Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@22:36:30 GMT

با تخلفات مالی در شهرداری اهواز برخورد شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۱۰۶۱

با تخلفات مالی در شهرداری اهواز برخورد شود

به گزارش ایرنا محمدجعفر فسلفی روز یکشنبه در هفتاد و ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در سرسرای اجتماعات این شورا با گرامیداشت روز شورا بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی شهرداری اهواز وجود همین تخلفات مالی است که باید مسئولان توضیح دهند برای مقابله با آن چه تمهیداتی اندیشیده شده است.
وی توضیح داد: یکی از خواسته های مهم مردم از شهرداری بحث طرح تفکیک زباله از مبدا است؛ این طرح قرار بود پارسال اجرایی شود اما تاکنون محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فلسفی با اشاره به اینکه امیدواریم در جایگاه اعضای شورای شهر بتوانیم منشاء خدمت باشیم افزود: اجرای درست قانون در بُعد نظارت به قانون‌گذاری بسیار اهمیت دارد از این رو باید به این وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.
وی با بیان اینکه یک سوم از عمر شورای پنجم اهواز گذشته است گفت: لازم است تا عملکرد خود را در فضایی آرام ارزیابی کنیم همچنین هیات رییسه باید زمینه برای برگزاری نشست با افراد صاحب‌نظر را فراهم کند.
این عضو شورای شهر توجه شورای پنجم اهواز به نقاط محروم را یک نقطه عطف دانست و بیان کرد: وجود ارتباط تنگاتنگ میان شورا و مردم بسیار مهم است.
وی ادامه داد: در یک ماه گذشته تمام انرژی شورای شهر و شهرداری برای مقابله با آثار سیلاب در اهواز بود اگرچه سیل آثار مخرب زیادی داشت اما حضور مردم و اتحاد و همدلی موجب حل بسیاری از مشکلات شد.

** لزوم ارزیابی عملکرد شهرداری در سیلاب
نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به لزوم پیگیری پیامدهای سیل در اهواز گفت: نحوه عملکرد مدیران در این شرایط بحرانی نیز باید ارزیابی شود.
مهران باباپور با بیان اینکه از تهدیدهای پیش آمده باید فرصت هایی برای توسعه شهر ساخت ادامه داد: اثرات سیل بی سابقه تنها با همدلی مردم و مسئولان قابل کاهش بود اما این سیل نباید سبب شود که شهرداری وظایف ذاتی خود را فراموش کند.

** تورم در شهرداری و تزریق نیروی خلاف ضابطه
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز با انتقاد از دخالت شهرداری اهواز در کار پیمانکاران گفت: شهرداری اهواز 600 نیروی پیمانکاری را به شهرداری وارد کرده که این امر خلاف ضابطه است.
سید ناصر موسوی نژاد با اشاره به اینکه شهردار اهواز مدعی تورم شهرداری از نیروی انسانی است افزود: از سویی دیگر بیش از 2 میلیون مترمکعب از فضای اهواز فاقد پاکبان است که در این شرایط نمی توان انتظار یک شهر پاکیزه را داشت.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: کارگرانی که به پرداخت نشدن حقوق خود معترض هستند توسط پیمانکار اخراج می شوند درحالی که باید این مساله در یک کمیته انضباطی بررسی شود.
9887/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 حقوق سیل شورای اسلامی شهر شورای شهر شهرداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

موحد نیا در مراسم تودیع و معارفه شهرداران آذرشهر از اهتمام جدی دولت در حمایت از شهرداری استان خبر داد و  گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب شهرداری‌ها به مردم بیش از ۲۹۱۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در قالب کمک نقدی، اهدای رایگان خودرو سنگین و نیمه سنگین و همچنین تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های استان در سال گذشته از طرف دولت تخصیص یافته است. 

 

وی بر ضرورت ایجاد درامد پایدار توسط شهرداری‌ها افزود: برای دستیابی به توسعه متوازن شهری و برون از بحران مالی در شهرداری‌ها باید با تغییر نگرش‌ها و تدوین برنامه‌های اصولی، و تعریف منابع درامدی پایدار وضعتی اقتصادی و مالی شهرداری‌ها را تقویت نمایند. 

در پایان این مراسم عبدالله سیف زاده بعنوان شهردار جدید آذرشهر معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • آغاز طرح جمع‌آوری زوائد بصری از سطح شهر بجنورد