Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@13:11:35 GMT

آب مروارید در سنین بزرگسالی ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۴۷۳۴

آب مروارید در سنین بزرگسالی ایجاد می شود

جراح و متخصص چشم پزشکی گفت: آب مروارید معمولا در سنین بزرگسالی ایجاد شود و ممکن است که سال‌ها ادامه داشته باشد و به حدی برسد که نیاز به اقدامات درمانی داشته باشد.

محمدرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه آب مروارید چشم حالتی است که باعث تار و تیره دیدن چشم‌ها می‌شود، اظهار کرد: در حالت عادی عدسی چشم شفاف است و باعث عبور و انعکاس نور به روی شبکیه می‌شود، برای دیدن اشیا نیاز داریم که عدسی چشم مان شفاف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با تاکید به اینکه از بین رفتن شفافیت عدسی باعث کاهش بیناییی می‌شود، گفت: افرادی که شفافیت عدسی را به دلایل افزایش سن، شرایط ژنتیک، ضربه‌ها و مواد شیمیایی از دست می‌دهند، دچار کماهش دید می‌شوند. جراح و متخصص چشم پزشکی گفت: علایمی که آب مروارید برای فرد ایجاد می کند باعث تاری دید شخص می شود و علاوه بر این رنگ‌ها را هم کم رنگ می‌بیند و ممکن است که باعث دوبینی و چند بینی اشخاص هم شود و معمولا دیدن شفافیت رنگ‌ها برای این گروه از اشخاص کاهش پیدا می‌کند. وی با بیان اینکه کم رنگ‌تر دیدن در بین اشخاصی که چشم آنها دچار مشکل آب مروارید است، وجود دارد، افزود: این افراد ممکن است که شب ها در زمانی که نور کم بوده و تاریک است کم رنگ تر ببیند و گاهی اوقات دید نزدیک این گروه از افراد افزایش پیدا کند که این حالت موقتی است. این متخصص چشم پزشکی با اشاره به اینکه تغییرات شماره عینک در این افراد ممکن است به شدت اتفاق افتد،  اظهار کرد: بنابراین افرادی که دچار چنین علایمی شده باشند باید بدون نگرانی به مراکز درمانی مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند. وی تصریح کرد: آب مروارید معمولا در سنین بزرگسالی ایجاد شود و ممکن است که سال‌ها طول کشیده و به حدی برسد که نیاز به اقدامات درمانی داشته باشد. اکبری با تاکید به اینکه امروزه درمان آب مروارید بسیار آسان است، افزود: به این صورت که عمل به صورت سرپایی و با ابزاری به نام "پیکو" صورت می‌گیرد و نیاز به بیهوشی نیست و اگر عمل موفق باشد و بیمار مشکل ویژه‌ای به جز آب مروارید نداشته باشد، شخص بینایی خود را بدون اینکه مشکلی برای او ایجاد شود به دست می آورد. وی با اشاره به اینکه آب مروارید معمولا در افراد بزرگسال ایجاد می‌شود، گفت: آب مروارید می ‌تواند در افرادی که بر اثر ضربه‌ها، ترموها یا بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های روماتیسمی و بیماری قند هستند، تسریع پیدا کند. این جراح و متخصص چشم تاکید کرد: بنابراین افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بهتر است که معاینه چشم پزشکی داشته باشند که اگر در اثر مصرف داروهای مختلف دچار آب مروارید شده باشند اقدامات درمانی برای آنها صورت گیرد. به گفته اکبری؛ به طورکلی افرادی که دچار کاهش دید می‌شوند باید بدانند که این کاهش دید به صورت تدریجی است و معمولا رنگ ها را کم رنگ می‌بینند و در هنگامی که نور کم است دچار تاری دید می‌شوند و  بهتر است که معاینه چشم پزشکی  را داشته باشند تا اگر دچار آب مروارید شدند اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شود. وی خاطرنشان کرد: اگر آب مروارید در زمان مناسب تحت درمان قرار نگیرد ممکن است که به آب سیاه تبدیل شود که در این صورت اقدامات درمانی معمولا ناموفق است و باعث از بین رفتن دید فرد می شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آب مروارید بهداشت و درمان بیماری های چشمی پیشگیری علائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب شهر کنارک پایدار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر سیلاب خط انتقال آب شهر کنارک در دو نقطه دچار آسیب شده بود که با تلاش به موقع نیروهای عملیاتی آبفا وارد مدار بهره‌برداری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علیرضا  قاسمی، گفت: بر اثر سیلاب خط انتقال آب شهر کنارک در دو نقطه دچار آسیب شده بود که با تلاش به موقع نیروهای عملیاتی آبفا وارد مدار بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به جاری بودن سیل و نبود شرایط برای عملیات اصلاح، همزمان با آسیب وارده شده، یک اتصال اضطراری از خط انتقال کنارک به آب‌شیرین‌کن انجام شد تا تنش آبی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی بیان کرد: ایستگاه پمپاژ نیز که به دلیل وقوع سیل دچار آسیب شد پس از تلاش‌های شبانه‌روزی مجدد راه‌اندازی و به مدار بهره‌برداری بازگشت.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم وجود کانال‌ آب‌های سطحی در شهر کنارک حجم وسیعی از سیلاب از طریق منهول‌ و شبکه فاضلاب به ایستگاه پمپاژ وارد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • فوت ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • زمان صاعقه چگونه رفتار کنیم؟
  • بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد
  • آب شرب شهر کنارک پایدار شد