Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@19:28:03 GMT

نباید با تفکیک وزارت صمت مدیران جزیره‌ای عمل کنند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۷۲۰۸

نباید با تفکیک وزارت صمت مدیران جزیره‌ای عمل کنند

مدیر خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت:صنعت، معدن و تجارت حوزه به هم پیوسته‌ای هستند و نباید با تفکیک وزارتخانه صمت جدایی رخ دهد و هر مدیری بخواهد جزیره‌ای عمل کند.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا عزیزی در خصوص تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: اینکه وزارتخانه تخصصی شود و هر کس در جایگاه تخصصی خود بتواند در حوزه صنعت، معدن و بازرگانی نظر دهد و کار کند، بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه‌ داد: ایراد این تفکیک، جزیره‌ای عمل کردن است اما الزام تخصصی نگاه کردن به حوزه صنعت و حوزه بازرگانی وجود دارد که باید به این سمت حرکت کند. عزیزی بیان کرد: زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، در ۶ ماه اول ممکن است تغییراتی در آیین‌نامه وجود داشته باشد که تاثیرات و ناهماهنگی‌هایی را به وجود آورد. حسین محمودی خراسانی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این خصوص، تصریح کرد: درباره تفکیک وزارتخانه صمت نظرات مختلفی وجود داشته و معایب و محاسنی دارد که باید بیشتر روی آن بررسی شود، اگر این وزارتخانه تفکیک شود محاسنی دارد و اگر نیز این کار صورت نگیرد، ممکن است محاسن و معایبی داشته باشد. محمودی خراسانی با بیان اینکه ما صنعتی هستیم و شاید تفکیک وزارتخانه از برخی لحاظ به نفع ما باشد، عنوان کرد: اینکه بتوان در یک مجموعه واحد تصمیم‌گیری کرد، از فواید این کار خواهد بود. بخش صنعت، معدن و تجارت، هر کدام بخش اعظمی از مسائل اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند و هر کدام از این قسمت‌ها باید توسط مسئول یا وزیر مربوطه رصد شوند. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در خصوص تاثیر تفکیک وزارتخانه صمت بر صادرات، گفت: نمی‌توان به صورت دقیق اظهار نظر کرد که این تفکیک به نفع صادرکنندگان خواهد بود یا نه، در این بخش نظرات مختلفی وجود دارد که باید کارشناسی دقیقی صورت گیرد، امیدواریم در هفته‌های آینده مجلس تصمیم بگیرد و هر تصمیمی که بگیرد ما تابع آن هستیم. منبع: ایسنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیران جزیره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون