Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@07:37:35 GMT

۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی در مشهد کشف شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۰۵۲۸

۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی در مشهد کشف شد

مدیر روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با شناسایی یک کارگاه غیرمجاز بسته بندی مرغ در مشهد ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی کشف وضبط شد.

به گزارش قدس آنلاین، هادی زارعی افزود: این اقدام در پی گزارش نیروی انتظامی توسط بازرسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این کارگاه غیرمجاز در پارکینگ یک باب منزل مسکونی دایر شده بود و گوشتهای مرغ را به شکل غیر بهداشتی قطعه بندی و بسته بندی می کرد که از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از این گوشتهای مرغ نمونه برداریهای لازم انجام شده است که پس از حصول نتیجه با توجه به دستور مقام قضایی، محموله ضبط شده تعیین تکلیف خواهد شد.

زارعی از شهروندان خواست در خرید انواع فرآورده های خام دامی، به تاریخ تولید و انقضای محصولات توجه کنند و تا جایی که می توانند از فرآورده های بسته بندی شده دارای نشان و مجوز دامپزشکی استفاده کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی اطلاعات خود را با تماس با تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ در اختیار مسئولان امر قرار دهند.

منبع: استانداری

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مرغ بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت:با توجه به افزایش احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصول گرم سال همزمان با فصل فعالیت کنه‌ها که عامل انتقال این بیماری هستند، ضروری است به ویژه گروه‌های در معرض خطر شامل دامداران، کارکنان کشتارگاه‌ها، قصابان، کشاورزان و به خصوص روستاییان که به نحوی با دام سروکار دارند، با جلوگیری از رفتار‌های مخاطره‌آمیز مراقب سلامتی خود باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، خودداری از کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌ها، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارکنان کشتارگاه، نگهداری لاشه حداقل به مدت ۲۴ ساعت پس از استحصال در اتاق سرد در کشتارگاه، خودداری از خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی، خودداری از مصرف گوشت تازه (گوشت خریداری شده باید به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد، نگهداری و سپس مصرف شود) استفاده از دستکش، هنگام خرد کردن گوشت در مراکز عرضه و نیز منازل و خودداری از جدا و له کردن کنه‌ها که ممکن است بر روی بدن دام باشند از موارد مهم پیشگیری از این بیماری دانست.

وی، افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که نشانه مشهودی در دام‌های آلوده ندارد و ازاین رو اقدامات دامپزشکی صرفاً به منظور تأمین بهداشت جمعیت انسانی و متعاقب گزارش وقوع بیماری در انسان، آغاز می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • سرانه 7 کیلوگرمی گوشت قرمز در سال
  • شرایط واردات گوشت قرمز و دام از ۷ کشور فراهم شد
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند
  • صادرات ۲۰ تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور
  • مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد
  • امحای بیش از هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان رشت