Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرات اکثریت در نشست‌های قضایی قضات کشور برای تایید و تبدیل به وحدت رویه به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست‌های قضایی دادگستری‌های سراسر کشور در راستای پیشبرد اهداف دستگاه قضایی و ارتقای سطح علمی آرا و ایجاد وحدت رویه با همت و تلاش مرکز آموزش قوه قضاییه ایجاد و راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع به کار این سامانه تاکنون بیش از 8 هزار و پانصد نشست دادگستری‌ها در این سامانه بارگذاری شده که از این تعداد بیش از 3 هزار و چهارصد نشست به تایید هیئت عالی نشست‌های قضایی رسیده است.

این نشست‌ها در بیش از 600 نقطه واحد قضایی در سراسر کشور به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود و از حدود 10 هزار قاضی‌ای که در دادگستری‌های کشور مشغول هستند و کار قضایی انجام می‌دهند، حدود 80 درصد آنها در نشست‌های قضایی شرکت می‌‌کنند. 

حاصل مباحث قضات در این نشست‌ها به مراکز استان‌ها ارسال می‌شود و نظریه مورد تأیید اکثریت به رویت قضات دیوان عالی می‌رسد تا نظرات برتر تایید شود و نهایتاً نتایج مورد تایید هیات عالی نشست‌های قضایی - که از قضات دیوان عالی کشور تشکیل شده - به عنوان رای نهایی در سامانه قرار می‌گیرد.

شناسایی موضوعات بدیع و کاربردی در جریان رسیدگی به پرونده‌ها، تولید دانش قضایی مورد نظر دادسرا‌‌ها و محاکم، مشارکت قضات عالی رتبه در تدوین نظریه نهایی نشست‌ها و کاهش میزان خطاپذیری نظرات اعلام شده در سامانه، ایجاد ظرفیت مشورت و هم فکری در میان جامعه قضایی از طریق به اشتراک گذاری دانش قضایی، ایجاد ظرفیت آموزش به صورت موضوعی، کمک به ایجاد رویه واحد قضایی و همگرایی نظرات حقوقی قضات و سهولت در دسترسی به پاسخ ابهامات و سوالات قضات از طریق جستجوی کلیه واژه‌های مرتبط و تسهیل در جریان انتقال تجارب قضایی از جمله مزایای ایجاد و راه اندازی این سامانه است.

این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که امکان جستجو در سامانه برای مخاطبین وجود دارد و علاقه مندان می‌توانند به طور تخصصی موضوعات مورد نیاز خود را جستجو کنند.

 سامانه نشست های قضایی به آدرس www.neshast.org در دسترس علاقه‌مندان است.

رأی اخیر وحدت رویه دیوان عالی کشور منطبق بر قانون استدیوان عالی کشور: انتقال اموال قبل از محکومیت قطعی مصداق فرار از دین نیست

انتهای پیام/

R1397/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دیوان عالی کشور قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیوان عالی کشور قوه قضائیه دیوان عالی کشور قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رییس دیوان عالی کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان امنیت، عدالت، و‌رفاه ومعیشت  را نیازهر جامعه ای دانست و گفت :  درسایه امنیت همه موارد محقق خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین منتظری  همچنین در خصوص پرونده هشت مهر گفت : این پرونده  نیازمند بررسی های خاص خود است و  حکم صادر شده و‌اعتراض هم  صورت گرفته و در دیوان عالی در حال رسیدگی و  بررسی اعتراض به حکم هستیم .

رئیس دیوان عالی کشور گفت: هر چه یک پرونده سنگین تر و پر محتوا باشد زمان بیشتری برای رسیدگی نیاز دارد و دقت در رسیدگی زمان می برد، ما باید تلاش کنیم زمان را به حداقل برسانیم، پرونده مسیر خود را طی کرده حکم صادر و به حکم اعتراض شده در دیوان عالی کشور است این قول را به مردم سیستان و بلوچستان می‌دهم با استفاده از اختیارات خودم پرونده را با اولویت پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اختیار قانونی که به عهده بنده است رسیدگی به این پرونده را در اولویت قرار خواهم داد چون اگر اولویت نباشد و این پرونده در فرآیند رسیدگی باشد ممکن است رسیدگی به آن دو سال طول بکشد.

حجت الاسلام منتظری عنوان کرد: رئیس دیوان این اختیار را دارد که پرونده‌ها را براساس شرایط خاص در اولویت قرار داده و خارج از نوبت رسیدگی کند حتما پرونده هشتم مهرماه زاهدان را پس از بازگشت به تهران پیگیری خواهم کرد که اگر برای آن دستور اولویت داده شده باشد تصحیح شود و اگر این اتفاق نیفتاده باشد حتما دستور اولویت قرار داده خواهد شد.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه از همه کسانی که در سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج و مجموعه قرارگاهی که امنیت را در سیستان و بلوچستان و کشور به وجود آورده‌اند؛ قدردانی می‌کنیم تصریح کرد: دشمن به شدت تلاش می‌کند امنیت را که امری حیاتی است را در کشور سلب کند و امنیت را از جامعه ما بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آیت الله کحامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان هم در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه دردستگاه قضا استان پرونده های مختلفی وجود داردگفت : گاهی اوقات اتفاقات ویژه ای در داخل و خارج از استان و کشور می افتد که نیازمند توحه ویژه است .

سردار مرتضوی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور هم در مراسم تکریم گفت : امنیت پایدار نیاز امروز جامعه است و عده ای تحت تاثیر رسانه های ببگانه قرار گرفته اند و تلاش می کنند که  امنیت استان را خدشه دار کنند .

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا رئیس قبلی دادگستری استان گفت : هم اکنون  بیش از ۹۷ درصد ابلاغیه ها پرونده ها بصورت الکترونیکی ابلاغ می شوند .

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل جدید دادگستری استان هم گفت: دستگاه قضا همراه و همدل با همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی دست به دست هم می‎‌دهیم و هر کس که قصد تعرض به امنیت این استان را دارد به شدت برخورد می‌کند.

در مراسم حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد به عنوان رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان و حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا به عنوان رئیس کل دادگستری استان قزوین معرفی شدند .

 

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب، قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است