Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و جانشین وزير در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم امروز، 9 اردیبهشت‌ماه، با حضور در نشستی خبری ضمن تشریح برنامه‌های هفته معلم، لازمه تکریم واقعی و عملی معلمان را مشارکت همه ارکان جامعه دانست و گفت: معلمان در فضای آموزش و پرورش فعال، چابک و منسجم می‌توانند به بهترین نحو از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر با دید آسیب‌شناسانه به موضوع تحول بنگریم، درمی‌یابیم که نگاه مشترک و یکسانی وجود ندارد، در صورتی که باید وضعیت را ساماندهی کرده و به نگاه مشترک برسیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مشکل نبود نگاه واحد در زمینه تحول را به سبب عدم ورود و مشارکت دستگاه‌های بیرونی می‌داند، گفت: این در حالی است که افراد خارج از مجموعه آموزش و پرورش معتقدند که سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر تحول در آموزش و پرورش به درستی انجام نمی‌شود، لذا از همگان دعوت می‌کنم که در یک جهت مشخص حرکت کنیم و از نقش معلم به درستی بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر تکریم واقعی و عملی معلمان اظهار کرد: هرچند در پرداخت تعهدات با کندی‌هایی روبرو می‌شویم اما پیگیری پرداخت‌ها را به طور جدی دنبال و تلاش می‌کنیم با اولویت‌بندی و توجه به مقدورات دولت آن را مدیریت کنیم.

ترکمن از همه فرهنگیان درخواست کرد تا این وقفه‌ها را به حساب عدم توجه و پیگیری نگذارند و گفت: ماهانه  سه هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود. در تعطیلات نوروز از محل حساب ذخیره ارزی که دولت برای برخی دستگاه‌ها تصویب کرد و با تنخواهی که فروردین گرفتیم بخشی از مطالبات را پرداخت کردیم. در واقع ۲۶۱ میلیارد تومان از محل ذخیره ارزی و ۵۶۶ میلیارد تومان از محل تنخواه به ما تخصیص داده شد که بابت معوقات به استان‌ها ابلاغ و به حساب افراد واریز شده است.

وی در تبیین برنامه‌های هفته معلم گفت: در نام‌گذاری هفته معلم، روز ۱۲ اردیبهشت «شهید مطهری، اسوه معلمی»، ۱۳ اردیبهشت «معلم، زمینه ساز وحدت ملی»، ۱۴ اردیبهشت «معلم و مسئولیت حاکمیت نسبت به نقش و جایگاه او در گام دوم انقلاب»، ۱۵ اردیبهشت «معلم و مرجعیت اجتماعی»، ۱۶ اردیبهشت «پیشکسوتان تعلیم و تربیت»، ۱۷ اردیبهشت «معلم، محور توسعه اجتماعی» و ۱۸ اردیبهشت «معلم، مسئولیت‌پذیری و حراست از قداست معلمی» نام گرفته است.

الهیارترکمن از جمله برنامه‌های هفته معلم را تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)، دیدار معلمان با رهبر انقلاب، دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور، رئیس مجلس، نشست صمیمی با وزیر آموزش و پرورش در دارالفنون، سخنرانی وزیر قبل از خطبه  نماز جمعه روز ۱۳ اردیبهشت، دیدار وزیر با خانواده شهید مطهری و برنامه ملی سپاس معلم برشمرد. 

وی در ارتباط با جزئیات انتخاب معلم نمونه و برنامه سپاس معلم گفت: معلمان منتخب را به صورت استانی انتخاب کردیم تا برای برنامه‌های تدارک دیده شده به مرکز بیایند و در برنامه‌های ملی شرکت کنند. انتخاب معلم نمونه انجام نمی‌شود و معلمان شاخص از طرف ادارات کل استان‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در طرح سپاس معلم در کلاس‌های درس از معلمان تقدیر می‌شود، اظهار کرد: این مراسم به صورت نمادین در منطقه ۱۱ با حضور مسئولین برگزار می‌شود. بهترین شکل سپاس از معلم، سپاس بی‌ریای دانش‌آموزان و هدیه‌های کوچکی است که تهیه می‌کنند.

الهیار درباره ادغام معاونت توسعه مدیریت با مرکز منابع انسانی گفت: در راستای سیاست‌های نظام تحول اداری، دستگاه‌ها باید تغییراتی را در چارت اداری خود ایجاد کنند که آموزش و پرورش از جمله آنهاست. بدین منظور چارت را مرور و نیازها را بررسی کردیم؛ روندهایی که به تسهیل فرایندها کمک می‌کرد احصا شد و به این نتیجه رسیدیم که نیازمند معاونت برنامه‌ریزی هستیم تا برش‌های برنامه‌های توسعه و تحول را به برنامه‌های اجرایی سالانه تبدیل و در راستای تحقق اهداف سند تحول حرکت کند. ادغام مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی در معاونت توسعه به تشکیل معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انجامید و وظیفه ساماندهی نیروی انسانی به عهده معاونت گذاشته شده است.

وی در پایان گفت: بر اساس سند جامع، نیروی انسانی مورد نیاز را برآورد و درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدامی از طریق ماده ۲۸ و کنکور سراسری داده‌ایم که در سازمان استخدامی در حال بررسی است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت:هم اکنون از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند. - اخبار اجتماعی -

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از 1.2 است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به 1.4 برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود