Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:07:50 GMT

گزارش علمی سیل در دولت و معاونت مطبوعاتی تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۸۵۷۴

گزارش علمی سیل در دولت و معاونت مطبوعاتی تدوین می‌شود

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروه صاحب‌نظری در دولت در حال تدوین گزارش علمی سیل هستند ما هم در معاونت امور مطبوعاتی این مورد را در دستور کار قرار داده‌ایم. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ اجتماعی رسانه نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد خدّادی امروز در نشست خبری هم‌اندیشی با خبرنگاران حوزه رسانه در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سهم رسانه‌ها در شریک‌سازی غیرقابل انکار است که از جمله آن می‌توان به تلاش در جهت منافع جمعی، کاهش آسیب‌ها، اصلاح روش‌ها، پل ارتباطی بین مردم و مسئولین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه فرصت همدلی و هم‌افزایی را فراهم می‌آورد، مهمترین بستر کار رسانه‌ها اصلاح کارکردها و روش‌هاست، رسانه به دنبال بدیهیات نیست و زوایای پنهان را آشکار می‌کند.

وی گفت: در گذشته کارکرد رسانه تبلیغی بود اما در حال‌حاضر تبیین است؛ تبیین به معنای اطلاع‌رسانی باعث شناخت بهتر از موضوع شده و منجر به تصمیم‌سازی می‌شود با این تعریف هیچ موفقیتی بدون توجه به شراکت میسر نمی‌شود، بارزترین نمونه این موضوع حاثه سیل اخیری است که در کشور رخ داد.

خدادی تصریح کرد: برعکس زلزله، شروع و پایان سیل چندین روز به طول می‌انجامد و استان‌های مختلفی با آن درگیر می‌شوند، از طرفی ما در تعطیل‌ترین تعطیلات سال با این مشکل مواجه شدیم با این وجود روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، پیام‌رسان‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در پوشش آن حضور موثری داشتند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: همچنین باید به نقش موثر روابط عمومی‌های وزارت کشور، سپاه، ارتش، هلال احمر، وزارت راه، وزارت بهداشت و . . . اشاره کنیم؛ شبکه خبر 24 ساعته اخبار سیل را پوشش می‌داد. عکاسیان و فیلمبرداران نیز فعال بودند و شاهد بودیم که برخی از عکس‌ها باعث ایجاد فضای هم‌بستگی بیشتری شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه درمورد زمان وقوع سیل امکان اطلاع‌رسانی دقیق وجود ندارد و سیل استان‌های متعددی را درگیر کرد، جالب است بدانیم در تعطیلات نوروزی تلفات سیل حدود 78 نفر بود در حالی که در همین زمان تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی 370 نفر بوده‌است، علت این اختلاف آمار این بود که همه حلقه‌های مرتبط با این موضوع وظایف خود را به درستی انجام دادند.

خدادی گفت: از نیروهای جهادی و مردمی که سهم موثر و قابل توجه‌ای در کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده داشتند به طور ویژه تشکر می‌کنم. کار رسانه‌ها در جریان کمک‌رسانی علی‌رقم اینکه نیاز به آسیب شناسی دارد در بخش‌های مختلف قابل قبول بوده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه جریان خبری هوشمندی به دنبال تشدید بحران بود که عمدتا از خارج کشور هدایت می‌شد، کار این جریان القای حس ناامیدی و ناکارآمدی بود؛ پاسکاری خوبی که بین رسانه‌های داخلی صورت گرفت به همراه غیرت ملی و مذهبی، باعث همبستگی بیشتر جامعه شد.

وی ادامه داد: بر اساس یکی از آمار 35 درصد اطلاع‌رسانی از سیل، توسط جوانان و پیام‌رسان‌ها صورت گرفته است برای مثال در یکی از شبکه های اجتماعی یک میلیون و 100 هزار ثبت خبر انجام شد؛ ظرفیت خبری کل کشور به کمک مردم شتافت و در بسیاری از موارد مردم با موبایل‌هایشان خبرنگاری کردند.

خدادی تصریح کرد: آسیب‌شناسی و سازماندهی فضای رسانه‌ای برای رسیدگی در دستور کار قرار گرفت، ما برای شناسایی نقاط ضعف نیاز به یک قرارگاه داریم، مهمترین کارکرد رسانه در سیل اخیر نماد سازی بود که این امر موجب شد تا امکان دسترسی به اطلاعات فراهم شود.

وی با اشاره به ارسال سه گروه از خبرنگاران خارجی به مناطق سیل‌زده گفت: البته یکی از نقاط ضعف ما در این زمینه بود؛ ما نتوانستیم ابعاد مختلف سیل را در رسانه‌های بین المللی منعکس کنیم البته این مورد باید بررسی شود باید مشخص شود این رسانه‌ها تا چه حد نخواستند اخبار را پوشش دهند و ما تا چه حد کوتاهی کردیم.

وی افزود: گروه صاحب‌نظری در دولت در حال تدوین گزارش علمی سیل هستند ما هم در معاونت امور مطبوعاتی این مورد را در دستور کار قرار داده‌ایم.

خدادی خاطرنشان کرد: در پایان از تک تک کسانی که در این حرکت سهیم بودند و در کاهش آلام مردم تلاش کردند، تشکر می‌کنم و به تیم رسانه‌ای جمهوری اسلامی در همه ابعاد افتخار می‌کنم که با اتکا به رسالت خود دست به عمل زدند، خروجی این اتفاق حفظ جان مردم و کاهش خسارات بود و باید بدانیم تداوم کار رسانه‌ای برای پیگیری امور مردم ومناطق سیل‌زده در بعد از سیل به اندازه قبل اهمیت دارد و نباید از آن غفلت کنیم.

کمک 915 میلیون تومانی مسلمانان تانزانیا به مردم سیل زده ایران275 جهادگر همدانی در مناطق سیل‌زده کشور خدمت‌رسانی می‌کنندآمار وزیر کشور از تامین و توزیع وسایل زندگی در مناطق سیل‌زده

انتهای پیام/

R1534/P/S2,41/CT11 واژه های کاربردی مرتبط رسانه رسانه‌های داخلی وزارت ارشاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه رسانه های داخلی وزارت ارشاد رسانه رسانه های داخلی وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص جذب نخبگان خارج از کشور که از سوی پروژه کانکت معاونت علمی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های کشور معرفی می‌شوند، گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم.

فکر مهاجرت از دانشگاه‌ها به مدارس کشیده شده است

 

وی با تاکید بر اینکه برای جذب نخبگان پروژه کانکت با معاونت علمی ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم افزود: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان افراد مورد تایید خود را در هیئت جذب مورد بررسی قرار داده و به ما معرفی می‌کنند.

زلفی گل با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان سال گذشته برای 200 نفر ردیف بودجه‌ای خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بود، گفت: طبق آخرین آماری که دارم از این تعداد، 120 نفر در یک مرحله، موافقت سازمان برنامه و بودجه را گرفته و جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، "پلت‌فرم کانکت" از 5 سال قبل، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از جذب و همکاری متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، سخنرانی و کارگاه تخصصی، تأسیس شرکت‌های استارت‌آپ، نظام‌وظیفه تخصصی و جذب هیئت علمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم