در سال آینده سود حاصل از فروش پلی استیشن ۴ بسیار کمتری خواهد بود، چراکه خرید بازی‌های PS4 در حال کاهش است. این کاهش فروش تنها به عناوین بازی ختم نمی‌شود و به فروش کنسول نیز رسیده است. سونی در سال گذشته ۱۷.۸ میلیون کنسول به فروش رساند؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ این آمار ۱۹ میلیون نسخه بود. از طرف دیگر کنسول پلی استیشن ۴ فروش اصلی خود را کسب کرده است و شرکت سونی دیگر به فکر فروش بالای این کنسول نیست.

گفتنی است؛ از ۹۶.۸ میلیون دستگاهی که از ابتدای عرضه کنسول PS4 به فروش رسیده است تنها ۳۶.۴ میلیون دستگاه از سرویس پلی استیشن پلاس استفاده می‌کنند و به حساب سونی به صورت ماهانه هزینه اشتراک خود را واریز می‌کنند. علاوه بر این با اعلام مشخصات کنسول پلی استیشن ۵ توسط سونی و از آنجایی که این کنسول سخت‌افزار و قابلیت‌های بسیار بالاتری را نسبت به کنسول پلی استیشن ۴ دارد، شرکت سونی حداقل ۱۰ درصد فروش کمتری در کنسول پلی استیشن ۴ خواهد داشت، چرا که بسیاری از گیمر‌ها ترجیح می‌دهند تا زمان عرضه نسل بعدی پلی استیشن صبر و از خرید نسل فعلی خودداری کنند.

با این حال بیشترین سود شرکت سونی از فروش کنسول‌های این شرکت است و هرگز نمی‌توان سود حاصل از فروش این کنسول را با فروش تلفن‌های همراه و یا سایر وسایل الکترونیکی این شرکت مقایسه کرد. به طور کلی شرکت سونی، تخمین می‌زند در سال آینده سود کمتری را از فروش کنسول PS4 ببرد و این احتمال وجود دارد که از روش‌های دیگر قصد تامین این کسری بودجه را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: گوگل در دستان انتقام جویان! +فیلم

انتهای پیام/

کاهش فروش کنسول پلی استیشن ۴

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری بازی رایانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دمای هوا در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار در استان همچنان تا اوایل وقت فردا ادامه دارد، پیش بینی کرد: تا اواسط هفته آینده جوی پایدار بر استان حاکم خواهد شد.
لیلا امینی افزود: فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی، گاهی مه آلودی هوا و وقوع تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش باران و رگبار پراکنده بهاری توأم با رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و تنش دمایی وجود دارد.
وی ادامه داد: اوج فعالیت سامانه امروز و در مناطق شمال و شرق و تا حدودی جنوب استان خواهد بود.
لیلا امینی گفت: کماکان آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب‌های محلی و طغیان رودخانه فصلی به ویژه در مناطق شمال و شرق استان مورد انتظار است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه شرق و شمال استان بین سه تا پنج درجه کاهش دارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
وی ادامه داد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و خوانسار با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.
لیلا امینی گفت: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • کاهش دمای هوا در استان
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries