Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مرجان محمودی نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص کسب اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری ایران توسط سمیه یزدانی در مسابقات قهرمانی آسیا جاده ازبکستان بیان کرد: بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بخش استقامت جاده تا به حال موفق به کسب مدال نشده بودند و مدال سمیه یزدانی تاریخ‌ساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشته استقامت جاده، یکی از رشته‌های بسیار سنگین دوچرخه‌سواری است، این مدال پتانسیل بانوان رکابزن ایرانی نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد ما در رشته‌های کوهستان، استقامت و نیمه استقامت پتانسیل بیشتری داریم و باید تمرکز اصلی ما روی این بخش باشد. باید ورزشکاران این بخش را بیشتر حمایت کنیم تا مثل فرانک پرتوآذر و سمیه یزدانی موفق شوند.

وی افزود: در کسب مدال برنز یزدانی شانسی دخیل نبوده، سال قبل از المپیک است و نفرات برتر با تمام توان جهت کسب سهمیه المپیک حاضر شدند. 64 رکابزن در این مسابقه شرکت کردند، یعنی هم از لحاظ تعداد رکابزنان و قدرت آن‌ها می‌توان گفت رقابت سطح بالایی بوده است.

محمودی خاطرنشان ساخت: ورزشکاران نوجوان و نونهالی که در مسابقات استعدادیابی شناسایی می‌شوند و در استان‌های خود زیر نظر مربیان و کمیته استعدادیابی فدراسیون فعالیت می‌کنند، در آینده راه پرتوآذر و یزدانی را ادامه خواهند داد تا پشتوانه‌ی تیم ملی ایران باشند.

نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری عنوان کرد: بعد از مشخص شدن رنکینگ یزدانی و طبق آن اگر شانسی برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو داشته باشد برنامه‌ریزی خواهد شد. اگر شانسی برای کسب سهمیه المپیک 2020 نداشته باشد، برنامه خود را برای کسب سهمیه المپیک 2024 پیش می‌بریم. امیدواریم سمیه یزدانی هم بتواند امتیاز کسب کند و سهمیه المپیک 2020 را بدست بیاورد.

محمودی اظهار داشت: یزدانی در اردو آمادگی بازی‌های آسیایی جاکارتا در یک حادثه آسیب دید و چون فاصله کمی تا بازی‌ها مانده بود، مسابقات را از دست داد. پیش بینی بسیار سخت است و هر مسابقه شرایط خاص خود را دارد اما با روحیه‌ای که از یزدانی می‌شناسم اگر به آن رقابت‌ها می‌رسید، قطعا نتیجه بسیار خوبی می‌گرفت.

وی در پایان گفت: ماندانا دهقان دیگر بانوی رکابزن تیم ملی ایران، عملکرد بسیار خوبی در این مسابقات داشت. دهقان یکی از ورزشکاران خوب تیم ملی است که تا هفته آینده به تیم هلندی خود می‌پیوندد و آن‌جا زیر نظر مربیان تیم فعالیت خواهد کرد. رکاب زدن در مسابقات اروپایی تجربه بسیار بزرگی است و امیدوارم دهقان هم در آینده بر روی سکوهای قهرمانی برود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فدراسیون دوچرخه سواری خبرگزاری برنا ماندانا دهقان سمیه یزدانی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان اولین مدال تاریخ دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات قایقرانی آب‌های آرام و روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه از ۳۰ فروردین تا دوم اردیبهشت در دو کشور ژاپن و کره جنوبی پیگیری شد که حاصل تلاش تیم‌های ایران کسب چهار سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه بود.
این دو رویداد در حالی برگزار شد که آخرین میدان برای کسب سهمیه المپیک برای قایقرانی ایران محسوب می‌شد. دو تیم قایقرانی ایران با حداقل نفرات و به شکل یک تیم کیفی راهی توکیو و چونگجو شده بودند.
صید سه مدال و دو سهمیه برای کانوئینگ سواران در توکیو حاصل تلاش نمایندگان کشورمان در بخش آب‌های آرام کسب دو سهمیه انفرادی کانو و کایاک مردان بود.
نتایج کلی قایقرانان ایران در بخش آب‌های آرام به این ترتیب است:
علی آقا میرزایی در ماده کایاک هزار متر مردان با کسب مدال برنز موفق به کسب سهمیه المپیک شد.
نبی رضایی در ماده کانوی هزار متر مردان با کسب مدال طلا سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را دریافت کرد.
اما در رقابت‌های قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه که از ۳۱ فروردین در چونگجوی کره جنوبی آغاز و امروز یکشنبه دوم اردیبهشت با برگزاری فینال مواد مختلف به کار خود پایان داد. حاصل تلاش پاروزنان ایران در این بخش دو سهمیه با ارزش توسط دختران قایقران بود.
در آخرین روز این مسابقات فاطمه مجلل در ماده روئینگ زنان با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا اولین سهمیه را برای این رشته به نام ایران ثبت کرد.
در ادامه، تیم دو نفره زنان ایران متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی با ایستادن در رده دوم ضمن کسب مدال نقره یک سهمیه تاریخی را برای قایقرانی دونفره کشورمان از آن خود کردند. این سهمیه به دلیل تیمی بودن سهمیه برای ایران بسیار با ارزش است.

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم
  • بوکس بین‌المللی بیشکک؛ پایان کار تیم ایران با ۲ نشان نقره و یک برنز
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • نبی رضایی: نشان دادیم می‌توانیم در پاریس مدعی باشیم
  • سه سهمیه المپیکی ایران در قایقرانی
  • یاری: یک مدال برنز کشتی هم در المپیک پاریس برای ایران آرزوست! / یزدانی حریفانش را با یک دست شکست می‌دهد +فیلم