Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو به تازگی و با ترکیب لاستیک طبیعی با بایوپلاستیک ها موفق به توسعه مواد زیست تخریب پذیر جدیدی با خواص مکانیکی بالا شامل سختی و انعطاف پذیری عالی شدند.

 

به گزارش پلاستیک نیوز یوروپ ، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو به تازگی و با ترکیب لاستیک طبیعی (NR) با بایوپلاستیک ها موفق به توسعه مواد زیست تخریب پذیر جدیدی با خواص مکانیکی بالا شامل سختی و انعطاف پذیری عالی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این دانشگاه در گزارشی که در ماه مارس در مجله پلیمر  منتشر شد، عنوان کرد: بایوکامپاند  یادشده جایگزینی بسیار قوی تر برای پلاستیک است.

 

این مطالعه شامل ذوب لاستیک به داخل پی اچ بی وی با پایه زیستی  به علاوه یک پروکساید ارگانیک  و تری متیل پروپان تریاکریلات است.

 

شیائوئینگ ژائو، محقق ارشد و نویسنده نخست گزارش، یادآور شد: تلاش های قبلی برای ترکیب مواد یادشده به این دلیل که نرمی لاستیک استحکام را تا سقف ۸۰ درصد کاهش می داد، موفقیت آمیز نبود.

 

ژائو که محقق پست دکترا در علوم غذا و فناوری  است، افزود: فرآیند جدید استحکام ترموپلاستیک پی اچ بی وی را تنها تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.

 

دانشگاه ایالتی اوهایو تاکید کرد: محصول جدید که در حال حاضر توجه بسیاری از شرکت ها را به خود جلب کرده است، ۷۵ درصد مستحکم تر و ۱۰۰ درصد منعطف تر از پی اچ بی وی است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی گفت: بیشترین میزان حمل بار در سال گذشته به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

وی افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۸۴۳ تن کالای جابجا شده، پنج هزار و ۱۷۰ تن معادل ۴۳ درصد کالا‌ها از محموله‌های معدنی و ساختمانی بوده است.

رییس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: ۲ هزار و ۴۲۸ تن کالا معادل ۲۰ درصد شامل محموله‌های فلزی، ۹۹۰ هزار تن معادل هشت درصد شامل مواد شیمیایی و ۹۴۹ هزار تن به میزان هشت درصد شامل محصولات کشاورزی بوده است.

وی به موضوع کارت هوشمند رانندگان اشاره کرد و گفت: رانندگانی که تمایل به فعالیت در عرصه حمل و نقل عمومی دارند باید در زمان درخواست کارت هوشمند، دوره‌های آموزشی مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی را طی کنند.

محمدی افزود: هم اکنون دوره‌های آموزشی شاغلان بخش حمل‌ونقل عمومی از قبیل رانندگان و مهمان داران شامل دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت است که آموزش تخصصی ویژه شامل ایمنی لازم و نحوه برخورد و تکریم مسافر را در بر می‌گیرد.


دیگر خبرها

  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • تحول صنعت رباتیک انعطاف پذیر با جوهر پلیمری نرم اما محکم
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد