Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مرکز رشد شماره دو این دانشگاه به‌زودی با همیاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پردیس مرکزی شروع به کار می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حمید رضا علومی یزدی در مراسم افتتاحیه ششمین جشنوارۀ فرصت‌های شغلی روشنا دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: مرکز رشد یک مرکز کارآفرینی دانشگاهی با هدف ایجاد فرصت‌هایی برای آموزش و افزایش مهارت دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ورود در تحقق مسئولیت‌های کارآفرینی و نوآوری در زمینه‌های مختلف دانش علوم انسانی موردنیاز جامعه است، یاداورشد: دانشگاه علامه جزو معدود دانشگاه‌های علوم انسانی است که اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری منسجمی را در قالب مرکز کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی را با حمایت رئیس دانشگاه، هیأت‌رئیسه و تلاش یکایک اعضای هیأت‌علمی ایجاد می کند.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت که این دانشگاه در راه کارآفرینی قدم برداشته و موفقیت‌های چشمگیری نیز بدست آورده است.
به گفته علومی یزدی، تاکنون تحولات مناسبی در دانشگاه علامه رخ‌داده و یکی از این تحول‌ها تشکیل مرکز کارآفرینی است. مرکز کارآفرینی دارای شورایی است که این شورا به تصویب هیأت ‌امنا رسیده است.
وی افزود: این شورا یکی از ارکان تصمیم گیر دانشگاه است و ما در برخی جلسات موفق شدیم برنامه کلی و چشم‌اندازهایی برای سال آینده تصویب کنیم. یکی از اتفاق‌ات در این تصمیم‌گیری‌ها، تصویب شیوه‌نامه دانشجوی کارآفرین برتر است.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش‌های مهارتی دانشگاه علامه طباطبائی با این هدف که دانشجویان را برای اشتغال پذیری بیشتر و بهتر آماده کند، در یک سال اخیر به گونه ای فعالیت کرده که ماه های اخیر شاهد فارغ‌التحصیلی نزدیک به شش هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علامه بودیم که در دوره‌های آموزشی، مهارتی آموزش‌دیده‌ و موفق به کسب گواهینامه شده‌اند.
علومی یزدی افزود: این مهارت‌ها درواقع مکمل آموزش‌های دانشگاهی و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان می‌شود و دانشجویان را در موقعیت‌های مناسب‌تری برای اشتغال پذیری قرارمی دهد.
وی گفت: ایجاد تأسیساتی تحت عنوان «آزمایشگاه‌های اجتماعی در حوزه کارآفرینی و نوآوری» از دیگر برنامه های دانشگاه است که می تواند ارتباط نزدیکی با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد و مهارت‌های بیشتری را به دانشجویان منتقل و دانشجویان را آماده جذب بازار کار کند.
علومی یزدی در ادامه گفت: دانشگاه می تواند نیروهای تخصصی موردنیاز صنایع را مطابق نیازهای شما تربیت کند و آموزش دهد. از صنعت، جامعه و بنگاه‌های اقتصادی تقاضا داریم که این نیازها را به دانشگاه منعکس کند.
به گزارش ایرنا، ششمین دوره جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا از 8 اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کرد. نمایشگاه این جشنواره به مدت سه روز در محوطه ورودی دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار می شود.
**9491**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي مركز رشد جشنواره روشنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر محمد رضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.   حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز کمیته 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور انتخاب شدند.   وی ادامه داد: بر اساس رأی اعضای کمیته، دکتر ولی‌اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل، دکتر رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، دکتر محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر، دکتر رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، دکتر آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، دکتر حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، دکتر منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان، دکتر یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد، دکتر حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و دکتر محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی انجام آزمایش در آزمایشگاه بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش