Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-29@13:14:10 GMT

خوزستان قادراست کل فوتبال کشور را تامین کند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۰۸۳۰

خوزستان قادراست کل فوتبال کشور را تامین کند

فیرزو کریمی امیدوار است اولین بردشان در نیم فصل دوم در حساس ترین بازی این تیم به دست بیاید.

به گزارش ورزش سه، معادلات جدول طوری پیش رفته است که شاید نبرد برای بقا در لیگ تا حدی حساس تر از جدال برای قهرمانی شده باشد . در یکی از بازی های فینال گونه هفته بیست و هشتم ورزشگاه شهید بهنام محمدی میزبان دیدار دو تیم نفت مسجد سلیمان و سپیدرود رشت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیداری که می تواند تا حد زیادی معادلات جدول را در  قعر جدول تعیین کند.


 این دو تیم که به فاصله یک امتیاز در رده چهاردهم و پانزدهم جدول قرار دارند ، روز جمعه در حالی به مصاف هم می روند  که هر دو تیم در هفته گذشته متحمل شکست تلخی شده اند .


فیروز کریمی سرمربی صاحب نام فوتبال  ایران که مدت دو هفته است که سکان هدایت نفتی ها را بر عهده دارد در ابتدا در خصوص بازی آخرشان مقابل صنعت نفت و شکست در برابر این تیم گفت :« متاسفانه ما یک مقدار تمرکز خودمان را در دقایق پایانی از دست دادیم و الا ما بازی خوبی را از خودمان به نمایش گذاشتیم . اما با توجه به اینکه بازی در هفته آینده مقابل سپید رود بازی حساسی محسوب می شود تمام تمرکزمان را معطوف کرده ایم به بازی روز جمعه که بازی بسیار حساسی است که  باید با مراقبت کامل و تاکتیک مناسب و  وضعیت مساعدی وارد این مسابقه شویم .»


 وی در خصوص اینکه شنیده می شود در بازی آخر شما برابر صنعت نفت آبادان در پایان بازی از بازیکنان شما آزمایش دوپینگ به عمل آمده گفت: « اتفاقا فدراسیون کار بسیار خوبی را کرده است .پیگیری و تعقیب فدراسیون از باب فوتبال پاک کار بسیار منطقی و قابل قبولی است. اما انتظار داریم که در بازی  های آینده همان طور که تا الان شاهد فوتبال پاکی بودیم تا پایان مسابقات نیز این حاکمیت برقرار باشد.»


وی در ارتباط با تیم فوتبال سپید رود هم خاطر نشان کرد:« آنها یک تیم قدیمی ، ریشه دار ، و قابل احترام هستند  که از قدمت بسیار زیادی برخوردارند. اما با احترام ویژه  به همه نقاط کشور اولین باشگاه فوتبال در مسجد سلیمان تاسیس شده است و ما نباید این را فراموش کنیم اولین ورزشگاهی که در کشورساخته شد در شهر مسجد سلیمان  بود.»


فیروزکریمی همچنین در ادامه تصریح کرد:« ما به حساسیت بازی واقفیم امیدواریم که فدراسیون فوتبال هم با توجه به حساسیت بازی نسبت به گزینش داوران اعزامی دقت کند  تا مراتب فوتبال در داخل زمین مشخص شود . انشاءالله که شاهد یک فوتبال پاک باشیم .»


کریم درباره میزان آمادگی تیم خود هم گفت:« با بازگشت موسی کولیبالی خوشبختانه ما همه بازیکنان خودمان را در اختیار داریم و مشکلی نداریم و  امیدوارم که مشکل خاصی تا روز جمعه برای هر دو تیم اتفاق نیفتد و هر دو با تمام قوا به مصاف هم برویم  تا یک بازی  جانانه و شرافتمندانه را به نمایش  بگذاریم  و  هر کس که استحقاقش را دارد  بتواند پیروزی در این بازی را به دست بیاورد.»


وی در باره نادر دست نشان سرمربی سپید رود هم اشاره می کند :« آقای دست نشان مربی بسیار خوب است و از دوستان قدیمی من است که امیدوارم در تمام مراحل زندگی خود موفق  باشد .اما ما برای سه امتیاز پا به  این میدان می گذاریم و با تمام قوا می رویم و خدا کند که حق به حقدار و درعین حال به ما برسد  تا در این مسابقه پیروز باشیم.»


 وی در خصوص اینکه آیا در این مدت حضورش اراده ای را مبنی بر تقلیل سهمیه خوزستان تا به حال دیده است گفت:« اصلا چنین چیزی وجود ندارد . فدراسیون فوتبال خودش اعتقاد دارد که یکی از محورهای اصلی این تیم استان خوزستان است . من با عوامل فدراسیون مثل همه مربیان تا حدی در ارتباطم .  فدراسیون فوتبال هم اعتقاد دارد که فوتبال خوزستان یکی از قطب های مهم کشور است و اگر امروز خوزستان دارای  4 سهمیه است این را باید به حساب توانمندی فوتبال این استان گذاشت. من معتقدم  اگر درست و علم گرا به فوتبال این استان نگاه شود این خطه قادراست کل فوتبال کشوررا تامین کند. فلذا این فلسفه که این خطه داری 4 نماینده است یک فلسفه کاملا منطقی و بجا است و همه از آن حمایت می کنند .»


وی درباره  هواداران خونگرم مسجد سلیمانی اشاره کرد :« ببینید شاید هیچ جای ایران پای کارتر از تماشاگران نفت مسجد سلیمان نباشد. شما ببیند کجا می توانید چنین هواداری  را پیدا  کنید که علی رغم به دست نیاوردن حتی یک پیروزی در نیم فصل دوم  این چنین از تیمشان  به این شکل حمایت کند. انتظار به حقش این است که بچه ها  همه توانشان را بگذارند تا کسب  اولین برد در بهترین و حساس ترین روز مسابقات به دست بیاید. ما به فال نیک می گیریم که برد اولشان در نیم فصل دوم در چنین روزحساسی مقابل سپید رود باشد.»


فیروز کریمی  در خصوص تعویض محمد پاپی که 5 دقیقه بعد از ورود به زمین از بازی بیرون می آورده می شود گفت :« ببینید در تیم ما هر کس وظیفه خودش را به درستی انجام ندهد چنین واکنشی در انتظارش است  . ما  اولین شرطی که با بچه ها گذاشتیم  این بود که هر کس در انجام  وظایفش تعلل کند بدون در نظر گرفتن نتیجه بازی  مشمول تعویض خواهد شد. البته او بازیکن بسیار با استعداد و خوبی است ولی هر کسی روز خوب و بد دارد. چه کسی فکر می کرد برزیل در زمین خودش در مقابل 200 هزار هوادار 7 بر یک بازی را به آلمان واگذار کند.»


در خاتمه کریم با درخواست از مسجد سلیمانی ها بیان کرد: « از تمام تماشاگران خوبمان درخواست می کنم تا دقیقه نود با شور و هیجان مثال زدنی خودشان تیم را تشویق کنند و تیم خود را تنها نگذارند .»

نفت مسجد سلیمان فیروز کریمی (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نفت مسجد سلیمان فیروز کریمی سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟

درختان از دیر باز مورد توجه انسان‌ها بودند؛ چه آن زمان که بر اساس روایات، آدم و هوا برای میوه یک درخت از بهشت خداوند رانده شدند و چه حالا که آدمی از میوه و برگ و چوب آن‌ها بیشترین استفاده را می‌برد.

اما این استفاده وسیع از درختان شاید به مذاق طبیعت چندان خوش نیاید و از این رو خشم آتشین خود را به رخ انسان‌ها می‌کشد و با گرم‌تر کردن زمین انتقام استفاده‌های بی حد و حساب از درختان را می‌کشد.

زمانی سراسر جهان هستی آب بود و جنگل‌های فراوان، اما رفته رفته با گسترش نسل بشریت و توسعه روز افزون صنعت در غرب، درختان هر روز در معرض خطر قرار گرفتند  تا امروز که حالا تنها راه نجات انسان از گرما و تغییرات اقلیمی توسعه جنگل‌ها و نهال کاری بیان می‌شود.

کاشت درخت برای ایرانیان از اهمیت ویژه و فراوانی نیز برخوردار بوده است؛ حفر قنات‌ها و تامین آب برای درختان نشان از مهم بودن نهال و درخت برای مردمان باستان ایران بود.

احسان پاک سرشت کارشناس محیط زیست می‌گوید که گذشتگان ما در اواخر سال و نیمه‌های اسفند ماه درختکاری وسیعی انجام می‌دادند و معتقد بودند چنین روندی می‌تواند فضای خوبی برای بالندگی و رشد یک درخت رقم بزند، زیرا از سرمای هوا کاسته می‌شود و در این آب و هوا نهال می‌تواند به خوبی نمو یابد.

او با اشاره به سفرنامه‌ها که بازخورد فرهنگ ما بین غربی‌ها است، افزود: ژان شاردّن جهانگرد فرانسوی در کتاب معروف خود بیان می‌کند که در تمامی ورودی شهر‌ها در مسیر راه او بوده، درختانی کاشته شده که هم به جهت سایه تاثیرگذار بود و مسافران زیر سایه آن‌ها استراحت می‌کردند و هم برگ درختان جلوی ورود گرد و غباری که بر اثر حرکت کاروانیان به سمت شهر ایجاد می‌شد، را می‌گرفتند.

آقای پاک سرشت ادامه داد: جهانگرد دیگر غربی نیز در سفرنامه خود ذکر کرده زمانی که به شهر «شماخی» در شمال ارس که روزگاری جزئی از قلمرو ایران بود وارد شد، یا در مورد اردبیل صحبت می‌کند، می‌گوید تمام خانه‌های ایرانی، خانه باغ هستند و هر خانه‌ای درختان متعدد دارد که نشانگر فرهنگ کاشت درخت میان مردمان بود.

کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی ۴ سال

در شمال استان خوزستان نیز که پیوسته به زاگرس است و در جنوب که جلگه‌ای حاصلخیز آن را تشکیل می‌دهد محل‌های مناسبی برای رشد درختان هستند و کشاورزی و درختکاری در آن رونق فراوان داشت، اما طی سالیان گذشته رشد صنایع و شاید عمل نکردن همین صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه محیط زیست این استان را با چالش‌های گرد و خاک و وجود زمین‌های لم یزرع مواجه کرد، اما حالا تمامی دستگاه‌های قصد دارند گذشته را جبران کنند.

 رهبر انقلاب در روز درختکاری پارسال به کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال اشاره فرمودند که اگر «هر ایرانی در سال ۳ نهال بکارد پس از گذشت ۴ سال دستکم یک میلیارد درخت در سراسر کشور کاشته خواهد شد.»

ایشان همچنین حفظ محیط زیست را از «برجستگی‌های قانون اساسی» دانستند که «هیچ کس نباید آن را نقض کند.»

از همین رو تمامی مقامات لشکری و کشوری خود را موظف دانستند تا به فرموده رهبر انقلاب جامه عمل بپوشانند و از این رو طرح‌های سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برای محقق شدن کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال اجرا شدند و همچنان نیز در کشور از جمله استان خوزستان در حال اجرا هستند.

۳۲ درصد طرح کاشت یک میلیاردی درخت در خوزستان اجرا می‌شود

خوزستان نقش وسیع تری در این راهبرد و طرح عظیم دارد، زیرا به گفته سید جمال موسویان مدیرکل منابع طبیعی خوزستان قرار است که ۳۲ درصد طرح کاشت یک میلیاردی درخت کشور در استان اجرایی شود.

به گفته آقای موسویان در ابتدا قرار بود که کمتر از این میزان در خوزستان کاشته شود، اما با دستور استاندار خوزستان کاشت درخت در استان به چند برابر افزایش یافت که ضمن تعدیل هوا، در زراعت چوب نیز نقش وسیعی ایفا می‌کند.

او اعتقاد دارد که با توجه به وجود صنایع مختلف و آلوده در استان خوزستان در صورت کاشت ۳۲۰ میلیون نهال در استان طی ۴ سال، آب و هوا نیز پاک خواهد شد و اثر صنایع آلاینده کاهش می‌یابد.

آقای موسویان می‌گوید که این حجم از کاشت نهال می‌تواند باعث توسعه صنایع استفاده کننده از چوب بشود و صنایع تکمیلی نیز در کنار آنها گسترش خواهد یافت.

دانش آموزان نقش مهمی در کاشت نهال دارند

به نظر می‌رسد که منابع طبیعی در کاشت نهال برای استان بسیار جدی است، زیرا مدتی پیش سید جمال موسویان در آیین نواختن زنگ سبز و کاشت نهال مدعی شد که خوزستان به زودی به قطب تولید چوب در منطقه و حتی کشور‌های همسایه تبدیل می‌گردد و از این طریق می‌تواند درآمد خوبی نیز کسب کند.

او از دانش آموزان خواست رشته‌های  مرتبط با منابع طبیعی و چوب را با توجه به این آینده روشن به عنوان تحصیلات تکمیلی در نظر بگیرند؛ ضمن آنکه از انعقاد قرارداد و خرید چوب از دانش آموزانی خبر داد که در خانه به کاشت نهال اقدام می‌کنند.

در همین مراسم مسعود حمیدی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: در جهت فرهنگ سازی برای دانش آموزان که آینده سازان هستند کاشت نهال از سوی این قشر صورت می‌پذیرد ضمن آنکه تفاهمی با منابع طبیعی بسته شده تا در مدارس به کشت نهال اقدام شود.

کاشت ۵ میلیون نهال از سوی سپاه در خوزستان

در کنار نهاد‌های دولتی که برای کاشت میلیون‌ها درخت در خوزستان تلاش می‌کنند، سازمان‌هایی از جمله سپاه خوزستان نیز در این حوزه بسیج شده اند و بسیج سازندگی قدم‌هایی را در این زمینه برداشته است.

سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان می‌گوید: تلاش ما بر این است که با توجه به اجرای کنگره ملی شهدای خوزستان ۵ میلیون اصله نهال در سراسر استان خوزستان کاشته شود و این حرکت به صورت جدی نیز آغار شده است.

او افزود: ۱۵۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس در هویزه در زمینی به مساحت یکهزار هکتار، ۵۰۰ نهال در رامشیر، ۲ هزار نهال در آغاجاری، یکهزار نهال در اندیکا، ۵ هزار و ۲۰۰ اصله در مسجد سلیمان، ۱۶۰ هزار نهال در لالی و ۲۰۰ هزار اصله در شوش کاشته خواهند شد و در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌هایی برای کاشت درختان وجود دارد.

سرهنگ سید اسلام موسوی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در این خصوص توضیح داد که ۵ میلیون نهال در ۶۰ نقطه سراسر خوزستان در مساحت بیش از ۴۳ هزار هکتار کاشته می‌شوند.

تامین آب ۳۲۰ میلیون نهال در خوزستان چگونه است؟

موضوعی که شاید ذهن‌ها را درگیر می‌کند، نگهداری و تامین آب ۳۲۰  میلیون نهال در خوزستان است. شاید بتوان به راحتی با یک دستور از طرف عالی‌ترین مقام دولتی در خوزستان میزان کاشت درختان در استان را به چندین برابر افزایش داد، اما این اعداد نیاز به اقدامات عملی وسیع از جمله تامین نیروی انسانی در کنار سایر عوامل ذکر شده دارد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان تاکید دارد توسعه جنگل‌ها و درختکاری در خوزستان باید متناسب با پیشرفت‌های روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی باشد.

او همچنین از اختصاص بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی به صنایع فعال نفتی خبر داد تا در آنها اقدام به کاشت نهال کنند و هر شرکت باید معادل ۱۰ درصد از اراضی تحت فعالیتش درخت بکارد.

شرکت‌های نفتی که طی سالیان گذشته به واسطه فروش نفت و گاز و محصولات پتروشیمی سود‌های هنگفتی به دست آورده بودند حالا با فشار‌های نمایندگان مردم در مجلس و دولت تمایل بیشتری برای شرکت در مسئولیت‌های اجتماعی دارند.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که سود و درآمد خوبی در خوزستان دارد، کشت و صنعت نیشکر است که ۷ زیر مجموعه نیشکری دارد و عبد ناصری مدیر عامل آن گفته که دستکم ۴ میلیون نهال از سوی این شرکت در مجموعه کاشته خواهد شد که در جهت اجرای طرح کاشت ۳۲۰ میلیون در استان است و آب آن نیز از ذهاب‌های کشاورزی و نیشکری فراهم می‌گردد.

اما پرسشی مطرح می‌شود که منبع تامین آب ده‌ها میلیون نهال دیگر از چه طریقی فراهم می‌شود که در این خصوص روابط عمومی سازمان منابع طبیعی استان خوزستان گفته تامین آب بخشی از نهال‌ها را شرکت آب و برق خوزستان بر عهده گرفته و باقی نیز از طریق آب‌های نامتعارف و ذهاب‌های کشاورزی تامین می‌شود و بخشی نیز در کنار رودخانه‌ها و چشمه‌ها کاشته می‌شوند که نیازی به آبیاری ندارند.

گزارش از ساسان ناصری زاده

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جام ملت‌ها و ضرر 67 هزار دلاری برای ایران؛ صدرنشینی طارمی در جدول جریمه‌ها!
  • فرانسه برای تامین امنیت دست به دامن متحدان شد
  • رکورد بدی که مهدی طارمی آن را شکست!
  • طارمی رکورد موارد تخلف و جریمه را شکست!
  • فیفا تکلیف تیم مدعی قهرمانی لیگ را روشن می‌کند
  • دختر ایرانی که تایلند نمی‌رود/ تیم‌ملی فوتبال شانسی برد؟
  • درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون؛ برای ما VAR بگذارید!
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟
  • حکم حبس ابد برای رییس پیشین فدراسیون فوتبال چین به جرم دریافت رشوه