Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:21:35 GMT

نظارت بر بازار ماه رمضان در آذربایجان غربی تشدید می شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۸۶۷۹

نظارت بر بازار ماه رمضان در آذربایجان غربی تشدید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقان صبح دوشنبه در نشست خبری با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان و افزایش تقاضا برای مواد غذایی به ویژه انواع نان، اقلام لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات، حلیم و شیرینی‌های پرمصرف، پایش مستمر بازار استان در این ایام انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر آن، توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع بهنگام کالاهای پر تقاضای ماه مبارک رمضان و با هدف تسهیل و تسریع در تأمین و دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب اجرایی می‌شود.

دهقان گفت: نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با هماهنگی و هم‌افزایی اتاق‌های اصناف به ویژه در سطوح خرده فروشی و استفاده حداکثری از ظرفیت توان بازرسان شاغل در حوزه نظارت بر بازار و ناظرین افتخاری و برنامه‌ریزی برای انجام گشت‌های مشترک بهنگام و هدفمند با سایر دستگاه‌های ذیربط، طرح تشدید نظارت و پایش بازار ویژه ایام رمضان از ۱۵ اردیبهشت ماه تا ۱۴ خرداد ماه در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این ایام نظارت بر نمایشگاه‌های طرح ضیافت و استقرار بازرسان مقیم متضمن هماهنگی با ادارات تعزیرات حکومتی برای استقرار شعبه رسیدگی کننده به شکایات مردمی در نمایشگاه است بیان کرد: علاوه بر آن، نظارت بر توزیع کالاهای اولویت دار و فروش‌های فوق‌العاده اعم از اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت می‌پذیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نظارت ویژه بر ترازوهای مرغ‌فروشان در زمینه کم‌فروشی تقلب و تبلیغات خلاف واقع آنها و نیز تشریح اهداف و کیفیت اجرای طرح نظارتی توسط مسئولین ذیربط سازمان و سایر دستگاه‌های استانی از طریق رسانه‌ها پیش‌بینی شده است.

تشکیل ۹۰ جلسه کارگروه رفع موانع تولید در آذربایجان غربی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه رفع موانع تولید از مهمترین اولویت‌های این سازمان در سال گذشته و سالجاری است خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۰ کارگروه با حضور استاندار و ۵۰ جلسه تشکیل شده است که مصوبات آن پیگیری مشکلات و رفع موانع تولید است.

وی با بیان اینکه در این راستا ۸۳۲ فقره تسهیلات به ارزش ۲,۸۵۷ میلیارد ریال اعتبار و با ۸۱۷۷ ایجاد اشتغال جدید پرداخت شده است اضافه کرد: سال گذشته ۵۷۸ جواز تأسیس با پیش بینی ۱۱ هزار و ۳۸۳ نفر اشتغال صادر و همچنین ۲۷۹ مورد پروانه بهره برداری صادر شده است.

دهقان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ گواهی کشف و ۴۰۸ پروانه بهره برداری معدن صادر شده است عنوان کرد: همچنین سال گذشته یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون دلار صادرات انجام شده که نسبت به سال ۹۶ در حدود ۱۶۶ درصد افزایش صادرات انجام شده است.

وی از صدور ۱۸۸ فقره کارت بازرگانی و هفت هزار و ۹۰۰ کارت مرزنشینی و چهار هزار و ۸۰۰ کارت پیله وری خبر داد و گفت: در این مدت همچنین هزار و ۵۲۹ پروانه صنفی صادر که یک هزارو ۴۷ مورد آن پروانه خدماتی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در بحث تحقیق و توسعه ۱۶ پروانه تحقیق و توسعه صادر شده است افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار بازرسی انجام شده و ۱۶ هزار عنوان تخلف با ارزش چهار هزار و ۵۷ میلیارد ریال کشف شده است.

فعالیت ۴۶۸ معدن در آذربایجان غربی

دهقان به فعالیت‌های این سازمان در بخش معدن اشاره کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های توسعه‌ای دولت تدبیر و امید با هدف تهیه نقشه راه صنعت، معدن و تجارت استان برای دستیابی به توسعه پایدار بر اساس مزیت‌های مناطق استان، اقدام به تدوین سند توسعه‌صنعتی، معدنی، تجاری و سرمایه گذاری شهرستان‌ها کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از تعداد ۴۶۸ معدن موجود استان نیز اکثر آنها فعال بوده و پنج هزار و ۱۲۲ نفر در آن مشغول کار هستند که استخراج سالانه آنها ۱۶ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۴۰۰ تن است.

وی گفت: در حال حاضر از ۳۴ نوع ماده معدنی استان، موادی همچون تالک و کرومیت، تراورتن، خاک رس، سنگ آهک، سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ نمک، سیلیس، کرومیت، گرانیت، مرمریت و میکا استخراج می‌شود.

دهقان تصریح کرد: حمایت و توسعه صنایع نوین و دانش‌بنیان، افزایش توان رقابت‌پذیری با رویکرد تولید محصولات صادرات گرا، تقویت و ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی، افزایش زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، تکمیل و توسعه زنجیره ارزش فعالیت‌های معدنی، توسعه و ساماندهی تجارت خارجی و تقویت زیرساخت‌های نوین تجاری از راهبردهای اصلی توسعه استان است.

کد خبر 4603408

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد دهقان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر هیأت دولت به استان سمنان تاکید کرد: امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان برای دومین بار، شاهد حضور وزیر صنعت معدن و تجارت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سفر وزیر صمت در قالب سفر هیأت دولت دو روزه خواهد بود، تاکید کرد: وزیر صمت امروز و فردا در استان حضور یافته و از طرح‌های صنعتی مهم و همچنین بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان بازدید خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح چهار پروژه اقتصادی و تولیدی با حضور وزیر صمت کابینه سیزدهم خبر داد و ادامه داد: این کارخانه‌ها در زمینه منسوجات، باطری، طرح‌های نیروگاهی و… خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه بازدید از خط انتقال پساب شهری و شهرک صنعتی سمنان از جمله دیگر برنامه‌های وزیر صمت در استان است، ابراز کرد: شرکت در جشن احیا واحدهای راکد با حضور رئیس جمهور از دیگر برنامه‌های سفر وزیر صمت به استان سمنان است.

وی با بیان اینکه وزیر صمت امشب در سمنان نشست با کارآفرینان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاهیان خواهد داشت، گفت: افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری فردا پنجشنبه از دیگر برنامه‌های وزیر صمت است.

کد خبر 6080568

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی