Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:09:33 GMT

هفته فرهنگی به جذب سرمایه گذار، تولید و اشتغال می انجامد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۴۲۱۶

هفته فرهنگی به جذب سرمایه گذار، تولید و اشتغال می انجامد

اصفهان- ایرنا- فرماندار فریدن گفت : هفته فرهنگی گذر پربازده برای جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال، تولید و ارتقاء رتبه منطقه در صنعت گردشگری است.

سید تقی معین الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: استفاده بهینه از این فرصت، نیازمند مشارکت و هم افزایی همه صاحبنظران، ایده پردازان، نخبگان، هنرمندان بخصوص جوانان، نهاد های متولی و عموم مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار فریدن هفته فرهنگی را رسانه ای ارزشمند برای انعکاس جایگاه فرهنگی، پیشینه تاریخی و مزیت های منطقه ای از جمله جاذبه های ارزشمند طبیعی، صنایع دستی، محصولات محلی و گیاهان دارویی دانست و افزود: به دلیل اهمیت بالای این رخداد فرهنگی، فرصتی لازم بود تا با تغییر شرایط جوی و استقرار دمای مناسب زمینه بهتری برای بازتاب برنامه های این هفته مهیا شود.
به گفته وی امسال پاسداشت هفته فرهنگی فریدن ( 17 تا 24 اردیبهشت) با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان، شرایط اقلیمی مناسب تر شهرستان در خرداد و نظر به پیشنهاد نهادهای مرتبط در خرداد برگزار می شود.
معین الدینی ادامه داد : محدودیت زمانی پس از افطار برای اجرای پیوسته برنامه ها، امکان استفاده از فرصت روز برای بهره مندی از تفرج گاه های طبیعی به عنوان یکی از نمادهای ارزشمند فریدن، برگزاری جشنواره خوراک های بومی محلی، امکان سفر به روستاها و مناطق مورد نظر و پذیرایی از مهمانان و گردشگران برون منطقه ای بدون ایجاد خلل در روزه داری از مهمترین دلایل این تصمیم گیری است.
وی توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید، فرهنگ ایثار و شهادت، تفسیر فرهنگ کار و تلاش، معرفی میراث ناملموس، باورها و آداب و سنن مردم منطقه در بخش های مختلف، معرفی ظرفیتها و جاذبه های گردشگری، معرفی نخبگان، مشاهیر و نام آوران شهرستان، تجلیل از چهره های شاخص و پیشکسوت، توجه به حقوق شهروندی، اشاعه مبانی امید به زندگی، برگزاری میزگرد و همایشهای تخصصی، معرفی روستاها و نکته های امیدبخش آنها برای مهاجرت معکوس، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، اردوهای بوم گردی، برنامه ریزی برای معرفی شهرستان در مرکز استان، اجرای جشنواره های فرهنگی و هنری، توجه به برخی از مشخصه های فرهنگی در ورزش ها و بازیهای بومی موسیقی محلی، معرفی گیاهان دارویی و زمینه های قابل سرمایه گذاری در آن، معرفی معماری سنتی منطقه، برگزاری نمایشگاه های مختلف و ارائه راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی خاص منطقه را از محورهای مهم هفته فرهنگی فریدن عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، پس از تصویب تصمیم شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال 94، مبنی بر نامگذاری 17 تا 24 اردیبهشت ماه به عنوان هفته فرهنگی فریدن و اجرای امید بخش برنامه های متنوع فرهنگی در سال های 94 و 95، افت کمی و کیفی برنامه های هفته فرهنگی فریدن در 2 سال اخیر؛ به نظر می رسد امسال عزم مسوولان، متولیان و طیف های مختلف مردم بر برگزاری شایسته این رویداد مهم قرار گرفته است.
بر اساس کتب تاریخی، فریدن تغییر یافته نام 'فریدون' و زادگاه کاوه آهنگر است، دیاری با خصوصیات اجتماعی و نژادی منحصر به فرد که به سرزمین شش قوم معروف است.
فریدن در زمان هخامنشیان ایالتی مهم، آباد و پررونق بوده است و تنها جاده آپادانا به شوش - پایتخت زمستانی هخامنشیان از این منطقه عبور می کرده است.
آب و هوای شهرستان فریدن نیمه مرطوب با تابستانی معتدل و زمستان بسیار سرد است، وجود دسکن های شهر دامنه، شهر زیر زمینی چهار طبقه در روستای موغان و انواع کلیساها و بناهای تاریخی، منطقه نمونه گردشگری به نام های دره بید بالا و تفرج گاه های پلاسجان، تنوع زیستی و فرهنگی روستاها، مناظر طبیعی بکر، رودخانه ها، کوه ها و چشم انداز بی نظیر باغ ها و تاکستان های این دیار در کنار رویش سخاوتمندانه انواع گیاهان دارویی، تنوع غذاهای محلی از آش و شوربا تا نان و پارنج، و سوغات پر طرفدار از جمله لبنیات خوش طعم و اصیل زمینه بسیار مساعدی را برای بازدید مسافران و گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است.
این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و زنده رود و 2 شهر به نام های داران و دامنه، 5 دهستان و 28 روستا است.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.
6026/9861

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته فرهنگي اشتغال اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید 

 

سید مرتضی کاظمی دینان مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در خصوص عملکرد یکساله این رادیو گقت: همه تلاش ما در این شبکه خدمت به مردم و توجه به پیگیری دغدغه‌های آنها و فرهنگ سازی و احیای آداب و رسوم نیکو بوده است تا همچنان رادیو فرهنگ در سپهر رسانه بدرخشد.

وی ادامه داد: نگاهی به کارنامه این شبکه در یک سال گذشته نشان می‌دهد که سال ۱۴۰۲ رادیو فرهنگ دستی پر از برنامه و محتوا برای شنوندگان داشته و با تولید و پخش برنامه‌های متنوع، برپایی پویش‌ها و همراهی و همکاری با سازمان‌های فرهنگی و هنری، جشنواره‌ها و رویداد‌های ادبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و ... تلاش کرده بهترین اوقات را برای شنوندگان رقم بزند.

کاظمی دینان با اشاره به اینکه شبکه رادیویی فرهنگ در سال گذشته، با محور قرار دادن سرفصل‌های سند تحول رسانه ملی، تلاش کرد تا هر چه بیشتر به سمت هویت محوری و عدالت گستری گام بردارد گفت: در این زمینه، با توجه به ماهیت تخصصی شبکه، بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی، مورد توجه برنامه سازان شبکه قرار گرفت و سعی شد تا دستاورد‌ها و پیشرفت‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های فرهنگی و هنری هر چه بیشتر به اطلاع شنوندگان برسد.

وی افزود: در عین حال، از توجه به نقاط دور دست و پیرامون از جمله روستا‌ها و شهرستان‌ها نیز غفلت نکردیم و در سالی که گذشت تلاش کردیم که به مناطق (شهرستان‌ها و روستاهایی) که کمتر مرکز توجه هستند پرداخته و ضمن معرفی در انتقال دغدغه و درخواست‌های مردم به مسئولین پل ارتباطی مناسبی باشیم و در این مسیر با مراکز استان‌ها ارتباطمان را حفظ کنیم، همچنین مفاخر و فرهیختگان آن نقاط معرفی شده و صدای آنها از شبکه فرهنگ شنیده شد.

مدیر رادیو فرهنگ درباره برنامه‌های جدید و تنوع در رنگ آمیزی جدول پخش این رادیو گفت: ۱۸ عنوان برنامه جدید در سال ۱۴۰۲ به جدول پخش شبکه رادیویی فرهنگ اضافه شد که پیگیری دغدغه‌های فرهنگی -اجتماعی مردم، طرح جوانی جمعیت، توجه به ظرفیت‌های گردشگری ایران عزیز، معرفی انواع موسیقی اقوام و بزرگداشت مفاخر علمی، هنری و فرهنگی، مستند‌های پرتره، گزارشی و روایت محور با موضوع معرفی بزرگان، فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگو‌های مناسب فرهنگی اعتقادی معاصر، معرفی روستا‌ها و آبادی‌ها و توجه به اهمیت پایگاه اعتقادی سیاسی اجتماعی مهمی، چون مسجد، همچنین اهمیت کتاب و کتابخوانی، توجه به معماری ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ ساده زیستی از مهمترین محور‌های موضوعی این برنامه‌ها بود که در قالب جنگ، مجله، مسابقه و برنامه گفتگو محور تولید شدند.

وی ادامه داد: رادیو فرهنگ در سالی که گذشت با نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی فرهنگی کشور نشست‌ها و جلسات هم اندیشی متعددی داشت که منجر به تولید و پخش برنامه‌های متنوع فرهنگی از از این شبکه رادیویی شد. همچنین با توجه به ماموریت رادیو فرهنگ در ترویج زبان معیار و  پاسداشت زبان و ادبیات پارسی برنامه‌های متنوعی را در این زمینه روانه آنتن شد که بصورت ویژه می‌توان به تولید فصل دوم مسابقه «حریر سخن» و برنامه فرهنگستان اشاره کرد. 

کاظمی دینان در بحث ساختار‌های برنامه سازی نیز توضیح داد: رادیو فرهنگ توجه ویژه‌ای به ساختار‌های نوین، کوتاه و جذاب از جمله UGC، PSA و ... داشته همچنین توجه به امتداد پیام در فضای مجازی و گسترش دایره مخاطبان در آن حوزه نیز مورد توجه جدی بوده است که با ساز و کار‌های خلاقانه و جذاب، تحول جدی در این عرصه رخ داد بعنوان مثال مخاطبان شبکه در پیام رسان «بله» به حدود ۴ برابر افزایش یافت.

 وی درباره بازشناسی و معرفی متون و داستان‌های کهن ایرانی به دو برنامه کلیلک و دمنک و برنامه قصه‌های سرزمین مادری اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با هدف قصه گویی و آشنایی مخاطب با قصه‌های کهن ایرانی تولید شد.

مدیر رادیو فرهنگ افزود:به مسائل کلان حوزه فرهنگی، مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و مطالبه گری در این حوزه، در برنامه زنده «رهنمون» توجه شد و تولید و پخش برنامه «پیشران» با موضوع شعار سال و با محوریت تبیین شاخص‌های فرهنگی شعار سال، معرفی تولیدکنندگان کالا‌های فرهنگی و هنری، آموزش فروش و محصولات فرهنگی و هنری پرداختیم، همچنین بزرگداشت و تجلیل از نخبگان و اساتید فرهنگی به عنوان الگو‌هایی برای نسل جدید در رادیو فرهنگ در برنامه هایی، چون «مستند فرهنگ»، «چراغداران» و بخش «یاد‌ها و نام ها» در برنامه «هفت اقلیم» و» روز شمار» در برنامه‌های «کتاب فرهنگ» و «ققنوس» همچنین «قاب صدا» در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» مورد توجه قرار گرفت. 

وی در ادامه عنوان کرد: حمایت از کودکان مظلوم غزه و فلسطین و توجه به تحولات منطقه‌ای دربرنامه‌های «از بچه‌های ایران به بچه‌های غزه» و «صبح به وقت فرهنگ» همچنین پرداختن به مناسبت‌های ملی- مذهبی از جمله اعیاد، بزرگداشت‌های ادبی، انتخابات، جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مناسبات ملی و... نیز در ویژه برنامه‌های مختلف را از جمله اقدامات این رادیو برشمرد.

کاظمی دینان در پایان به چشم اندازی که برای سال جدید در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۳ برای تحقق هرچه بیشتر سند تحول سازمان گام برداشته و با برنامه‌های مختلف و محوریت ایران بزرگ فرهنگی برنامه‌های جدیدی، چون دردانه و ایستگاه ۱۰۶ روانه آنتن شده و به تدریج برنامه‌های دیگری به جدول پخش اضافه می‌شود که به وجوه مختلف فرهنگ و هنر می‌پردازد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید