Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندران- مجید عبدالهی از خسارت ۵۶ میلیارد تومانی به تاسیسات آب شهری و روستایی مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید عبدالهی سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران که مدیرعاملی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان را هم عهده دار است، صبح دوشنبه (امروز) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی میزان خسارات سیل به شبکه های شهری و روستایی را ۵۶ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: از این میان، ۲۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان شبکه های روستایی و ۲۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیارد تومان شبکه های شهری خسارت دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب شهر سیمرغ از دست رفت، افزود: جبران خسارات در ساعات اولیه بسیار سخت بود و با تلاش همکاران توانستیم آب سالم را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای استان با اعلام اینکه تنها ۱۲ درصد آب شرب استان از آب های سطحی و مابقی از آب های زیرزمینی تامین می شود، یادآور شد: میانگن استفاده از آب های سطحی در کشور ۴۵ درصد است و در این راستا برنامه بلندمدت استفاده از اینگونه آب ها تصویب شده و در دست اجراست.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: باتوجه به اینکه در بخش مرکزی استان شاهد نفوذ آب شور بوده و در ارتفاعات نیز آب چشمه ها کاهش یافته است باید بدنبال استفاده از منابع آب های سطحی برای تامین آب شرب باشیم.

تصفیه خانه بابل مشکلات زیست محیطی ندارد

عبدالهی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان در ارتباط با دپوی لجن مازاد تصفیه خانه فاضلاب بابل در محوطه تصفیه خانه و آلودگی زیست محیطی این فرآیند خاطرنشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب بابل در سال ۹۱ به بهره برداری رسید و در آن زمان به پیمانکار گفته شد تا فرآیند تصفیه لجن مازاد را در زمان مناسب تکمیل کند که متاسفانه به مشکلات تعرفه ای و تجهیز تجهیزات برخورد کردیم و اجرایی نشد.

وی با تاکید بر اینکه تصفیه خانه فاضلاب بابل مشکلات زیست محیطی ندارد، افزود: این تصفیه خانه ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می دهد اما تقاضا بیشتر از این رقم بوده و درصدد هستیم فرآیند مناقصه مدول دوم آن را امسال اجرایی کنیم.

کیفیت آب، خط قرمز ماست

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در ارتباط با گلایه شهروندان مازندرانی از کیفیت آب شرب خاطرنشان کرد: کیفیت آب، خط قرمز ماست و ناظران دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت بر میزان کلر موجود و موارد بهداشتی، حساسیت و نظارت دقیق دارند و موارد را متذکر می شوند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اعلام اینکه آب شرب استان از لحاظ کیفی و استاندارد مشکلی ندارد، یادآور شد: ممکن است در برخی مناطق املاح آب زیاد باشد که این مساله مشکلی ایجاد نمی کند چراکه این املاح برای بدن مفید است.

احتمال ادغام شرکت های آبفای شهری و روستایی وجود دارد

عبدالهی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی خاطرنشان کرد: جلساتی در وزارتخانه برای ادغام این دو شرکت تشکیل شده و امکان ادغام وجود دارد و اگر اجرایی شود فقط مربوط به مازندران نبوده و در همه استانها اجرایی خواهد شد.

وی در رابطه با فراخوان انتخاب مدیرعامل برای آبفای شهری استان گفت: فراخوان انتخاب مدیران وزارت نیرو چندی ست که اجرایی شده و برخی مدیران نیز از این روش انتخاب شده اند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در رابطه با سوال قدس آنلاین که عدم تکمیل «پروژه آبرسانی به شهرهای گروه الف» توسط آب منطقه ای چرا طی ۱۰ سال گذشته مغفول مانده و چه مشکلاتی را برای شما ایجاد کرده است؟ گفت: این پروژه به عهده شرکت آب منطقه ای مازندران بوده و معاون اول رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان، قول تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز را دادند و بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب شرب آبرسانی به شهرهای گروه الف اب تصفیه خانه فاضلاب بابل سیل کیفیت آب مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، قزوینیان گفت: پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی در بخش خودمالکی ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی ۹۲ درصد برآورد شده است.

وی افزود: در بخش مسکن حمایتی برش دو ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی، در بخش خودمالکی ۶هزار و ۱۴ واحد، بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی نیز  ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای اجرای پروژه‌های حمایتی مسکن ۲۷۱ هکتار زمین (به صورت اجاره ۹۹ ساله) تأمین شده و برای مابقی متقاضیان واجد شرایط نیز در مرحله تأمین و الحاق اراضی مدنظر است، ادامه داد: برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد نیز مسکن روستایی می باشد.

قزوینیان گفت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت تأمین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام است و در سال جدید با جدیت پیگیر تأمین زمین هستیم.

دیگر خبرها

  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان