Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@04:50:50 GMT

توقف عملیات ساخت جاده قزوین به کلاچای

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۰۹۴۷

توقف عملیات ساخت جاده قزوین به کلاچای

تین‌نیوز | 

 رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ادامه اجرای جاده قزوین - الموت- کلاچای به غیر از قطعه یک آن به طول پنج کیلومتر به دلایل زیست محیطی متوقف می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در نخستین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان در سال جاری که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: توقف این پروژه به دلیل صادر نشدن مجوزهای قانونی از سوی سازمان محیط زیست انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام کارهای عمرانی در قطعه یک این مسیر، ادامه داد: به دلیل اجرای عملیات خاکی این پروژه در قطعه یک، بلافاصله پس از اتمام عملیات جاده مورد نظر باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: با توجه به درخواست مدیر کل راه و شهرسازی استان این پروژه از قزوین تا رودخانه شاهرود به طول ۴۵ کیلومتر طی هفته جاری مورد بازدید اعضای کارگروه قرار خواهد گرفت و پس از آن موارد یاد شده باید از سوی مسوولان اداره کل محیط زیست، راه و شهرسازی و استانداری جهت تعیین و تکلیف نهایی به مرکز ارسال شود.

این مسئول قضایی اضافه کرد: انجام عملیات راهسازی که باعث تجمیع نخاله‌های سنگ در حاشیه رودخانه باراجین نیز شده که باید توسط پیمانکار جمع‌آوری شود.

پیشتر و در سال قبل رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر به قزوین از نداشتن پیوست زیست محیطی این مسیر در دست ساخت خبر داده بود.

جاده در دست احداث قزوین-کلاچای دارای ۱۴۵ کیلومتر طول است ۷۰ کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده و فاز نخست آن نیز به طول ۲۶ کیلومتر در سال ۹۲ کلنگ زنی شد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تعطیلی بیمارستان خیریه رحیمیان در الوند، اظهار داشت: با توجه به تصمیمات گرفته شده از سوی شورای برنامه‌ریزی این مرکز درمانی باید فعالیت خود را در آینده نزدیک از سر بگیرد.

در ادامه این نشست، موضوع مشکلات اراضی موقوفه رشتقون قزوین از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه ارایه و برای حل آنها راهکارهای لازم بررسی شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جاده قزوین کلاچای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک

سعید ترکی گفت: تناژ بارگیری این اداره‌کل در این مدت با تلاش‌ شبانه‌روزی و فعال‌سازی ایستگاه‌های دارای پتانسیل بارگیری در محور غرب، به ٩٣ میلیون تن_کیلومتر رسید.

وی خاطر نشان کرد: بارگیری در راه آهن منطقه اراک با شاخص تن کیلومتر مبدا _مقصد نیز با رشد ۶۰ درصدی همراه است.

مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک، با توجه به موقعیت خاص راه‌آهن منطقه اراک و قرار گرفتن در مسیر کارخانجات و واحدهای تولیدی عنوان کرد: حمل و نقل ریلی جزو ارزان‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های حمل و نقلی بار در کشور است و راه آهن با تمهیداتی که در راستای جذب بار اندیشیده، امکان حمل بار واحدهای تولیدی استان‌های قرار گرفته در حوزه استحفاظی راه آهن منطقه اراک را دارد.

ترکی تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های راه آهن، حمایت از صنایع تولیدی است و راه‌آهن منطقه اراک نیز با تمام صاحبان و متقاضیان حمل بار در حوزه استحفاظی خود برای انتقال بار از جاده به روی ریل و ارسال آن به مقاصد مختلف آماده همکاری است.

وی یاد آور شد: صاحبان بار و واحدهای تولیدی می‌توانند با انتقال بار خود از جاده به ریل، سهم عمده‌ای در کاهش ترافیک جاده‌ای ایفا کنند و همچنین با توجه به کاهش چشمگیر مصرف سوخت نسبت به حمل و نقل جاده‌ای به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

محدوده راه‌آهن اراک شامل ۵۴۵ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • اتمام عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد،به زودی
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است
  • ۵۴۷ کیلومتر از جاده های استان بوشهر روکش آسفالت و لکه ‎گیری شد