Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@08:11:24 GMT

بلیت‌های ٧٠ تا ١٩٠هزارتومانى نمایش «عروس مردگان»

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۰۳۴۹

قیمت بلیتهای نمایش «عروس مردگان» اثری فانتزی و موزیکال به طراحی و کارگردانی امیدرضا سپهری، تهیه‌کنندگی مریم نراقی اعلام شد.

 بلیت‌های این نمایش از ۷۰ تا ۱۹۰ هزارتومان هستند.

این نمایش با نقش‌آفرینی ( به ترتیب الفبا) مهران احمدی، مهران امام‌بخش، نازنین بیاتی، سارا توکلی، فرناز توللی، امیر جعفری، شقایق دهقان،  ناصر عاشوری، علی عامل هاشمی، نیکی کریمی،  میلاد کی‌مرام و محمد لهراسبی از اواسط  اردیبهشت ماه بر روی صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش «عروس مردگان»  اقتباسی است از «عروس مرده» به کارگردانی تیم برتون که نمایشی فاخر و موزیکال است. 

اجرای موزیکال این نمایش برای نخستین بار در ایران روی صحنه خواهد رفت و ارکستر «ایستگاه» موسیقی این نمایش را به صورت زنده و با آهنگسازی «میلاد مهدوی» اجرا خواهد کرد.

«عروس مردگان» فقط  ۱۵ اجرا در «تهران رویال هال اسپیناس پالاس»  خواهد داشت. پیش فروش  بلیت  از امروز ۹ اردیبهشت ساعت ۱۲:۰۰  بر روی سایت  تیکت به نشانی www.tik8.comآغاز خواهد شد.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dep برچسب ها: تئاتر ، عروس مردگان ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تئاتر عروس مردگان بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با آداب و رسوم عروسی کردها

ازدواج یکی از مهم‌ترین رخدادهای زندگی هر فرد است و در فرهنگ و رسوم هر قومی، آداب و رسوم خاص خود را دارد.

کردها نیز به عنوان یکی از اقوام اصیل ایرانی، دارای آداب و رسوم منحصر به فردی در زمینه ازدواج هستند که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مراحل پیش از عروسی:

خواستگاری:

اولین قدم برای ازدواج، خواستگاری است. در کردستان، معمولاً پدر داماد به همراه چند نفر از زنان معتمد خانواده به خانه عروس می‌روند و به طور رسمی تقاضای ازدواج پسرشان را مطرح می‌کنند. در این مراسم، خانواده عروس در مورد شرایط و مهریه دخترشان صحبت می‌کنند و در نهایت، در صورت توافق، دو خانواده برای برگزاری مراسم عقد و عروسی به توافق می‌رسند.

شیرینی‌خوران:

بعد از خواستگاری، مراسمی به نام "شیرینی‌خوران" برگزار می‌شود. در این مراسم، خانواده داماد با شیرینی و هدایایی به خانه عروس می‌روند و به طور رسمی نامزدی دو جوان را جشن می‌گیرند.

حنا بندان:

یکی از آداب و رسوم جالب عروسی کردها، مراسم حنا بندان است. در این شب، زنان فامیل و دوستان عروس و داماد در خانه عروس جمع می‌شوند وبا آهنگ های شاد عروسی به دست و پای عروس و داماد حنا می‌بندند. حنا بندان، به عنوان نمادی از شادی و خوشبختی، شبی به یاد ماندنی برای عروس و داماد و خانواده‌هایشان رقم می‌زند.

نکاتی جالب در مورد عروسی کردها:

در کردستان، رسم بر این است که داماد، قبل از ورود به خانه عروس، سکه‌ای را به عنوان "شیربها" به مادر عروس هدیه دهد. در برخی از مناطق کردستان، رسم "کله‌پوش" نیز وجود دارد. در این رسم، داماد باید یک روسری یا چادر را به عنوان نمادی از تعهد و وفاداری، بر سر عروس بگذارد. در کردستان، رقص و پایکوبی، بخش جدایی‌ناپذیر از مراسم عروسی است. رقص‌های سنتی کردی، مانند "هه لپه رکه" و "هه رکی رانه" در این مراسم‌ها اجرا می‌شوند.

آداب و رسوم عروسی کردها، به عنوان بخشی از فرهنگ و هویت این قوم، از تنوع و زیبایی خاصی برخوردار است. این آداب و رسوم، نسل به نسل منتقل شده و به حفظ و تداوم فرهنگ و traditions کردها کمک می‌کند.

کد خبر 744115

دیگر خبرها

  • از رنج در زندگی بدون عشق تا عشق به وسعت بی نهایت
  • از هم بازی شدن نیکی مظفری و بهنام شریفی تا خبر از اجرای« گمشده»
  • رسول صدرعاملی، علی‌اکبر ثقفی و مرتضی شایسته در تدارک ساخت فیلم جدید
  • آغاز همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری
  • «سانست بلوار» برنده جوایز تئاتر اولیویه شد
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی هفته هنر انقلاب در اصفهان
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی «هفته هنر انقلاب» در اصفهان
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • آشنایی با آداب و رسوم عروسی کردها
  • همایش تئاتر خیابانی «هفته هنر انقلاب» در اصفهان