Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@12:45:16 GMT

سرانه فضای سبز در مشهد ۱۶.۶ متر مربع

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۴۰۲۶

سرانه فضای سبز در مشهد ۱۶.۶ متر مربع

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: سرانه فضای سبز شهروندان مشهدی به ۱۶.۶ متر مربع رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی در مراسم بهره برداری از ۱۸ پروژه خدمات شهری در مشهد افزود: سرانه فضای سبز بوستانهای این کلانشهر مطابق طرح جامع مشهد می بایست تا سال ۱۴۰۵ به ۱۰.۸ متر مربع برسد که تاکنون ۵۲ درصد آن محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پارسال ۲۶۰ هکتار از کمربند سبز مشهد درختکاری شد و امسال نیز ۲۶۰ هکتار توسعه در عرصه های کمربند سبز با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال صورت می گیرد.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد به بهره برداری ۳۱ پروژه فضای سبز با مساحت ۴۲ هکتار طی امسال در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: پروژه جداسازی آب شرب از آب خام نیز با جدیت پیگیری می شود.
وی گفت: پارسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه جداسازی آب تخصیص یافت و امسال میزان آن به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. این پروژه امسال در مناطق ۱۰ و ۱۲ شهرداری مشهد بطور کامل اجرا و در سایر مناطق نیز توسعه می یابد.
یعقوبی افزود: خط انتقال فاضلاب از خلج تا سیدی نیز پارسال پیگیری شده و هم اینک با ۸۰ درصد پیشرفت در دست اجرا است.
۱۸ پروژه خدمات شهری با هزینه ۲۷۲ میلیارد ریال امرروز طی مراسمی با حضور مدیران شهری و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به بهره برداری رسید.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزایش سرانه فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود

ایمان درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موضوع فضا سازی شهری همواره برای شهروندان دارای اهمیت بوده است که در این راستا اتاق فکری در سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه برای برنامه ریزی این موضوع مهم تشکیل شده است.

وی افزود: در این اتاق فکر، بر اساس مناسبت‌های ملی مذهبی و رویدادهای مختلف، برنامه ریزی های جهت فضا سازی شهری صورت می‌گیرد و پس از اتخاذ تصمیم، طرح نهایی از سوی سازمان فرهنگی چاپ و توسط همکاران سازمان سیما منظر در سطح شهر نصب می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: این برنامه ریزی ها و اجرای آن باعث شده که شهروندان و همچنین مسؤلین ارشد استان رضایت کاملی از فضا سازی شهری داشته باشند که جا دارد از حمایت‌های این عزیزان تقدیر کرد.

درخشی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و سازمان سیما منظر دو بازوی فضا سازی شهری اند گفت: همکاران سازمان سیما منظر همکاری بسیار خوبی برای این امر داشته‌اند و به صورت شبانه روزی پای کار اند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع)، در این اتاق فکر تصمیم بر آن شد که از اشعار شاعران کرد زبان در فضا سازی شهری برای این ایام استفاده شود که حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نسبت به جمع آوری اشعار اقدام و سپس کار طراحی و چاپ از سوی سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه صورت گرفت و تا پایان امروز پنجشنبه نهم فروردین ماه در سطح شهر اکران خواهند شد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در پایان با بیان اینکه ۲۵ شعر از ۲۵ شاعر کرمانشاهی در این فضا سازی شهری استفاده شده است گفت: استفاده از این اشعار علاوه بر فضا سازی شهری، دارای یک پیام هویتی است چراکه هنرمندان و مردم کرمانشاه از دیرباز بر اهل بیت علیهم السلام ارادت ویژه ای داشته‌اند و از قدیم‌الایام کرمانشاه را به دروازه عتبات عالیات می‌شناسند.

کد خبر 6064468

دیگر خبرها

  • سرانه فضای آموزشی استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است
  • محدودیت ترافیکی شب‌های قدر در مشهد
  • اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود
  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • آسفالت بیش از ۸۶۰ هزار متر مربع از معابر شهر یزد
  • بازپس‌گیری فضای شهری از خودروها به نفع شهروندان به سبک بارسلون
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • 41 متر خانه در توکیو، نظرتان درباره این رویکرد ژاپنی چیست؟! (+تصاویر)
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی