Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چای کشور گفت: صاحبان ۱۲۰کارخانه چایسازی شمال کشور تاکنون با سازمان چای برای خرید تضمینی برگ سبز چای قرارداد بستند.

به گزارش ایسنا، جهانساز با بیان اینکه خوشبختانه امسال نرخ خرید تضمینی به موقع اعلام شده است و می توانیم خرید چای را آغاز کنیم خاطرنشان کرد:  تاکنون 120کارخانه برای خرید تضمینی برگ سبز چای با این سازمان قرار داد بستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط اقلیمی سرمای هوا را در پیش داشتیم بنابراین برداشت برگ سبزچای با چند روز تاخیر آغاز خواهد شد.

جهانساز اضافه کرد: بعضی از کارخانجات اعلام آمادگی کردند تا با قیمت بالاتری برگ سبز را خریداری کنند و نویدی خوبی برای این صنعت است که بتواند بصورت خودگردان با بخش خصوصی به تعامل برسند و ماهم سعی می کنیم مبالغ خرید تضمینی را بموقع تعیین کنیم.

وی ادامه داد: امسال با نرمال بودن شرایط اقلیمی درفصل تابستان پیش بینی می شود عملکردی خوبی را نسبت به سالهای گذشته داشته باشیم .

وی افزود:در سال گذشته بالغ بر ۱۱۲ هزارو ۶۰۰ تن برگ سبزچای خریداری کردیم و از این مقدار ۲۵ هزارو ۶۰۰ تن چای خشک تولید کردیم .

جهانساز، تولید چای گیلان را ۹۰ درصد چای کشور عنوان کرد و افزود: در شهرستان املش بالغ بر ۲۵ درصدچای کشور با سطح زیر کشت ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار تامین می شود.

رئیس سازمان چای کشور از ۳۲ کارخانه چای املش خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ کارخانه برای خرید برگ سبز عقد قرارداد بستند و این نشان دهنده سال زراعی خوبی است که با تمهیدات اندیشیده شده استقبال مردم برای خرید چای داخلی افزایش پیدا کرده است.

جهانساز اضافه کرد: بالغ بر ۵۵ برند چای داخلی در کشور عرضه می شود و نشان دهنده این است که ما می توانیم روی سلامت و ارگانیگ چای گیلان و داخلی خودمان تضمین کنیم که هیچگونه عملیات سم پاشی برخلاف کشورهای دیگر انجام نمی گیرد.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از چای داخلی در واقع کمک به رونق اقتصادی کشور است افزود: به نوعی حمایت از کشاورزان و چایکاران است.

وی تصریح کرد: ۱۷۸ کارخانه در استان با  ۲ هزار نیرو و۲هزار میلیارد گردش مالی چای است که به اقتصاد کشور کمک می کند و این درحالی است که ۶۰درصد اقتصاد منطقه املش وابسته به چای است.

جهانساز خواستار خرید قیمت نرخ بالاتر چای کشاورزان از کارخانجات شد و گفت: اگر این صنعت بصورت خصوصی اداره شود قطعا وضعیت خیلی بهتر خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، وحیدرضا فریدونی ظهر یکشنبه در نخستین جلسه ستاد خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در سال ۱۴۰۳ ضمن تشریح دستورالعمل خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: فصل خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی بهترین فرصت است تا بتوان با مشارکت کشاورزان عزیز در راستای جهش تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداشت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی هم افزایی و همکاری همه جانبه با دستگاه‌های ذی صلاح در استان و شهرستان‌ها را یکی دیگر از اقدامات پیش روی این اداره کل قبل از شروع فصل خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: هماهنگی با فرمانداران و دیگر نهادهای دخیل در امر خرید تضمینی باعث تسریع و سهولت بخشی در اجرای این عملیات بزرگ اقتصادی در استان خواهد شد.

وی ادامه داد: بازدید از مراکز خرید و اندیشیدن تمهیدات ویژه برای تسریع در خدمت رسانی به کشاورزان، هماهنگی کامل جهت بهره گیری از سامانه پهنه بندی و بازدید مستمر از کارخانجات آرد و روغن کشی قبل از آغاز فصل خرید تضمینی از جمله برنامه‌هایی است که باید صورت پذیرد.

فریدونی گفت: بنا به اعلام سازمان جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود بالغ بر ۴۱۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در سال جاری گندم مازاد بر نیاز گندم کاران استان با احتساب ۲ درصد افت مفید و ۴ درصد افت غیر مفید به قیمت ۱۷۵ هزار ریال خریداری خواهد شد.

وی گفت: در فصل خرید تضمینی سال جاری بیش از ۶۰ مرکز و کمیسیون خرید تضمینی گندم در استان به منظور ارائه خدمات به کشاورزان زحمتکش استان و تحویل محصولات این عزیزان آماده که در صورت نیاز فعال خواهد شد.

گفتنی است؛ در سال گذشته نزدیک به ۳۸۰ هزار تن گندم و ۳ هزار و ۲۹۳ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

کد خبر 6078019

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کرمانشاه
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • نرخ خرید تضمینی گندم بالاخره چقدر شد؟
  • جداول پاکی خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد