Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@17:19:59 GMT

افزایش ۱۰درصدی شکایت از پزشکان در مشهد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۷۲۶۶

افزایش ۱۰درصدی شکایت از پزشکان در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۴۰۰ شکایت پزشکی به نظام پزشکی مشهد ارسال شده است که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: چندین مورد از این شکایت‌ها منجر به ابطال پروانه‌های کوتاه مدت پزشکان مربوطه از سه تا پنج سال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: آمار شکایات از پزشکان به نسبت افزایش ارائه و تنوع خدمات پزشکی تقریبا منطقی است، چرا که در سال‌های گذشته شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی خدمات پزشکی بوده ایم.

بیرجندی نژاد افزود: هنوز جامعه پزشکی مطالبات سال ۱۳۹۷ و بخشی از مطالبات سال۱۳۹۶ خود را از سازمان‌های بیمه گر و هم چنین در قالب کارانه‌ها دریافت نکرده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی اگر سازمان‌های بیمه سهم خود را در پرداختی‌ها افزایش دهند فشار کمتری به مردم و جامعه پزشکی وارد خواهد شد.

مسعود زحمتکش عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد هم در این نشست گفت: از چهار هزار و ۵۰۰ پزشک عمومی دارای پروانه مطب در مشهد هم اکنون  ۵۱۵ نفر از آن‌ها مطب دارند که کمتر از ۱۵درصد را شامل می‌شوند.

 وی تصریح کرد: پزشکان عمومی به دلیل هزینه‌های بالای مطب داری و عدم انطباق درآمد‌ها با هزینه‌ها ترجیح می‌دهند که مطب نداشته باشند و در بخش‌ها و یا حتی مشاغل دیگر مشغول به کار شوند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: هم اکنون حدود ۲۰ درصد از پزشکان عمومی مشهد در مراکز ترک اعتیاد، ۱۸ درصد در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و گروهی هم در قالب پزشک خانواده مشغول به کار هستند.

زحمتکش افزود: در حال حاضر گروه قابل توجهی از پزشکان عمومی مشهد فعالیت پزشکی ندارند یعنی یا مشغول درس خواندن برای گرفتن تخصص هستند، یا در فکر مهاجرت به خارج از کشور و یا در شغل دیگری فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: پزشکان عمومی بیشترین بار درمان و ویزیت بیماران را بر عهده دارند درحالی که کمترین درآمد این قشر نصیب آن‌ها می‌شود و از سویی دیگر کمترین میزان شکایات هم مربوط به پزشکان عمومی است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تعرفه‌های پزشکی در سال جاری ۹ درصد افزایش یافته است که با توجه به افزایش هزینه‌ها درآمد حداقلی را برای پزشکان عمومی در پی دارد چرا که بین هزینه‌ها و درآمد‌ها همخوانی وجود نخواهد داشت.   انتهای پیام//ف.ش   افزایش ۹ درصدی تعرفه های پزشکی در سال جاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی حاشیه های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک مقام سازمان نظام پزشکی از پشت پرده خودکشی دکتر پرستو بخشی

به گزارش فانا، علی سلحشور سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی ایران در پی درگذشت دکتر پرستو بخشی متخصص بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان نورآباد دلفان در مطلبی با عنوان "این حجم از افسردگی میان جوان پزشکان بی‌سابقه است!" در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: خانم دکتر بخشی پس از دو ترومای بزرگ (از دست دادن پدر و مادر ) و با یک سال تاخیر طرح خود را آغاز کردند. وزارت بهداشت کمکی به جابجایی محل طرح ایشان نکردند (ایشان در لیست سیاه وزارتخانه بودند).

یک تن از اساتید داخلی (گوارش) بیمارستان رحیمی خرم‌آباد هم نهایت بی‌انصافی، توهین و تحقیر را در حق ایشان انجام دادند.

حقوق ایشان و متخصص دیگر قلب طرحی را نصف پرداخت کردند! به دلیل اینکه مسوول آموزش بیمارستان رحیمی نامه‌ای به ریاست بیمارستان نوشته بودند و در آخر این اتفاق ناگوار و فاجعه رخ می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان
  • ۲ درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات اسرائیل
  • ۲درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند
  • روایت یک مقام سازمان نظام پزشکی از پشت پرده خودکشی دکتر پرستو بخشی