Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@01:39:21 GMT

آزمایش موفق موشک «قاتل ناوهای آمریکا» از سوی چین

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۱۰۰۱

 

 به گزارش فارس، چین از آزمایش یک موشک فراصوت ضد کشتی خبر داده است.
  به نوشته شماره یکشنبه «دیفنس بلاگ» این موشک جدید و مرموز چینی‌ها که «وای جی ایکس ایکس»  نام دارد، قادر به نابود ساختن سامانه‌های دفاع موشکی کشتی‌های جنگی آمریکاست. این موشک فراصوت بوده و سرعتی برابر با 1000 کیلومتر دارد و قادر است حتی به سامانه‌های دفاع هوایی ارتش آمریکا که بر پایه موشک‌های «ریم-۱۶۱ استاندارد ۳» و «ریم -174 استاندارد»  است، رخنه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش منابع مطلع، نسخه اولیه این موشک توسعه یافته در جدیدترین ناوشکن‌های موشک انداز چین که «0055» نام دارد، مورد آزمایش قرار گرفته است.

 این ناوشکن موشک انداز با استقرار موشک جدید ضد کشتی فراصوت می‌تواند به طور قابل توجهی برد عملیاتی و قدرت آتش نیروی دریایی چین را در مرکز اقیانوس آرام افزایش دهد.


ناوشکن جدید چین

 

 دیفنس بلاگ در مورد این ناوشکن جدید چینی‌ها نیز با ذکر پاره‌ای از مشخصات آن نوشته که طول این کشتی 180 متر، عرض آن 20 متر و مجهز به موشک‌های هدایت شونده «لیویانگ -3» است. این ناوشکن از رادارهای «باند اس» و «ایکس» استفاده می‌کند و به همین دلیل قادر است  اجسام رادار گریز را نیز رهگیری کند. دیگر سلاح‌های موجود در این کشتی موشک‌های کروز «سی جی 10» ،  و موشک‌های ضدکشتی «وای جی -18» هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد.

روز گذشته، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.»

بلافاصله پس از انتشار این توئیت، فعالان سیاسی و رسانه‌ای از این نماینده مجلس انتقاد کردند اما، او بازهم در توئیت با هشتگ اقتدار ایران نوشت: «در صورت اذن تا انجام اولین آزمایش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر یک هفته فاصله می‌باشد.»

در همین راستا، علی قلهکی هم در پاسخ به این نماینده مجلس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: موشک قاره پیما با برد ۱۲ هزار کیلومتر، فقط برای حمل کلاهک هسته‌ای است، اینکه دانش ساخت آن را داریم یا نه به کنار، ولی تمامی مواضع اخیر شما پیوست گزارش آژانس انرژی اتمی علیه کشور می‌شود! چه اذنی بیاید چه اذنی نیاید...

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • مصاحبه آتشین آرون بروکس؛ حمله به تیلور؟ ایرانی‌ها از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنند!
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد