Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@19:43:02 GMT

شکايت از پزشکان در مشهد 10درصد افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۷۲۹۲

شکايت از پزشکان در مشهد 10درصد افزايش يافت

خبرگزاري آريا- رئيس سازمان نظام پزشکي مشهد اعلام کرد: شکايت از پزشکان در مشهد در سال1397 نسبت به سال قبل از آن، 10درصد افزايش داشته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، دکتر علي بيرجندي نژاد در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 400شکايت پزشکي به نظام پزشکي مشهد ارسال شده است که نسبت به سال قبل آن 10درصد افزايش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: يک مورد از اين شکايت ها منجر به ابطال پروانه پزشک در سراسر کشور شده است و چندين مورد هم منجر به ابطال پروانه هاي کوتاه مدت پزشکان مربوطه از سه تا پنج سال شده است.
رئيس سازمان نظام پزشکي مشهد گفت: آمار شکايات از پزشکان به نسبت افزايش ارائه و تنوع خدمات پزشکي تقريبا منطقي است، چرا که در سال هاي گذشته شاهد افزايش 10تا15 درصدي خدمات پزشکي بوده ايم.
بيرجندي نژاد افزود: هنور جامعه پزشکي مطالبات سال1397 و بخشي از مطالبات سال1396 خود را از سازمان هاي بيمه گر و هم چنين در قالب کارانه ها دريافت نکرده است.
وي گفت: در شرايط کنوني اگر سازمان هاي بيمه سهم خود را در پرداختيها افزايش دهند فشار کمتري به مردم و جامعه پزشکي وارد خواهد شد.
عضو هيات مديره سازمان نظام پزشکي مشهد هم در اين نشست گفت: از چهارهزار و 500پزشک عمومي داراي پروانه مطب در مشهد هم اکنون 515نفر از آنها مطب دارند که کمتر از 15درصد را شامل مي شوند.
دکتر مسعود زحمتکش افزود: پزشکان عمومي به دليل هزينه هاي بالاي مطب داري و عدم انطباق درآمدها با هزينه ها ترجيح مي دهند که مطب نداشته باشند و در بخش هاي ديگر و يا حتي مشاغل ديگر مشغول به کار شوند.
وي اضافه کرد: هم اکنون حدود 20درصد از پزشکان عمومي مشهد در مراکز ترک اعتياد و 18درصد در بيمارستان ها و درمانگاه ها فعاليت مي کنند و گروهي هم در قالب پزشک خانواده مشغول به کار هستند.
عضو هيات مديره سازمان نظام پزشکي مشهد گفت: در حال حاضر گروه قابل توجهي از پزشکان عمومي مشهد فعاليت پزشکي ندارند يعني يا مشغول درس خواندن براي گرفتن تخصص هستند، يا در فکر مهاجرت به خارج از کشورند و يا در شغل ديگري فعاليت مي کنند.
زحمتکش افزود: پزشکان عمومي بيشترين بار درمان و ويزيت بيماران را بر عهده دارند درحالي که کمترين درآمد اين قشر نصيب آنها مي شود و از سويي ديگر کمترين ميزان شکايات هم مربوط به پزشکان عمومي است.
وي ادامه داد: تعرفه هاي پزشکي در سال جاري 9درصد افزايش يافته است که با توجه به افزايش هزينه ها درآمد حداقلي را براي پزشکان عمومي در پي دارد چرا که بين هزينه ها و درآمدها همخواني وجود نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شکايت پزشکان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران شاغل در پزشکی قانونی به واسطه حجم و سختی کار این سازمان به سرعت دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا حاج منوچهری صبح امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه، گفت: یکی از راهکار‌ها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهاد‌ها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می‌شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار‌ها و بازدید‌ها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی