Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@15:33:19 GMT

شورا بزگترین نماد مردم سالاری دینی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۷۳۱۶

شورا بزگترین نماد مردم سالاری دینی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، امام جمعه و فرماندار مهریز در پیامی مشترک روز شورا را تبریک گفتند.

در پیام امام جمعه و فرماندار مهریز آمده است:

شورا نماد مردم سالاری دینی و نمونه‌ای از واگذاری امور به مردم و از مصادیق عینی حق حاکمیت مردم در مشارکت ملی است.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ

نهم اردیبهشت ماه در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز شورا‌ها نام گذاری شده است که این نامگذاری فرصتی است مناسب تا تلاش شبانه روزی اعضاء محترم شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها را صمیمانه گرامی داشته و برای این تلاشگران عرصه‌های اجتماعی و مردمی از درگاه ایزد منان طلب توفیق و بهروزی نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) ،اصل ایجاد شورا‌های اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشاندهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.

افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آرا، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته و شورا نماد مردم سالاری دینی و از مصادیق عینی حق حاکمیت مردم در مشارکت ملی و واگذاری امور به مردم است که بر اساس قانون اساسی با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات اعمال می‌شود.

اینجانبان این روز با شکوه را به اعضای محترم شورای اسلامی شهرستان مهریز که با وظیفه‌شناسی در حل مشکلات شهر تلاش می‌نمایند و با امانت و کفایت برای نیل به جامعه‌ی شهروند مدار خالصانه کوشش می‌نمایند، تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

امید است نمایندگانِ مردم شریف و عزیز شهرستان مهریز در نهاد مقدس شورا، قدردانِ این فرصت گران‌بها باشند و با اتکا به قانون‌ مداری، برنامه محوری، نظارت دقیق‌تر بر امور و پروژه‌های عمرانی با توجه به اصل تجربه‌ محوری و اقتصاد دانش بنیان در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در اقدام عملی برای تحقق رونق تولید، پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و برنامه‌های مدیریت شهری و روستایی، خدمت بی منت به مردم شریف و عزیز شهرستان مهریز، سربلند و پیروز باشند.

والسلام عکلیم ورحمه الله و برکاته

حجت السلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه و رضا زارع زاده فرماندار مهریز

انتهای پیام/ی

شورا نماد مردم سالار دینی  و نمونه‌ای از واگذاری امور به مردم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه ساری: اولین جمهوری اسلامی توسط علی(ع) بنا شد | قدر نظام را بدانید

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حکومت حضرت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی بوده است، گفت: «باید قدر این نظام را دانست.»

به گزارش مهر، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به فرمایش حضرت علی علیه السلام و تاکید بر مبارزه با هوای نفس ادامه داد: باید با هوای نفس با سلاح ایمان و تقوا جنگید تا به سعادت برسیم.

وی با تاکید بر اینکه ایام قدر را قدر بدانیم به منزلت این شب‌ها اشاره کرد و گفت: شب‌های قدر با توسل به قرآن و ائمه اطهار برای آمرزش الهی تلاش کنیم.

وی با اظهار اینکه باید توجه به امام زمان همواره در دل‌های ما باشد، تصریح کرد: همچنین در جامعه باید موقوفاتی باشد تا فرهنگ مهدویت ترویج شود.

لایینی با بیان اینکه شب قدر قلب تپنده ماه رمضان محسوب می‌شود آن را مهم تلقی کرد و با تسلیت شهادت حضرت علی علیهم السلام ادامه داد: حیات مذهبی نهاد‌ها و دستگاه‌ها وظیفه خود را نسبت به فضاسازی معابر خیابان‌ها انجام دهند.

ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی

نماینده، ولی فقیه در مازندران به مناسبت روز نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: این کتاب بهترین آموزه‌های حکیمانه و سعادت بخش را در سه بخش خطبه‌ها نامه‌ها و کلمات حکمت آمیز جای داده است و باید در زمینه نهج البلاغه فرهنگ سازی شود و برای این کتاب بزرگ کار کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به تقارن روز طبیعت با سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام افزود: مردم به دلیل احساسات پاکی که به اهل بیت و به ویژه حضرت علی علیه السلام دارند، وظیفه شناس هستند و حرمت این روز را حفظ خواهند کرد.

وی همچنان بر لزوم حفظ طبیعت این نعمت خداوند تاکید کرد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی نعمتی بود که خداوند بعد از ۱۴۰۰ سال به ما عطا کرده است و حکومت حضرت علی علیه السلام نیز مصداق جمهوری اسلامی بوده است و اولین جمهوری اسلامی توسط حضرت علی علیه السلام بنا نهاده شده است.

آیت الله لائینی به عنوان اینکه حکومت پیامبر اکرم صلی الله نیز مصداق بارز جمهوری اسلامی بوده است گفت: برای داشتن جمهوری اسلامی رنج‌های زیادی کشیده و خون‌های زیادی تقدیم شده است و اگر انقلاب نمی‌شد این نظام مقدس را شاهد نبودیم و باید این نظام مقدس را قدر بشناسیم.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را بشکنند، اما به لطف خداوند جمهوری اسلامی پاینده و پایدار خواهد ماند، افزود: نظام سلطه آمریکا و استکبار جهانی رفتنی است.

وی بصیرت هوشیاری استقامت و صبر مردم را برای بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی امری اساسی بیان کرد و گفت: وحدت و انسجام امت و ملت و عملکرد مسئولان زمینه ساز مهم بقای این نظام خواهد بود.

وی از مسئولان دولتمردان خواست تا مسائل و مشکلات مردم را ببینند و نسبت به رفع آن اقدام کنند و مشکلی بر مشکلات آنان اضافه نکنند و شعار جهش تولید با مشارکت مردم را جدی بگیرند و محور عمل قرار دهند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: اولین جمهوری اسلامی توسط علی(ع) بنا شد | قدر نظام را بدانید
  • امام جمعه مهاباد: غزه نماد سقوط نظام اخلاقی حقوق بشری در دنیای امروز است
  • مردم ایران در سال ۵۸ به جمهوری اسلامی رای دادند
  • حکومت حضرت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی است
  • در روایتگری خوبی‌ها ضعف رسانه‌ای داریم/معروف گستری داشته باشیم
  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • قالیباف: محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست