Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:06:51 GMT

کشاورزی روستایی قزوین از حالت روزمرگی خارج شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۹۴۹۰

کشاورزی روستایی قزوین از حالت روزمرگی خارج شود

قزوین - ایرنا - سرپرست فرمانداری قزوین گفت: باید با اصلاح الگوی کشت به تولید برخی محصولات مانند گل محمدی و گیاهان دارویی در سطح شهرستان اقدام کرد و کشاورزی روستایی را از حالت روزمرگی خارج ساخت.

به گزارش ایرنا، محمد شفیعی روز دوشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای قزوین که در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار شد، افزود: ظرفیت های کشاورزی بسیار زیادی در سطح شهرستان وجود دارد و نباید با گرفتار شدن به روزمرگی این ظرفیت ها را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای تامین بخش مرکزی قروین به منظور حل مشکلات اجتماعی و انتظامی روستاها تا پایان تیرماه سال جاری راه اندازی می شود.
شفیعی افزود: در کنار این شورا کمیته ای به منظور مطالبات و درخواست های شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل خواهد شد تا همه درخواست ها در قالب کمیسیون ها پیگیری شود.
وی در خصوص مطالبه شوراها برای تبدیل شهر اقبالیه به بخش اظهار داشت: ساز و کارهای اداری برای این اقدام مهیا شده است و اکنون نیازمند ساز و کارهای اجتماعی هستیم.
شفیعی همچنین گفت: هشت روستا باید با رضایت نامه کتبی اعلام کنند که می خواهند به بخش اقبالیه تبدیل شوند و ما منتظر رضایت نامه کتبی آنها هستیم تا برای تحقق این مطالبه اقدام کنیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین عنوان کرد: در خصوص سیل بندهای خاکی نیز همکاری لازم وجود دارد تا کشاورزان با استفاده از آب های ناشی از بارندگی های اخیر زمین های کشاورزی خود را تا پایان شهریورماه مشروب سازند.
شفیعی به اصلاح راه های روستایی برای عشایر اشاره کرد و بیان داشت: در خصوص مکان های عشایرخیز شهرستان نیز به دنبال دریافت ماشین آلات تیغ زنی هستیم تا عبور و مرور این افراد در روستاها هنگام بارش برف تسهیل شود و این اقدام نیازمند حمایت مالی مسئولان است.
وی خاطرنشان کرد: باید شرایط لازم برای اشتغال روستاییان در جوار معادن فراهم شود و هیچ روستای شهرستان نباید با وجود معادن بیکار داشته باشد.
9925*6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي اصلاح الگوي كشت قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند

علی رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی راه‌حل مناسبی برای تزریق صحیح منابع مالی است که اجرای برنامه‌های توسعه‌ای را هموار و تسهیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تاسیس و راه‌اندازی ۲ صندوق زیتون و باغستان سنتی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قرار دارد، ادامه داد: با راه‌اندازی این صندوق‌ها، زنجیره تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی تقویت شده و زمینه را برای افزایش تولید فراهم می‌سازد.

رحمانی بیان کرد: استان قزوین در این چند سال گذشته در زمینه تولید زیتون با پیشرفت‌های چشمگیری همراه است و همچنین در حوزه باغستان سنتی نیز قدمت هزارساله دارد که صندوق‌های بخش کشاورزی در کنار این ظرفیت‌ها به افزایش تولید منجر خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه تقویت صندوق‌های بخش کشاورزی به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نیز کمک می‌کند، ادامه داد: از آنجایی که بخشی از مشارکت در این صندوق‌ها با کمک بهره برداران بخش کشاورزی صورت می‌گیرد، به نوعی مشارکت جوامع محلی و مردم را در توسعه اقتصادی همواره می‌سازد.

به گفته معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین، تقویت و توسعه گلخانه نودهک، صنایع تبدیلی، پایانه صادراتی و همچنین افزایش بهره وری در تولید از دیگر مزایای تقویت صندوق‌ها در بخش کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند