Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سيد«فريد موسوي» نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس با بيان اينکه نگاه ملي به استان تهران بويژه شميرانات به غلط خوش نشيني و فاقد مشکل است گفت: زماني که محروميت اين منطقه بويژه مردم بومي را فرياد مي زنيم مورد اتهام و هجمه رسانه ها قرار مي گيريم.

به گزارش ايرنا، وي شامگاه يکشنبه در نشست مردمي شهر شمشک دربندسر از توابع شهرستان شميرانات ضمن ابراز گلايه از فضاي نامطلوب رسانه اي خطاب به مردم منطقه افزود: تمامي تهمت ها را به جان مي خريم و تا آخرين لحظه در احقاق حقوق شهروندان تلاش مي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اگر رسانه ها مدرک دارند، صريح صحبت کنند و از تهمت بپرهيزند؛ اظهار داشت: اين هجمه ها نيز ثمره نگاه هاي غلط به شميرانات است.
اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: ويلانشيني در شميرانات منجر به ايجاد تفکري اشتباه در نگاه ملي شده که آسيب آن به اهالي بومي منطقه وارد مي شود در حالي که اين ويلاها به جز پرداخت عوارض به شهرداري و مزاحمت براي اهالي هيچ عايدي براي شهرستان ندارند.
اين نماينده مجلس با اشاره به سيلاب اخير بخش رودبار قصران بيان کرد: تجاوز و تعدي به حريم رودخانه ها، سوءمديريت و اقداماتي که در گذشته بدون آينده نگري صورت گرفته منجر به خسارتي افزون بر 300 ميليارد تومان به اين منطقه شده است.
موسوي تصريح کرد: شرايط طبيعي و کوهستاني بخش هاي شميرانات نيز سبب افزايش چند برابري هزينه هاي عمراني و خدماتي مي شود که به مشکلات منطقه و دشواري تامين اعتبارات آن افزوده است.
وي با اشاره به درخواست مردم و مسئولان نسبت به واگذاري پيست اسکي شمشک به شهرداري و بخش خصوصي اظهارداشت: واگذاري اين پيست با هدف ايجاد درآمد پايدار در منطقه، اشتغالزايي و بهره مندي شهروندان از منافع مالي مراحل آخر را مي گذراند و بزودي محقق مي شود.
موسوي همچنين اعلام کرد: طرح هادي شمشک دربندسر نيز در دست پيگيري قرار دارد و بزودي ابلاغ خواهد شد.
نماينده مردم تهران در مجلس ضمن تاکيد بر همدلي مردم و مسئولان گفت: البته کوتاهي و مشکلات را انکار نمي کنيم اما هدف برخي افراد در فضاي مجازي ترويج نااميدي و بدبيني مردم به خدمت گذارانشان است لذا بايد با وحدت و هم افزايي مقابل تخريب دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي بايستيم.
به گزارش ايرنا «عادل مصدقي» معاون راهداري و حمل و نقل جاده اي استان تهران نيز در اين نشست اعلام کرد: سيلاب فروردين امسال در حوزه راه ها 92 ميليارد و 40 ميليون تومان به بخش هاي شميرانات و کن تهران خسارت وارد کرد.
وي افزود: موارد را به مراجع مختلف منعکس کرده ايم و انتظار داريم از منابع بحران اعتباراتي محقق شود تا بتوانيم اقدامات اساسي را براي بازسازي نقاط آسيب ديده ناشي از سيل انجام دهيم.
مصدقي تاکيد کرد: تخصيص نيافتن اعتبارات لازم به بروز مشکل در نگهداري و ترميم راه ها منجر مي شود.
اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: لايروبي نشدن رودخانه جاجرود و ساخت و سازهاي حريم آن سبب انحراف آب به سمت جاده و خسارات وارده به راهداري شده است.
مصدقي از برنامه ريزي براي روکش آسفالت در سال 98 نيز با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد تومان در شميرانات خبر داد.
معاون راهداري و حمل و نقل جاده اي استان تهران افزود: تخليه سنگ هايي که در پشت فنس هاي منطقه «کمرخاني» شهر فشم سقوط کرده اند از ابتداي سال همواره در حال انجام است.
وي در ادامه اعلام کرد: در منطقه کلوگاه (پل حاجي آباد) نيز به منظور راهسازي و پيشگيري از خطرساز شدن سنگ هاي بزرگ 3 مورد انفجار عصر ديروز (يکشنبه) انجام شد.
«سيروس قدرتي» معاون عمراني فرماندار شميرانات نيز ضمن بيان اينکه سيلاب اخير بسياري از زيرساخت ها را از بين برده گفت: با توجه به شرايط کوهستاني منطقه و کمبود اعتبار، تلاش ما در مرحله اول حفظ امکانات و تامين امنيت مسيرهاي موجود است.
وي افزود: شاخص هاي متعدد از جمله جمعيت مانعي در ايجاد امکانات بهداشتي و ... در مناطق هستند اما تلاش مي کنيم با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي براي بهبود شرايط زندگي شهروندان مناطق کم جمعيت امکانات را افزايش دهيم.
اين مقام مسئول با اشاره به نبود پمپ بنزين در منطقه شمشک اظهارداشت: به محض اعلام آمادگي پخش فرآورده هاي نفتي و شهرداري اين اقدام نيز انجام خواهد شد.
به گفته «احمد محمد صالح» معتمد شهر شمشک دربندسر در اين نشست، جاده هاي ناايمن و مشکلات ترافيکي، نبود درمانگاه يا پزشک مستقر در شهر و نيز پمپ بنزين، نداشتن کلانتري و ابلاغ نشدن طرح هادي که منجر به ساخت و سازهاي بي رويه و تجاوز به حريم رودخانه و کوه ها مي شود از جمله مشکلات اين منطقه است.
وي همچنين واگذاري پيست اسکي شمشک از شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي به شهرداري شمشک را از مهمترين درخواست هاي اهالي برشمرد.
به گزارش ايرنا پيش از اين جلسه موسوي نماينده تهران به همراه معاون توسعه منابع انساني و پشتيباني اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و جمعي از مسئولان شهرستان شميرانات از مسير شمشک - ديزين، پيست اسکي دربندسر، مسيرهاي پرخطر و خسارات سيلاب اخير بخش رودبارقصران بازديد کردند.
شهر شمشک دربندسر از توابع بخش رودبارقصران شميرانات در شمال شرقي تهران واقع شده است.
تهرام/9897/ 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است

