Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- بیست و هشت سال حضور در شطرنج نابینایان و کم بینایان، از نایب قهرمان بازی های پاراآسیایی جاکارتا شخصیتی ساخته است که از این رشته ورزشی به عنوان ماکتی کوچک از زندگی یاد می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، زمانی که تصویر برافراشته شدن همزمان سه پرچم ایران در جریان رقابت های پارآسیایی 2018 جاکارتا، به سوژه رسانه ها تبدیل شد کسی باور نداشت که سه شطرنج باز نابینای ایرانی در آن دوره از بازی ها بتوانند همزمان تمامی سکوها را به خود اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما «مجید باقری» به همراه 2 شطرنج باز نابینای دیگر این غیر ممکن را ممکن کردند.
او در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از سال 1370 در شطرنج فعال است گفت: در 28 سال گذشته عناوینی مانند چهار قهرمانی کشور، قهرمانی دانشجویان و نایب قهرمانی بازی های آسیایی را به دست آوردم و در کنار این افتخارات از آموزش شطرنج به نابینایان و کم بینایان نیز غافل نشدم. یکی از ثمره های این آموزش «فریبا زنده بودی» است که 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز در بازی های آسیایی جاکارتا را در بخش زنان از آن خود کرد.
شطرنج باز برازجانی عضو تیم ملی نابینایان و کم بینایان با اشاره به برنامه هایش در سال 98 گفت: قرار بود مسابقات قهرمانی کشور برگزار شود که فعلا خبری از آن نیست و قبل از عید نیز تلویحا به ما اعلام شده است که اعزامی برای شطرنج بازان نابینا در دستور کار قرار ندارد زیرا اولویت اعزام با رشته هایی است که به بازی های پارالمپیک 2020 توکیو اعزام می شوند.
وی از لحظه ای سخن به میان می آورد که سه ایرانی بر روی سکوی قهرمانی بازیهای آسیایی قرار گرفتند. زمانی که من، امید کریمی و علیرضا قورچی بیگی هر سه مدال شطرنج نابینایان را از آن خود کردیم سکوها تمام ایرانی شد و لنز دوربین ها روی پرچم ایران زوم کرده بود.
خاطره دیدار با رهبر انقلاب و هدیه ایشان یکی دیگر از به یادمانده ترین لحظات دوران شطرنج مجید باقری است. او می گوید در آبان ماه سال گذشته به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم که به ما انگشتر هدیه دادند که بسیار ارزشمند و بدون شک در کلکسیون افتخاراتم آن را نگه خواهم داشت.
وی که در گروه b2 و کم بینایان در میز مسابقه حاضر می شود تصریح کرد: تقویت ذهن مانند جسم یکی از ضرورت های زندگی است هر شخصی نیاز دارد فعالیت مغزی داشته باشد. رشته شطرنج بهترین روش برای این کار به شمار می رود زیرا شطرنج رشته تفکر و اندیشیدن است. شطرنج قدرت تحلیل، تفسیر و تصمیم گیری را در ذهن چند برابر خواهد کرد.
وی در پایان افزود: با استفاده از تحلیل، تفسیرها، و تصمیم گیری ها در رشته شطرنج توانسته ام در زندگی تحصیلی و شغلی موفقیت های زیادی کسب کنم.
ورزشی**2052**9118**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش شطرنج مجيد باقري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا عنایتی پشت میز شطرنج؛ پوستر پیکان برای بازی با هوادار + عکس

باشگاه پیکان پوستر جالبی برای بازی با هوادار طراحی کرده است.

طرفداری | پیکان و هوادار فردا از ساعت 16:30 به مصاف هم می روند.

پیکان در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر میزبان هوادار است. این دیدار در ورزشگاه شهر قدس برگزار می شود. 

بازی رفت دو تیم با نتیجه 0-0 به پایان رسیده بود. باشگاه پیکان به مناسبت بازی مقابل شاگردان مسعود شجاعی پوستر جالبی با حضور رضا عنایتی سرمربی این تیم طراحی و منتشر کرده است.

 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی «وعده صادق» به مانند بازی شطرنج
  • درخشش شطرنج‌بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • رضا عنایتی پشت میز شطرنج؛ پوستر پیکان برای بازی با هوادار + عکس
  • قهرمانی تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج مردان کشور
  • رویداد بین المللی نوروتاک
  • اردوی تیم گلبال در اردبیل برپا شد
  • قهرمانی زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان
  • قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان کشور
  • ۱۵ پایگاه ورزش قهرمانی نابینایان در کشور ایجاد شده است
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان