Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:39:41 GMT

مرگ و میر در سزارین ۴ برابر بیشتر از زایمان طبیعی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۹۷۴۷

مرگ و میر در سزارین ۴ برابر بیشتر از زایمان طبیعی است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین رنجبران ظهر دوشنبه در جشنواره یک روزه زایمان طبیعی، ماماها را فرشتگان زمینی و امانت دار الهی دانست و اظهار کرد: ماماها در نظام خلقت وسیله هستند و تلاش می‌کنند که تولد نوزاد بدون عارضه باشد.

وی با بیان اینکه باید نقش ماماها در جامعه پر رنگ و احیا شود، گفت: ترویج زایمان طبیعی در جامعه مستلزم فعالیت ماماها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رنجبران به عوارض سزارین اشاره کرد و افزود: مرگ و میر در سزارین ۴ برابر بیشتر از زایمان طبیعی است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: بر اساس پژوهشی علل سزارین ترس از درد، ترس از آسیب به فرزند و توصیه نابجا اطرافیان به مادر است و زمانی که مشاوره توسط ماماها انجام می‌شود تغییر نگرش در ۸۶ درصد اتفاق می‌افتد.

دکتر رنجبران به کاهش ۱۰ درصدی سزارین از سال ۹۲ تا کنون اشاره کرد و گفت: آمار سزارین در کشور ۶۱ درصد است درحالی که این رقم باید به ۲۰ درصد برسد و باید اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 4603517

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم پزشکی مازندران سزارین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر حسین فرشیدی افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.
او با اشاره به این که مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، افزود: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.
دکتر فرشیدی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادات اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • عزیزم ۰۳/۰۳/۰۳ به دنیا بیا لطفاً!
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳
  • مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی