Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:33:50 GMT

پالایش ۱۴۲ میلیون پرونده در طرح ساماندهی بایگانی و اسناد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۱۵۹۷

پالایش ۱۴۲ میلیون پرونده در طرح ساماندهی بایگانی و اسناد

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح‌الله خدائیان ظهر امروز در مراسم معارفه معاونت جدید این دستگاه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در این مدت گفت: ما هنوز در نیمه راه هستیم و بودجه کافی برای انجام بسیاری از امور را نداریم اما خوشبختانه در این مدت، اقدامات خوبی انجام شده است که از تمامی مدیران و کارکنان معاونان حقوقی قوه قضائیه برای زحمات آنها تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدائیان افزود: طرح ساماندهی بایگانی و اسناد در طول خدمت بنده اجرایی شد و بر اساس آن، ۱۴۲ میلیون پرونده، پالایش و ۱۰۸ هزار پرونده ثبت شد. پرونده‌هایی که بلااستفاده بود نیز به سند الکترونیکی، تبدیل و تحویل سازمان اسناد شد.

معاون حقوقی سابق قوه قضائیه تصریح کرد: در دیوان عالی کشور نیز تمامی پرونده‌ها اسکن شده و به سند الکترونیکی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده، ساماندهی مترجمان رسمی کشور بود که سابقه ۸۰ ساله داشت که این امر با بازرسی‌ها ساماندهی شد. برخی دارالترجمه‌های فعال در سطح کشور، فعالیتشان غیررسمی بود که ۱۴۸ مورد از این دارالترجمه‌ها را به سازمان بازرسی کشور معرفی کردیم.

خدائیان افزود: برنامه هیئت انتظامی مترجمین را ایجاد کردیم و ۱۷۰۰ بازرسی از مترجمین انجام شد. دو آزمون نیز از سال‌های ۹۴ و ۹۷ نیز برگزار کردیم که طی آن جذب مترجمین دو برابر شد.

معاون حقوقی سابق قوه قضائیه اظهار داشت: از زحمات تمام همکارانم در معاونت حقوقی تشکر می‌کنم. خوشبختانه جناب مصدق بهترین گزینه برای معاونت حقوقی بودند. وی از چهره‌های برتر علمی و قضائی کشور است و پیشتر نیز با این معاونت همکاری داشته است.

وی در پایان از زحمات آیت‌الله اژه‌ای برای دقت وی در تنظیم و نظارت بر لوایح تشکر کرد.

کد خبر 4603647

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضاییه مراسم معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان

مریم رضاپور در تشریح عملکرد معاونت غذا و دارو در حوزه ملزومات پزشکی اظهار کرد: اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت با اهداف نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها، پیگیری کمبود ملزومات و تجهیزات پزشکی 
نظارت و بازرسی از اصناف و شرکت‌های توزیع کننده تجهیزات
گشت مشترک با سایر سازمان‌ها و نهاد‌های بازرسی فعالیت می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی واحد‌های تولیدی استان جهت رعایت ضوابط و الزمات در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌های خود را ادامه داد.
مدیر اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو، تعداد پرونده‌های بررسی شده در سامانه احراز صلاحیت عمومی ۱۷ پرونده، احراز مسئول فنی ۱۵ پرونده، احراز ثبت شعبه ۱۹ پرونده و تمدید مجوز را ۳ پرونده عنوان کرد.
تعداد بازدید از عرضه کنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات ثبت نشده در سامانه ۹ مورد، تعداد بازدید گشت مشترک ۴ مورد
تعداد بازدید منجر به کشف قاچاق ۲ مورد تعداد بازدید تولیدی‌های تجهیزات پزشکی ۴ مورد، تعداد بازدید انبار‌های جدید ۱۰مورد
که در مجموع ۱۲۳ بازدید صورت گرفته است.
رضاپور، همچنین تعداد اقلام قاچاق ۱۰۸۴۶ عدد، تعداد شکایات حضوری، کتبی، و تلفنی ۱۲ عدد، تعداد کل اقلام اجبار به اصالت سنجی کشور ۴۰۰ عدد بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • امضای اسناد همکاری ایران و پاکستان
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است