Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان شادگان گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پس از سپاه پاسداران، دومین ارگانی بود که برای کمک به مردم سیل زده وارد شادگان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، فرماندار شادگان این سازمان را یکی از دستگاه های موثر عملیاتی دانست که در بحران سیل با آن شهرستان همکاری کرده و در رفع آلام مردم سیل زده، مؤثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید حاجیان سعیدی فرماندار شادگان در بیان وضعیت سیل در این شهرستان، گفت: از 5 فروردین سیلاب بالادست، وارد رودخانه ی کارون شد و ما با سیل‌بندهایی که داشتیم در مقابل آن مقاومت کردیم تا 20 فروردین که سیل‌بند یکی از مناطق شهرستان شکاف برداشت و شش روستا در مناطق مسکونی دریسیه درگیر سیلاب شد. در پی آن با پیشرفت آب، تعداد روستاهای درگیر سیل به عدد 30 رسید و چهار روستا از آنها به صورت کلی درگیر شدند.

وی افزود: از 28 فروردین، پس از اینکه آب در شهرهای مختلف کشور فروکش کرد، فرمانداری های معین، سازمانها و نهادهای مردمی و انقلابی برای دفاع از اراضی سیل گرفته وارد شادگان شدند که سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پس از سپاه پاسداران دومین ارگانی بود که وارد شادگان شد. مدیرعامل این سازمان، در صبح روز نخست، ضمن حضور در منطقه صراخیه، نیازمندی های شهرستان را از فرمانداری سوال کرد و عصر همان روز فراتر از درخواست های اعلام شده، تعدادی ماشین آلات مهندسی را به منطقه اعزام کرد و این دستگاهها، از آن زمان تاکنون مشغول استحکام بخشی به سیل بندهای شهرستان و دفاع از روستاهای ما هستند که از این نظر بایستی به نحو شایسته از ایشان تقدیر نمود.

فرماندار شهرستان شادگان ادامه داد: علاوه بر آن، اقلام ضروری دیگری را نیز از طریق ستاد بحران استان در اختیار مردم قرار دادند که این کمکها کماکان ادامه دارد.

حاجیان سعیدی، شرایط کنونی شهرستان را اینگونه توصیف کرد: هم اکنون اگر چه خطر جدی از شادگان رفع شده، اما کماکان برخی روستاها و مردم ما در محاصره ی آب هستند و باید فکری برای آینده ی مناطقی که متضرر شده اند کرد. بسیاری از خانه ها، جاده ها، مراکز و مستحدثات خدماتی و آموزشی دچار آسیب شده اند، لذا اجرای طرح های عمرانی بایستی به شکلی باشد که این خسارات حتی المقدور تکرار نشود؛ اگر چه به علت قرار گرفتن چندین روستای شهرستان در محوطه‌ی تالاب شادگان، به طور کل نمی‌توان خطر را از آنها رفع کرد.

وی تاکید کرد: به دلیل خاکی بودن سیل بندهای ما و قابل رخنه بودن آنها، لازم بود با استفاده از پلاستیک و گونی ترمیم شوند. شاید باور این نوع اقدام از سوی یک سازمان دولتی مشکل باشد، اما هر درخواستی که طی این مدت از سازمان منطقه ویژه شد، بدون معطلی و انجام بروکراسی، اجابت گردید.

نماینده ی عالی دولت در شهرستان شادگان خاطرنشان کرد: به علت اینکه شهرستان شادگان کم برخوردار است درخواست ما از وزیر نفت این است که سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به عنوان معین شهرستان شادگان قرار دهد تا بعد از بحران نیز به مردم ما کمک کند. سازمان منطقه ویژه سابقه ی خوبی در ایجاد زیرساخت دارد؛ احداث جاده ی ارتباطی بندرامام-شادگان و ساخت مجموعه ی ورزشی، از جمله کارهایی است که این سازمان پیش از این در شادگان انجام داده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پتروشیمی پلاستیک تالاب روابط عمومی سازمان سیل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار ویژه کاشان معرفی شد

مراسم معارفه حمیدرضا محمدی فشارکی به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه کاشان فردا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مراسم تکریم و معارفه فرماندار جدید کاشان همزمان با شورای اداری شهرستان کاشان سه شنبه _چهارم اردیبشت_ در سالن اجتماعات امام رضا (ع) فرمانداری برگزار می‌شود.

در جلسه شورای اداری شهرستان ابتدا از زحمات محمد شریف زارعی به عنوان فرماندار پیشین که در تیرماه ۱۴۰۱ به عنوان فرماندار کاشان فعالیت خود را آغاز کرد و حدود ۲ سال است در کاشان در جایگاه مقام اول دولت خدمت می‌کرد تقدیر به عمل می‌آید و پس از آن حمید رضا محمدی فشارکی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی می‌شود.

به گزارش ایمنا حمید رضا محمدی فشارکی پیش از این به عنوان فرماندار شهرستان لنجان فعالیت می‌کرد و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان از جمله دیگر سوابق وی است.

کد خبر 747010

دیگر خبرها

  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • فرماندار ویژه کاشان معرفی شد
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • سرپرست فرمانداری ویژه میناب منصوب شد 
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت
  • اشتغال بیش از ۲ هزار نیروی بومی استان بوشهر در منطقه ویژه پارس