«علی‌اکبر علیزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: از آنجایی که مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌ها مجاز به قانون‌گذاری است و در جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی دارد، مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تشکیل مجلسی قوی می‌شود.

وی افزود: نباید اینگونه تصور شود که مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اهمیتی ندارد؛ مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده است، بسیار اهمیت دارد. نماینده‌ای که با پشتوانه رأی بالا راهی مجلس شود، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای خواهد بود که پشتوانه رأی بالایی نداشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، مجلسی قوی به وجود می‌آید و اگر مجلس قوی و با پشتوانه رأی بالا باشد، دولت‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه در ریلی که مجلس می‌گذارد، حرکت کنند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت بالایی خواهد داشت و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

منتخب مردم دامغان در مجلس دوازدهم ادامه داد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده است و از آنجایی که این افراد قطعاً تأثیر زیادی بر مجلس آینده خواهند داشت، بر این اساس نباید کسی تصور کند که دور دوم انتخابات مجلس فاقد اهمیت است.

وی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر است چراکه آیت الله مدرس هم یک نماینده بود و بر این اساس حتی یک نماینده روی مجلس تأثیر دارد و نباید دور دوم انتخابات مجلس کم اهمیت جلوه داده شود؛ برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز باید رسانه‌ها به ویژه صداوسیما امکان تبلیغات برابر را برای داوطلبان دور دوم انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اهمیت دور دوم انتخابات به خوبی برای مردم تبیین شود تا مردم در حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند. تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علیزاده اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت مردم در عرصه‌هایی مانند انتخابات اهمیت زیادی دارد و امیدواریم مردم مشارکت بالایی در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084386 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • مطهری: باید کمتر حرف‌بزنیم و بیشتر عمل کنیم
  • فیلم| فریاد‌های این زن به خاطر ۴۰۰ هزار تومان، مشهد را لرزاند
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران