Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@13:04:37 GMT

بررسی وضعیت قهرمانی، سهمیه و سقوط تیم‌ها

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۶۴۹۷

بررسی وضعیت قهرمانی، سهمیه و سقوط تیم‌ها

به گزارش ایلنا، دور هجدهم لیگ برتر به پایان هفته بیست و هفتم خود رسید و حالا هر تیم برای مشخص کردن جایگاه خود در پایان فصل تنها 3 هفته دیگر فرصت دارد. در این میان 5 تیم بالای جدول در کورس قهرمانی و کسب سهمیه هستند و 3 تیم پایین جدول هم یک سهمیه برای ماندن در لیگ دارند که باید دید قرعه به نام کدام یک خواهد افتاد و 8 تیم دیگر در این میان هستند که بازی‌های باقی مانده تنها جایگاهشان را بالاتر یا پایین‌تر می‌برد و در سرنوشتشان تغییر چندانی ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بررسی وضعیت 16 تیم لیگ برتر در هفته‌های باقی مانده و احتمالات آن می‌پردازیم:

 

پرسپولیس: 5 امتیاز تا قهرمانی

پرسپولیس این روزها خوشبخت‌ترین تیم لیگ برتر است و با امتیازاتی هم که در هفته‌های اخیر میان مدعیان تقسیم شد توانست فاصله 5 امتیازی با نزدیک‌ترین رقیبش در صدر جدول را تا 3 هفته پایانی حفظ کند و حالا سپاهان که تیم دوم جدول است 5 امتیاز از آنها کمتر دارد و این یعنی نیاز به تنها 5 امتیاز تا قطعی شدن قهرمانی بدون توجه به سایر رقبا.

پرسپولیس هفته آتی در تبریز میهمان تراکتورسازی است و بعد از آن در تهران باید به مصاف ماشین‌سازی رفته و در هفته پایانی در جم میهمان پارسی‌ها خواهد بود. یک پیروزی و 2 تساوی کف نیاز سرخپوشان است و در صورت برتری در 2 هفته آینده می‌تواند بازی هفته پایانی خودش را فرمالیته کند.

 

سپاهان؛ در انتظار معجزه

امیدوارترین تیم برای گرفتن جایگاه پرسپولیس در حال حاضر سپاهان است که 5 امتیاز از این تیم کمتر دارد. اگر تراکتورسازی در تبریز بتواند مقابل پرسپولیس پیروز شود یا تساوی بگیرد سپاهان با قلبه بر ماشین سازی به فاصله 2 یا 3 امتیازی صدر جدول می‌رسد و 2 هفته پایانی لیگ در این صورت جذاب خواهد شد.

سپاهان دیداری با پدیده در اصفهان و با استقلال خوزستان در اصفهان در هفته پایانی دارد که احتمالاً این تیم تا آن زمان سقوطش قطعی شده و رقیب جدی برای تیم اصفهانی محسوب نمی‌شود. به هر جهت سپاهان برای ماندن در کورس و حفظ اندک شانس باقی مانده نیاز به بردن در بازی‌های باقی مانده دارد.

 

استقلال تهران؛ شانس اندک در بحران

استقلال سوای اینکه با توجه به موقعیت و امتیازش در جدول چقدر شانس برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر و حتی قهرمانی دارد، بیشتر باید حواسش معطوف بحرانی باشد که درگیر آن است. شکست مقابل پدیده اوضاع این تیم را خراب‌تر از قبل کرده است و حالا صحبت از برکناری شفر مطرح شده است. استقلال حتی اگر روی کاغذ هم شانس قهرمانی داشته باشد به دلیل این مسائل شاید آن را از دست بدهد. استقلال در فاصله شش امتیازی با صدر جدول باید منتظر امتیاز دادن سپاهان و حداقل 2 شکست پرسپولیس از 3 بازی آینده باشد تا بتواند به صدر جدول برسد.

استقلال در خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان هم هست چرا که فقط یک امتیاز بیشتر از پدیده و تراکتورسازی دارد و ممکن است به رتبه‌های پایین‌تر هم برسد. در حال حاضر سهمیه گرفتن پرسپولیس و سپاهان که هم در کورس لیگ و هم در جام حذفی هستند محتمل است و احتمالا 2 تیم دیگر سهمیه پلی آف خواهند گرفت.

استقلال این هفته با همنام خوزستانی در تهران بازی دارد و هفته آینده باید به آبادان برود و مقابل صنعت نفت قرار بگیرد و پس از آن در هفته پایانی دیداری با سپیدرود در تهران خواهد داشت که بنا به اینکه تا آن زمان تکلیف سقوط و بقایش مشخص شده باشد یا نه، اهمیت بازی تغییر خواهد کرد.

 

آخرین اخبار:
* وینفرد شفر بعد از شکست مقابل پدیده از سوی مدیران باشگاه از حضور در تمرینات منع شده و فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی کار را تا زمان معرفی سرمربی جدید ادامه خواهد داد.

* باشگاه استقلال رسماً خبر از کنار رفتن وینفرد شفر و انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت داد. این در حالیست که امیرحسین فتحی روز گذشته این خبر را تکذیب کرده بود و خود مجیدی هم در گفتگو با یک روزنامه مدعی شده بود چنین پیشنهادی را قبول نخواهد کرد.

 

تراکتورسازی تبریز؛ سقوط آزاد

تراکتورسازان تا چند هفته قبل گزینه اصلی رقابت با پرسپولیس بوده و حتی خیلی‌ها شانس بیشتری برای این تیم نسبت به شاگردان برانکو در صدر جدول قائل بودند ولی شکست مقابل سپیدرود و بحران‌های خود خواسته 2 شسکت دیگر برای این تیم به همراه داشت تا نه تنها از کورس قهرمانی خارج شود که حتی شانسش برای کسب سهمیه هم تا حد زیادی کم شود.

تراکتور 7 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و عملاً نباید شانسی برای قهرمانی این تیم قائل شد ولی برتری مقابل پرسپولیس در خانه هم شانس سهمیه آنها را بیشتر می‌کند و هم به سپاهان امکان رقابت با پرسپولیس را می‌دهد.

تراکتورسازی بعد از دیدار این هفته با پرسپولیس در تبریز، با پارس جم در تبریز و با فولاد در اهواز دارد و باید دید نتایج به چه شکل برایش رقم می‌خورد.

 

پدیده؛ تا همینجا هم شگفتی ساز

نتایج پدیده تا اینجای کار هم با توجه به بضاعت این تیم عالی بوده و حتی اگر در همین رتبه که بدترین جایگاه ممکن برای آنهاست کارشان را تمام کنند باز جای تقدیر دارند. پدیده برد ارزشمندی مقابل استقلال به دست آورد تا دوباره در کورس سهمیه قرار بگیرد و باید دید در ادامه چکار می‌کند. این تیم با 49 امتیاز و تفاضل کمتر پایین‌تر از تراکتورسازی است.

پدیده با سایپا در تهران، با سپاهان در مشهد و با ماشین سازی در تبریز بازی دارد.

 

فولاد خوزستان؛ بهترین شرایط ممکن

رتبه ششم جدول برای فولاد بهترین جایگاه ممکن است چرا که 13 امتیاز با تیم بالای سر خود یعنی پدیده فاصله دارد و در بهترین شرایط به 4 امتیازی آنها خواهد رسید. یعنی پدیده آخرین تیمی است که شانس سهمیه داشت و فولاد و تیم‌های پایین‌تر از آن امیدی برای سهمیه گرفتن ندارند.

فولاد با پیکان در اهواز، با ذوب آهن در اصفهان و با تراکتورسازی در اهواز بازی دارد.

 

ذوب آهن؛ مزاحم بالانشین‌ها

نقش ذوب آهن از زمان آمدن منصوریان تغییر معادلات بالای جدول و قهرمانی در لیگ بوده. ذوب آهن هم 2 امتیاز از سپاهان گرفت و هم از پرسپولیس و البته جایگاه خودش را هم تا حد زیادی بالا کشید. ذوب آهن در بهترین حالت می‌تواند با یک پله صعود به رتبه ششم برسد و جای فولاد را بگیرد.

آنها با پارس در جم، با فولاد در اصفهان و با نفت در مسجد سلیمان دارند.

 

سایپا؛ ضعیف‌تر از فصل قبل

سایپا که فصل قبل با هدایت دایی توانست رتبه چهارم را بدست آورده و سهمیه پلی آف بگیرد در این فصل در بهترین شرایط ششم جدول خواهد شد و می‌تواند دو پله صعود کند که برای این کار نیاز به جبران فاصله 4 امتیازی با فولاد دارد.

سایپا با پدیده در تهران، با استقلال خوزستان در اهواز و با صنعت نفت در تهران بازی دارد.

 

پیکان؛ تغییر سرمربی هم جواب نداد

پیکان در فصل جاری بعد از 3 سال دست به تغییر سرمربی زد و فرکی جانشین جلالی شد ولی تغییر چندانی در وضعیت این تیم ندیدم. آنها 3 هفته مانده به پایان فصل در رتبه نهم جدول هستند و 5 امتیاز اختلاف با بهترین جایگاه ممکن برای خود یعنی ششم جدول دارند.

آنها با فولاد در اهواز، با نفت مسجد سلیمان در تهران و نساجی در مازندران بازی دارند.

 

صنعت نفت آبادان؛ تلاش برای تک رقمی شدن

شاگردان سرجیو از خطر سقوط فرار کردند و حالا به دنبال بالا رفتن از رتبه دهم و تک رقمی شدن هستند. آنها با نساجی در مازندران، استقلال در آبادان و سایپا در تهران بازی دارند. بازی آنها با استقلال اهمیت زیادی برای دو تیم دارد.

 

نساجی؛ بقای با ارزش برای مازنی‌ها

نساجی بعد از سال‌ها صعود تاریخی به لیگ برتر را تجربه کرد و با وجود مشکلاتی که داشت همین بقا در لیگ در فصل اول برایش ارزشمند بود نباید انتظار بیشتری از آنها داشت. نساج‌ها با نکونام شروع کرده و با جلالی ادامه دادند و حالا خطر سقوط را احساس نمی‌کنند.

آنها با صنعت نفت در مازندران، با سپیدرود در رشت و با پیکان در مازندران دارند. بازی هفته آخر انگیزه‌های انتقامی هم برای جلالی دارد.

 

پارس جم؛ اوضاع نه چندان خوب پدیده سابق

پارسی‌ها که این روزها در گیر مشکلات مالی و اعتصاب و مسائلی از این دست هستند از نظر نتیجه گیری و جایگاه در جدول شباهتی با فصل قبل که پدیده فصل بودند ندارند و حالا دلخوشی‌شان حس نکردن خطر سقوط است. پارسی‌ها با 29 امتیاز 12 جدول هستند و می‌توانند در رویایی ترین حالت ممکن به رتبه ششم هم می‌توانند برسند.

پارس جم با ذوب آهن در خانه دارد، با تراکتورسازی در تبریز و با پرسپولیس در جم بازی دارند، 3 بازی خیلی سخت.

 

ماشین‌سازی؛ خطر سقوط روی کاغذ هم ندارد

شاگردان مهاجری در شرایط عادی با توجه به امتیازات روی کاغذ خطر سقوط را حس می‌کردند ولی بازی مستقیم نفت مسجد سلیمان و سپیدرود این فرض محال را هم از بین برده است. ماشین سازی با سپاهان در اصفهان، با پرسپولیس در تهران و با پدیده در تبریز دارند و نقش تعیین کننده در قهرمانی و سهمیه گرفتن دارند.

 

نفت مسجد سلیمان؛‌ حضور روی لبه پرتگاه

نباید شانس بالای سقوط شاگردان کریمی را نادیده گرفت. آنها فقط یک امتیاز بیشتر از سپیدرود دارند و بازی مستقیم با این تیم در خانه هم در پیش است. اگر نفتی‌ها این بازی را ببازند در آستانه سقوط قرار می‌گیرند و اگر ببرند به آرامش نسبی خواهند رسید. هفته‌های بعد با پیکان در تهران و با ذوب آهن در خانه بازی دارند.

 

سپیدرود؛ آخرین تلاش‌ها برای ماندن

شاگردان دست نشان نتایج نسبتاً خوبی در هفته‌های اخیر گرفتند ولی آنها را از خطر سقوط نجات نداده و این هفته باید دیدار سرنوشت‌سازی با نفت مسجد سلیمان در خانه حریف دارند که برای بقا باید به برتری برسند.  آنها با نساجی در رشت و با استقلال در تهران هم بازی دارند.

 

استقلال خوزستان؛ خداحافظ قهرمان

قهرمان لیگ پانزدهم 3 فصل بعد از آن نتایج رویایی الان تقریباً از لیگ برتر حذف شده است. کسر شش امتیاز به خاطر بدهی موقعیت این تیم را به شدت در خطر انداخت و تا پایان فصل همراه این تیم است. 12 امتیاز از 27 بازی و فاصله 8 امتیازی با نفت مسجد سلیمان و جایگاه فرار از سقوط، شانس ماندن این تیم را از بین برده و فقط روی کاغذ هنوز نیافتاده است.

استقلال خوزستان با استقلال در تهران، با سایپا در اهواز و سپاهان در اصفهان بازی دارد.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی چشم انتظار پیروزی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و چهارم، صنعت نفت آبادان میزبان پرسپولیس است.

این مسابقه حساسیت دو چندانی دارد چراکه علاوه بر اهمیت برای تیم‌های بالای جدول به خصوص استقلال در کورس قهرمانی، برای تیم‌هایی که گزینه سقوط هستند نیز مهم است.

صنعت نفت آبادان یکی از تیم‌هایی است که هفته‌هاست برای بقا می‌جنگد و اکنون با ۱۶ امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به نساجی در رده پانزدهم قرار دارد.

نساجی که فردا دیدار حساس و سختی با تراکتور دارد، در روز اول بازی‌های این هفته امیدوار است که پرسپولیس صنعت نفت را شکست دهد تا با گرفتن امتیاز از تراکتور شانس جدا شدن از قعر جدول را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ساعت بازی استقلال - شمس آذر در هفته بیست و چهارم
  • تلاش استقلال برای پس گرفتن صدر جدول از پرسپولیس
  • پیروزی نزدیک تیم‌های صدر جدول/ راه هموار مس برای رسیدن به قهرمانی
  • نساجی چشم انتظار پیروزی پرسپولیس
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| نبرد استقلال با غول کش برای حفظ صدر
  • ساعت بازی فوتبال پرسپولیس - صنعت نفت در هفته بیست و چهارم
  • ذوب‌آهن، عامل سقوط تراکتور به رتبه چهارم!
  • سپاهان به کورس قهرمانی بازمی‌گردد/شانس قهرمانی استقلال بالاتر است
  • هفته بیست و هفتم لیگ دسته یک؛ پیروزی استقلال ملاثانی
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| مأموریت مهم پرسپولیس در آبادان/نفت به دنبال معجزه برای فرار از سقوط