Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین فرهت با حکم سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منصوب شد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن حکم معاون امور هنری وزارت ارشاد آمده است:

«با استناد به بند ۶ از فصل دوم "آئین نامه برگزاری جشنواره موسیقی فجر" و نیز گزارش شورای محترم ارزیابی سی و چهارمین دوره این جشنواره، ضمن سپاس از تلاش و دقت نظر جنابعالی و دیگر همکاران ستاد جشنواره، به موجب این حکم به عنوان "دبیری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر" منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید است با بهره مندی از تجارب حاصل از دوره پیشین و با اهتمام دست اندرکاران جشنواره، نقاط قوت و ویژگی‌های برجسته جشنواره تقویت و در کاهش نقاط ضعف و کاستی‌های احتمالی آن تلاش شود.

توفیق و موفقیت شما را در راهبری شایسته جشنواره موسیقی فجر آرزومندم.»

***

شاهین فرهت دبیری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر (دوره گذشته) را نیز بر عهده داشت و تم جشنواره را اجرای آهنگسازان ایرانی قرار داد. در این میان آثار خود او توسط چند گروه در جشنواره اجرا شد که انتقاداتی را به سمت این آهنگساز روانه کرد. منتقدان معتقد بودند زیبنده و درست نیست وقتی فردی مسؤولیت دبیری جشنواره را بر عهده دارد آثارش توسط این تعداد گروه مختلف اجرا شود.

با این حال فرهت در پاسخ به این انتقادها می‌گفت: «من اصلاً نگفتم آثار من را بنوازند. یکی از گروه‌های خارجی قصد داشت به شکل تریو اجرایی داشته باشد اما از آهنگسازان ایرانی قطعه‌ای برای تریو پیدا نکرده بود؛ بنابراین از اثر من استفاده کرد. من فقط دو قطعه به ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر رتوریک برای اجرا داده‌ام. بقیه گروه‌ها خودشان اثر من را برای نواختن انتخاب کردند.»

این دومین دوره‌ای است که جشنواره موسیقی فجر بر اساس آئین‌نامه‌ای مشخص برگزار می‌شود؛ در دوره پیشین جایزه نوپای «باربد» در جشنواره حذف شد و این رویداد غیر رقابتی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دبیر جشنواره موسیقی فجر شاهین فرهت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور «ببعی» و «کارتونی ها» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس لاکناو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پویانمایی‌های «ببعی» و «کارتونی ها» به کارگردانی حسین صفار زادگان با تکنیک کات اوت و برای گروه سنی خردسال تولید شده است.
سی‌ ام‌ اس فعالیت خود را از سال ۱۹۵۹ آغاز کرده است و موسسان آن دکتر جاگدیش گاندی و دکتر بهارتی گاندی با الهام از آموزه‌های مهاتما گاندی این بنیاد را ایجاد کردند تا با شعار «درود بر جهان»، شوق و امید در دل کودکان تقویت شود.
سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس نیز در تلاش است از طریق طیف کاملی از فیلم‌های بلند، فیلم‌های کوتاه، پویانمایی‌های بلند، پویانمایی‌های کوتاه و مستند که با هدف سرگرمی از سرتاسر جهان تهیه شده‌اند، محتوای مناسبی را به نمایش بگذارد که معرف ارزش‌های اخلاقی و دیدگاه جهانی باشند.
این جشنواره از ۱۵ الی ۲۱ آوریل (۲۷ فروردین - ۲ اردیبهشت) در شهر لاکناو هند برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری
  • چشم هند به «ببعی» و «کارتونی‌ها» روشن می‌شود
  • از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها
  • حضور «ببعی» و «کارتونی ها» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس لاکناو
  • از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره ها
  • دوره سربازی از شهریور ماه کوتاه می‌ شود
  • حضور پنج فیلم کوتاه ایرانی برگزیده یوالیتی در فستیوال فتوفیلم