Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرواعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا که پیش تر مدیرعامل استقلال بود، در واکنش به اخراج شفر و انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی این اقدام را اشتباه خواند.
به گزارش صدای ایران از ورزش3،  مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: برکناری شفر توطئه نرم بود، مجیدی را می‌گذارند که او را بسوزانند و بعداً مربی مورد نظرشان را بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگوی زنده با رادیو جوان، در مورد حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت تیم استقلال گفت:‌ به نظر من این بزرگترین خطای مدیریت باشگاه استقلال بود، این خواسته کسانی بود که در کنار استقلال بودند. برکناری شفر چه بازدهی برای استقلال خواهد داشت؟ مجیدی را می‌گذارند که او را بسوزانند و بعداً مربی مورد نظرشان را بیاورند. این اتفاق توطئه نرمی بود که برخی سناریوی آن را نوشتند. برخی از اعضای هیأت مدیره با مصاحبه‌های پوپولیستی خواستند فضای هواداران را به نفع خودشان سوق بدهند. این همه مصاحبه از اعضای هیأت مدیره چه سودی دارد؟ سال گذشته هم همین‌طور بود. آنها عمدتا سنگ هواداران را به سینه می‌زنند. 
واعظ آشتیانی در ادامه گفت: من متأسفم که می‌بینم اعضای هیأت مدیره باشگاه خودشان حواشی درست می‌کنند. به نظر من بزرگترین آفت بزرگ استقلال همین هیأت مدیره است. چقدر خوب بود که باشگاه استقلال هیأت مدیره نداشت. من اگر جای وزارت ورزش بودم، بعد از برکناری شفر بلافاصله اعضای هیأت مدیره را برکنار می‌کردم. وجود برخی افراد برای باشگاه استقلال آلرژی‌زا است.
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ادامه افزود: باشگاه پرسپولیس با وجود آقای کاشانی شرایط خیلی بهتری دارد. من صحبت ایشان را به لحاظ مدیریتی منطقی می‌دانم. همه موفقیت‌های یک تیم را نباید به پای سرمربی نوشت. اگر مدیریت بهترین شرایط و امکانات را فراهم نکند، شما بهترین سرمربی را هم بیاورید تیم نمی‌تواند موفق شود. الان بخش زیادی از موفقیت تیم‌ها از مدیریت است اما در گذشته این بخش سهم سرمربی بوده است. 
آشتیانی در خصوص مسئله کانون هواداران در باشگاه‌های فوتبال ایران، گفت: مگر ما کانون هواداران داریم؟‌ما کانون لیدرها داریم. کانون هواداران تعریف و شرایط دیگری دارد که فضای آن متفاوت است. لیدرهای شروری هستند که بحث آنها جداست. تعدادی از لیدرها هستند که به تیم‌شان علاقمندند و سعی می‌کنند آرامش را روی سکوها برقرار کنند که باید تفکیک شوند. ما کانون هواداران نداریم. به نظر من فدراسیون فوتبال کانون هواداران را با مجموعه لیدرها که در اواخر دهه هشتاد که توسط برخی سرمربیان و مدیران باشگاه‌ها شکل گرفت اشتباه گرفته است. 
وی در ادامه اظهار داشت: به اعتقاد من جلوگیری از ورود آنها منطقی است. باشگاه‌ها باید خودشان سازوکاری را تعریف کنند و الگوهایی که در کشورهای دیگر هست را بیاورند و با فرهنگ ما تطبیق بدهند. ولی ما چنین چیزی را نداریم. فدراسیون هم باید مرکزی باشد که در این ساماندهی به باشگاه‌ها کمک کند. 
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در مورد اینکه مدیرعامل‌های باشگاه‌های ما کار تحقیقی انجام نمی‌دهند، گفت:‌ ما شاید به تعداد انگشتان یک دست هم در کشورمان باشگاه واقعی نداشته باشیم. شما استقلال و پرسپولیس را ببینید. اینها دو تیم فوتبال هستند. اگر هواداران آنها را فاکتور بگیریم دو تیم محلی می‌شوند. ای کاش که مدیران باشگاه‌های ما روی این فکر و مطالعه کنند. در این زمینه فدراسیون باید راهنما بشود، کار تحقیقی کند و نتیجه را با توجه به موقعیت‌ تیم‌ها در کشورمان تدوین کند. باشگاه‌ها هم باید بروند و کار تحقیقی انجام دهند و آن را تلفیق کنند و آئین‌نامه‌ای درست کنند. این کار جزو وظیفه ذاتی باشگاه‌ها است اما وقتی باشگاه‌ها این کار را نمی‌کنند، فدراسیون باید از آنها بخواهد که کانون هواداران را ساماندهی کنند. 
آشتیانی در خصوص اینکه مدیران عامل باشگاه‌ها آنقدر گرفتاری دارند که نمی‌توانند کار تحقیقی انجام دهند، گفت:‌ کسی نگفته آنها بروند و اروپا را بگردند. خدا را شکر اینترنت هست و مدیران عامل می‌توانند با استفاده از نیروهایی که در باشگاه‌ دارند تحقیقاتشان را انجام دهند. آنها سر خودشان را با مسائلی که به راحتی حل می‌شوند گرم کرده‌اند. برخی خودشان مسبب این هستند که سرشان را به سقف بکوبند. این تنها در فوتبال ما نیست و در جاهای دیگر هم این مسائل را می‌بینیم. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آشتیانی استقلال فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی برای سرمربیگری یک رقیب محبوب استقلالی پیدا کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ساعاتی قبل پاکو خمس به طور رسمی از تراکتور جدا شد و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره جانشین وی روی نیمکت تراکتور مطرح شده است.

یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به عنوان سرمربیان پیشین سرخابی‌ها محتمل‌ترین گزینه‌های هدایت تراکتور بعد از خمس هستند.

محمد نصرتی هم که بعد از شکست سنگین تراکتور در هفته بیست‌وسوم لیگ‌برتر مقابل ذوب‌آهن اعلام کرد از تراکتور جدا می‌شود و استعفایش را به باشگاه ارائه کرد می‌تواند گزینه مربیگری موقت تراکتور تا زمان انتخاب سرمربی جدید باشد چراکه از طرف مدیریت تراکتور با استعفای نصرتی موافقت نشده و طبق پیگیری ایسنا در این زمینه ظاهرا تمرین فردای «تی‌تی‌ها» زیر نظر او برگزار خواهد شد.

کد خبر 844722 برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز فرهاد مجیدی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • شوخی جالب فرهاد مجیدی با مربی پرسپولیسی: چرا بازنشست نمی‌شوی؟
  • دست رد فرهاد مجیدی به سینه زنوزی؛ در ایران فقط استقلال
  • حال خوب با اخراج فرهاد مجیدی
  • (عکس) فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد
  • (عکس) رونمایی فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه
  • فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد | عکس
  • استوری جدید فرهاد مجیدی در برج خلیفه دبی + عکس
  • فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی گزینه‌های تراکتور
  • گل محمدی برای سرمربیگری یک رقیب محبوب استقلالی پیدا کرد
  • پاشازاده: استقلال کمتر اشتباه کند قهرمان است