Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی استان فارس در منطقه صغاد در شهرستان آباده که توسط شرکت تامین انرژی برق ایرانیان و با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شده است، افتتاح شد.

نیروگاه مذکور با استفاده از فناوری بومی و بهره‌گیری از توانمندی طراحان ایرانی توانایی تزریق ۱۰ مگاوات برق به شبکه سراسری برق کشور را دارد و هر ساله مانع از انتشار ۱۳ هزار و ۷۱۱ تن دی اکسیدکربن در محیط زیست‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این پروژه سالانه از تبخیر ۴ هزار و ۳۷۱ مترمکعب آب که در تولید برق فسیلی استفاده می‌شود، جلوگیری می‌کند و با صرفه‌جویی ۵,۶۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال به صرفه‌جویی ذخایر سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد.

این گزارش می افزاید: استان فارس با پتانسیل انرژی تابشی بالا بعنوان یکی از مستعدترین استان‌های کشور برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است. در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نصب شده در این استان بیش از ۵۰ مگاوات می‌باشد که حدود ۳۴ مگاوات از آن متعلق به نیروگاه‌های خورشیدی است.

در حال حاضر شرکت تامین انرژی برق ایرانیان (تابان) تجربه احداث ۴ نیروگاه ۱۰ مگاواتی را دارد که ۲ نیروگاه در استان فارس به مرحله بهره‌برداری رسیده و ۲ نیروگاه در استان کرمان در دست ساخت می‌باشد و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات جدید رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی در برنامه «بدون واسطه» در تشریح این خبر اظهارکرد: در بوشهر دو واحد جدید به صورت سه شیفت در حال ساخت است و تجهیزات آن در حال ساخت و تامین است. 
 
وی همچنین گفت: طبق برنامه دو نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی دیگر حداکثر تا پنج سال آینده در مدار قرار خواهد گرفت و در تلاشیم تا نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی دارخوین هم به اتمام برسد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • جدیدترین جزئیات از ساخت نیروگاه‌های برق‌ هسته‌ای ایران
  • توضیحات جدید رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای+ فیلم
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک