Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه کلی گویی و تکرار از آسیب های جدی عرصه نشر مهدوی است، گفت: در گام دوم انقلاب و کسب آمادگی برای درک خورشید ولایت عظمی(ارواحناه فداء) باید به تالیف کتاب های قابل فهم برای عموم توجهی ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین «جواد جعفری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به وضعیت نشر در حوزه مهدویت، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به مهدویت قوت بسیاری گرفت و کم کم موضوعات مهدوی وارد عرصه های تحقیق، پژوهش و تألیف کتب شد که یک نعمت بسیار بزرگ محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مهدوی با بیان اینکه مهدویت در دوران پهلوی به یک موضوع حاشیه ای تبدیل شده بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد متن شد، تصریح کرد: در این عرصه کتاب های متعددی به چاپ رسیده البته تالیف و نشر برخی کتاب‌ها بر پایه احادیث نامعتبر و بدون تصفیه، آسیب هایی را به وجود آورده است.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه در موضوع مهدویت کتاب های متعددی بر اساس برخی منابع ضعیف اهل سنت منتشر شده است، ابراز کرد: برخی از مسائل مطرح شده پیرامون آموزه های مهدویت، متأسفانه ریشه در منابع شیعی ندارد.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه عدم مراجعه برخی مولفان مهدوی به کتاب های اصیل به رونویسی های متعدد منجر شده است، گفت: این رویکرد در کتاب های عمومی وجود دارد در حالی که در حوزه کتاب‌های تخصصی، کتاب‌های بسیار فاخری در حوزه مهدویت تالیف شده که در این زمینه می‌توان به دانشنامه امام مهدی (عج) اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: از آسیب‌های نگارش این گونه کتاب در حوزه مهدویت، رواج واژه‌هایی در میان مردم است که سنخیتی با این آموزه ها ندارد به طور مثال تاکید بیش از حد روی علائم ظهور از این دست پیامدها است که به جای پرداختن به مفاهیم بنیادین مهدویت و انتظار و همچنین بیان وظایف منتظران، معطوف به علائم ظهور شده ایم.

 

جعفری با بیان اینکه سومین آسیب امروز نشر مهدوی، سطحی نویسی کتاب های این عرصه است، ابراز کرد: برخی نویسندگان این عرصه به جای آنکه مباحث را تحقیقی مطرح کنند و عمق به مباحث ببخشند، بیشتر به سمت کلی‌گویی و تکرار مکررات حرکت کردند.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: به جهت وجود این آسیب ها و ضعف ها، معتقدم در عرصه تالیف کتاب های مهدویت عملکرد مناسب و خوبی نداشته ایم.

 

وی با بیان اینکه مخاطب شناسی برای تالیف کتاب های مهدوی بسیار مهم و ضروری است، تاکید کرد: آموزه های مهدویت باید توسط همگان فهم و درک شود لذا باید کتاب هایی مورد استفاده تمام اقشار جامعه از سنین پایین تا بالا تعریف شود و حتی برای اقشار مختلف جامعه نیز کتاب های متناسب تعریف کرده باشیم.

 

جعفری در پاسخ به این سوال که چقدر پرداختن به موضوعات روز مانند اهداف تعیین شده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در کتاب های مهدوی ضروری و لازم است، تصریح کرد: مولفان و کارشناسان مهدوی در زمینه تالیف کتب باید نیازهای روز را مد نظر قرار دهند به ویژه پیرامون موضوع وظایف منتظران باید آنچه مصداق انتظار در جامعه است به تصویر کشیده شود.

 

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در پایان خاطرنشان کرد: این مرکز بیانیه ای را در لبیک گویی به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری صادر و آمادگی تمامی کارشناسان را جهت تحقق اهداف این بیانیه در راستای تمدن سازی نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور اعلام کرد که در این عرصه نیز باید کتاب‌هایی با این موضوعات تالیف شود البته پیش از این نیز کتاب هایی در عرصه تمدن سازی و زمینه سازی ظهور تالیف شده است.

پایان پیام/376

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان قم سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران استان بوشهر خسارت سیل کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران بیانیه گام دوم انقلاب ظهور امام زمان عج زمینه سازی ظهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران باتکیه‌بر ایمان در راستای امنیت پایدار می‌کوشد

 
فرهاد شهرکی بیان کرد: سپاه پاسداران به‌عنوان یک نیروی مردم‌نهاد، با انگیزه‌ی دفاع از اصول انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شده است. این نیرو که بازتاب‌دهنده‌ی اراده‌ی مردمی است، در مقابله با تهدیدات خارجی با دلاوری و استواری می‌ایستد و در حفظ حاکمیت ملی و امنیت داخلی کشور، نقشی برجسته و حیاتی را ایفا می‌کند.

وی افزود: سپاه پاسداران باتکیه‌بر ایمان قوی به ارزش‌های اصیل دینی، در راستای تضمین استقلال و امنیت پایدار ایران می‌کوشد.

این مسئول با اشاره به خدمات سپاه پاسداران تصریح کرد: سپاه پاسداران، با تعهدی راسخ به اصول انسان‌دوستانه در زمان‌های بحرانی همچون سیل و زلزله، با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و دانش فنی تخصصی، به‌سرعت به یاری هم‌وطنان آسیب‌دیده می‌شتابد. نقش آن‌ها در امدادرسانی، نجات جان انسان‌ها و بازسازی مناطق آسیب‌دیده، پیشگام و برجسته است.

وی ادامه داد: این اقدامات که نمادی از همبستگی و وحدت ملی محسوب می‌شوند، به تقویت اعتماد عمومی به نهادهای دولتی و ترویج روحیه ملی کمک شایانی می‌کنند.

نماینده منتخب مردم زابل در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فداکاری‌های نیروهای سپاه را ستودنی دانست و گفت: این فداکاری‌ها بیانگر ارزش‌های اخلاقی و معنوی عمیق فرهنگ ایرانی -اسلامی است که در دوران بحران، همه اقشار جامعه را برای عبور موفقیت‌آمیز از چالش‌ها متحد می‌سازد.

شهرکی حضور فعال و مؤثر سپاه پاسداران در عرصه‌های متنوع اقتصادی و سازندگی را نقشی حیاتی در تأمین نیازهای اساسی مردم و کاهش وابستگی به واردات دانست و عنوان کرد: در شرایط تحریم، این اقدامات به کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم کمک کرده و به حفظ ثبات و امنیت اقتصادی کشور منجر شده است.

وی افزود: سپاه با مبارزه فساد اقتصادی و مقابله با عناصر نفوذی، به تقویت پایه‌های اقتصادی و افزایش اعتماد عمومی کمک می‌کند و با تلاش‌های خود در جهت خودکفایی و پیشرفت اقتصادی، نقشی کلیدی در توسعه پایدار کشور دارد.

این مسئول با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با استفاده از دانش و تخصص نیروهای متعهد خود در توسعه صنایع دانش‌بنیان نظامی پیشگام بوده است، خاطرنشان کرد: سپاه با سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، به دستاوردهای برجسته‌ای در زمینه‌های موشکی، هوافضا و پرتاب ماهواره دست‌یافته است.

وی ادامه داد: این تلاش‌ها نه‌تنها توان دفاعی کشور را افزایش داده، بلکه استقلال کشور را در برابر تهدیدات خارجی تقویت کرده و پیشرفت‌های فناورانه‌ای را به ارمغان آورده که می‌تواند در بخش‌های غیرنظامی نیز مورداستفاده قرار گیرد.

نماینده منتخب مردم زابل در پایان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران، با حضوری مقتدرانه در خلیج‌فارس و مقابله با گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب، نقشی مؤثر در تأمین امنیت منطقه داشته است، گفت: این نیروی نظامی نه‌تنها به‌عنوان نیروی دفاعی بلکه به‌عنوان محافظ انقلاب نیز شناخته شده و به تأمین امنیت و ثبات در منطقه کمک کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • شهرآفتاب مساحت لازم برای نمایشگاه کتاب را ندارد
  • سپاه پاسداران باتکیه‌بر ایمان در راستای امنیت پایدار می‌کوشد
  • رهبر معظم انقلاب: موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است؛ ناراحتی دشمن از همین موضوع است/ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت ایران در عرصه بین‌المللی است
  • ببینید | اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی
  • با ۲۰۰ میلیون چه خودرویی بخریم؟
  • ماجرای پیشگویی امام خمینی(ره) از شهادت فرزند آیت‌الله ‌شاه‌آبادی
  • آمریکا؛ از «گزینه نظامی روی میز است» تا «ما هیچ نقشی نداشتیم»