Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@06:43:28 GMT

آسیب ۲۵ درصدی سیل به دام‌های سبک مازندران

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۷۹۵۷

ولیزاده با اشاره به خسارت‌های وارد شده به تولید دامی استان توسط سیل گفت: در برآورد کلی، سیل به ۲۵ درصد از دام سبک و بیش از ۵۰ درصد علوفه دامداران استان خسارت وارد کرد به گونه‌ای که ۷۰ درصد شبدر کشت شده دامداران به زیر آب رفت.

وی با بیان اینکه دامداری‌های شهرستان سیمرغ و کناره‌های ساحلی که در مناطق پست بودند به صورت محدود خسارت دیدند و بیشتر برای انبارهای علوفه مشکل ایجاد شده است، اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی در روزهای تعطیل عید به صورت شبانه روزی و با خدماتی که از جهاد کشاورزی به شرکت‌های تعاونی ارسال شد، بخشی از خسارت‌های علوفه‌ای دامداران کمک و جبران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولیزاده با اشاره به اینکه دامداری‌های خسارت دیده نیاز مبرم به توجه دولت دارند، تصریح کرد: انتظار داریم خسارت‌های سیل مازندران در میان خسارت‌های سیل دیگر مناطق کشور فراموش نشود.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران تاکید کرد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خسارت را بر مبنای عملکرد یا برآورد خسارت قرار دهند و نظر تشکل‌های استانی را در بخش‌های باغبانی، زراعی، طیور و دیگر بخش‌ها لحاظ کنند.

وی افزود: اگر تشکل‌ها که نماینده بخش خصوصی هستند نقش بیشتری در تصمیم گیری ها داشته باشند، در مواقع بروز مشکل، بحران و تعیین خسارت پاسخگو خواهند بود و اینگونه دولت به جای صرف هزینه روی عملکرد بخش خصوصی نظارت خواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران با اشاره به این نکته که نباید از تلاش مسئولان در مناطق سیل زده که وضع را مدیریت می‌کنند غافل شد، تصریح کرد: در آمریکا هم سیلی آمد که میلیاردها دلار خسارت و ۱۰ ها کشته برجای گذاشت، این قهر طبیعت است و نباید فقط دنبال مسئول بگردیم، هرچند که بخشی از این مسائل مربوط به عدم مدیریت است اما باید قهر طبیعت را نیز قبول کنیم.

ولیزاده خاطر نشان کرد: این سیل بهانه‌ای شد تا دامداری‌هایی که در شرایط بدی قرار داشتند و فکر چنین واقعه‌ای را نمی‌کردند، به سمت بازسازی و نوسازی رفته و فعالیت خود را صنعتی کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در پایتخت سوریه

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه المیادین امروز شنبه اعلام کرد که بمبی در یک دستگاه خودرو در محله المزه در شهر دمشق منفجر شد.

به گفته المیادین، این انفجار تنها خسارت مادی برجای گذشته است.

خبرگزاری سوریه نیز با تایید این خبر اعلام کرد که انفجار در میدان الهدی رخ داده و تنها خسارت‌های مادی به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران
  • با عوامل خسارت‌زای گندم و جو در مازندران مبارزه شد
  • تل‌آویو چند میلیارد دلار خسارت داد؟
  • تصاویر ماهواره از خسارت به پایگاه نواتیم در پاسخ ایران
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی طرح ملی نهضت مسکن در مازندران
  • افزایش ۴۱ درصدی بارش‌های مطلوب در مازندران
  • دود گودبرداری غیر اصولی در چشم همسایه‌ها
  • وقوع انفجار در دمشق
  • وقوع انفجار در پایتخت سوریه
  • خسارت ۴۵۰ میلیاردی به باغ های بوئین میاندشت