Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:34:32 GMT

اسپیس ایکس ۱۵۰۰ ماهواره اینترنتی را به مدار زمین می برد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۸۲۶۱

اسپیس ایکس ۱۵۰۰ ماهواره اینترنتی را به مدار زمین می برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اسپیس ایکس یک گام دیگر به نقشه‌هایش برای پرتاب ماهواره‌های اینترنتی به فضا نزدیک شد. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ( FCC )طرح این شرکت برای ارسال ماهواره اینترنتی به مدار زمین را پس از انجام تغییراتی تأیید کرده است.

طبق طرح جدید اسپیس ایکس ۱۵۰۰ ماهواره «استارلینک» را به مدار زمین و در ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به گفته شرکت، پرتاب ماهواره‌های استارلینک زودتر از ماه می انجام نمی‌شود.

از لحاظ نظری پرتاب ماهواره‌ها به چنین ارتفاعی مزایایی دارد. نخست آنکه می‌توان با تعداد ماهواره‌های کمتری پوشش اینترنتی را فراهم کرد. از سوی دیگر احتمال برخورد ماهواره‌ها با زباله‌های فضایی نیز کاسته خواهد شد.

این درحالی است که شرکت‌هایی مانند OneWeb وKepler Communications با این درخواست اسپیس ایکس مخالف هستند. آنها نگران هستند که شبکه استارلینک با ماهواره‌های آنها تداخل ایجاد کند. اما FCC معتقد است این ماهواره تداخل قابل توجهی ایجاد نمی‌کنند.

از سوی دیگر قانونگذاران این بخش نیز معتقدند ریسک چنین تداخلی میان ماهواره‌ها اندک است. آنها اشاره کردند هر ماهواره دارای موتورهایی است تا در صورت لزوم با انجام مانورهایی از خطر دور شود.

به هر حال این تاییدیه برای اسپیس ایکس اهمیت زیادی دارد. این شرکت باید با رقبایی مانند «وان وب» دست و پنجه نرم کند. از سوی دیگر طرح اسپیس ایکس در حالی تأیید می‌شود که آمازون نیز تصمیم دارد ۳۲۳۶ ماهواره اینترنتی به فضا بفرستد.

کد خبر 4602277

منبع: مهر

کلیدواژه: ماهواره شرکت اسپیس ایکس نوآوری اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی صبح چهارشنبه در دیدار با مسؤولان استان بوشهر با تشریح آخرین اقدامات در حوزه‌های تخصصی و مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت از اراده جدی و تلاش حداکثری شرکت ملی نفت برای خدمت‌رسانی به محیط پیرامونی خبر داد و گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب جزیره خارگ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۴۰۲ به تصویب رسیده و تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ابراز داشت: برای کاهش مشکلات و خدمت‌رسانی در کنار مسئولان و مردم هستیم و امیدواریم مدیران استانی پروژه اصلاح شبکه آب و فاضلاب جزیره خارگ را در اولویت قرار بدهند.

غریبی به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های تخصصی در شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و افزود: سال گذشته اساس کار در این شرکت بر سازماندهی، برنامه ریزی، هدف‌گذاری و تخصیص منابع مالی بود و با تخصیص منابع در سال جاری، طرح‌های مصوب را به پروژه‌های اجرایی تبدیل کرده تا بتواند نقش مهمی در افزایش تولیدِ کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تاکید بر توسعه متوازن و لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی، اظهار داشت: تخصیص اعتبار به امور عام‌المنفعه مسئولیتی است که از ابتدای دولت سیزدهم، وزارت نفت آن را در اولویت قرار داده است.

وی بهبود وضعیت بهداشت و درمان، اورژانس هوایی و دریایی و انجام پروژه‌های ورزشی، نوسازی مدارس، نوسازی منازل محرومان و اشتغال را از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت ملی نفت در جزیره خارگ دانست.

غریبی همچنین به خدمات ارائه شده توسط عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در سال‌های گذشته برای مردم و ساکنان جزیره خارگ اشاره و تصریح کرد: فعال کردن ۲ شناور مسافربری برای تثبیت وضعیت تردد ساکنان این جزیره، جمع‌آوری روزانه ۱۵ تن زباله و تفکیک و تبدیل آن به کود کمپوست، مدیریت نخاله‌های ساختمانی، گشت‌های شبانه‌روزی برای حفاظت از اراضی، لایروبی قنات‌های قدیمی، برگزاری کلاس‌های فنی حرفه‌ای برای جوانان، اعزام اورژانسی بیماران، حمل مصالح و اثاثیه ساکنان بومی و اختصاص سهمیه پروازی برای بومیان از جمله خدمات صنعت نفت برای مردم جزیره خارگ است.

کد خبر 6080847

دیگر خبرها

  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد
  • سه فضانورد چینی به مدار زمین می‌روند
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